2024-11-05, 00:51
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederasten
Det finns ett sätt så att man fortfarande kan beställa för endast 100 spänn, även om man har fått en högre maxgräns.

Vill inte skriva ut den öppet pga rädd att det kryphålet ska tätas igen. Men det är inte jättesvårt att hitta om man är lite kreativ och testar lite.

fake va
Citera
2024-11-05, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4x
Har fått ett "erbjudande" från Temu att spendera 200kr och få 900kr i krediter tillbaka. Vad är dessa 900kr krediter? Kuponger i olika former? De har en del erbjudanden att få kupongpaket tillbaka. Det är väl inte samma sak som krediter?
Krediterna är rätt värdelösa, du får en hög med kuponger som skall nyttjas inom någon dag och man får inte använda alla på en gång om jag inte minns fel, eller så minns jag fel och du kanske får en hög med krediter.

Håll koll på erbjudanden såsom köp för 350-429kr och få 2 prylar gratis, eller få 95% rabatt på en vara, och då kan man välja den vara man vill ha och beställa en massa småskit om man inte vill bränna för mycket pengar.

Fastna inte i Temuträsket bara, det är svårt att ta sig därifrån.

Fick precis erbjudande om att få Temukrediter tillbaka på mitt köp
https://ibb.co/ZHJ4K61
Senast redigerad av MickelMan 2024-11-05 kl. 03:56.
Citera
2024-11-05, 07:17
Medlem
swebarbs avatar
Handlar ni verkligen så ofta från temu ? Alla deras erbjudanden är mest för att locka in dig köpa massa skit du egentligen inte behöver och så blir du lurad att du fått världens bästa pris på allt...

Förstår verkligen att sidan sticker hål i ögonen på svenska e-handlare
Citera
2024-11-05, 20:51
Medlem
Inte jätteofta, men just på sistone har det blivit 3 ggr på en månad.

Erbjudanden? Menar du jätteannonserna på nätet? Dem bryr jag mig inte om. Jag söker på grejer jag behöver och finns de på Temu är de oftast betydligt billigare. Som vindkyddet för campingköp jag nämnde. 130 på Biltema, 30 på Temu (för en större och alltså dyrare modell). Sist fick jag tag på vanliga vita klisteretiketter, 7x2 cm. Sånt är både svårt att hitta nu för tiden och dyrt. En Temu-säljare reade ut för 11:70/100 st. Jag köpte 6. 😁
Citera
2024-11-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Främsta klagomålet jag såg var att den inte tålde värme ordentligt utan spricker vid kontakt med hett vatten (vilket ju behövs för att sterilisera kärlet för bra resultat på syrningen och vanligaste, och enklaste, metoden är värme).

Fast jag tycker ju det är lite förväntat med ett tunt glaskärl.

Jag tror du är överdrivet hygiensk. Jag steriliserar aldrig mina jäskrukor heller. Diskar dem ordenligt bara. Hela processen bygger ju på vilda bakterier. Inte som med vinjäsning när det kan vara mer känsligt. Men jag fixar faktiskt det också med ordentlig diskning.
Citera
2024-11-08, 15:47
Medlem
Konsumentverket reagerar.
https://www.konsumentverket.se/aktuellt/nyheter-och-pressmeddelanden/pressmeddelanden/2024/temu-far-hard-kritik-av-konsumentverket-och-andra-europeiska-konsumentskyddsmyndigheter/

Lite konstig kritik, tycker jag. Det där lyckohjulet har jag inte sett till. Har ni?

Dold kontaktinformation håller jag med om. Har sett en (1) gång att man kan kontakta säljare.

Att det inte framgår att en order måste uppgå till ett visst belopp är ju inte sant. Det är ju hur tydligt som helst.

Något de har missat är bristfällig och felaktig produktinformation. Ibland står inte mått, felaktigt material anges (men man brukar fatta), vikt står i princip aldrig och det är en viktig faktor t.ex. när det gäller campinggrejer som jag letar efter.
Citera
2024-11-08, 16:22
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
https://www.konsumentverket.se/aktuellt/nyheter-och-pressmeddelanden/pressmeddelanden/2024/temu-far-hard-kritik-av-konsumentverket-och-andra-europeiska-konsumentskyddsmyndigheter/

Lite konstig kritik, tycker jag. Det där lyckohjulet har jag inte sett till. Har ni?

Dold kontaktinformation håller jag med om. Har sett en (1) gång att man kan kontakta säljare.

Att det inte framgår att en order måste uppgå till ett visst belopp är ju inte sant. Det är ju hur tydligt som helst.

Något de har missat är bristfällig och felaktig produktinformation. Ibland står inte mått, felaktigt material anges (men man brukar fatta), vikt står i princip aldrig och det är en viktig faktor t.ex. när det gäller campinggrejer som jag letar efter.

Hjulet är väl specifikt för appen, finns iaf inte på hemsidan.
Citera
2024-11-08, 16:57
Medlem
Ah! Så klart! Appen passar jag mig noga för, så har aldrig provat den.
Citera
2024-11-09, 00:11
Medlem
Citat:

Får lyckohjulet minst varannan dag, eller så får jag ofta köp för ca 450kr och få 2 varor gratis i deras app. Nej Konsumentverket och svensk handel gillar inte Temu, svensk handel vill kunna sälja sina Kinavaror med hundratals procent påslag på dessa och ser Temu som en konkurrent.

Jag har dock aldrig sett någon butik ha det enorma sortiment som Temu har, de säljer verkligen allt som man inte behöver men som man ändå vill ha.
Citera
2024-11-09, 02:42
Medlem
Har faktiskt köpt mest praktiska grejer. Aldrig nåt dyrt. Det skulle jag nog inte tordas.

Får väl se hur länge det varar.
Citera
2024-11-09, 10:02
Medlem
godboys avatar
Citat:

Visst tycker jag att det är bra att konsumentverket och liknande myndigheter finns, men jag kan nog tycka att det finns viktigare saker för dem att ägna sig åt än Temu i nuläget. Något som de verkligen bord slå hårt mot är ju uppsökande försäljning, ni vet såna där företag/typer som står utanför butiksentréer och i vissa köpcenter som ska försöka lura på folk knepiga elavtal, mobilabonnemang mm. Se till att förbjud den skiten först som lurar massvis med godtrogna människor.

Temu är ju inget som söker upp dig, utan man går ju själv in på sidan. Jag kan tycka att det myndigheterna håller på med nu är rätt tramsigt, det låter lite som att det är ett gäng kommunister som är rädda för att tappa skatteintäkter tillsammans med hagiriga återförsäljare som skrivit ihop detta.

I alla fall så är det hur tydligt som helst att man måste handla för 200 kr för att kunna genomföra köpet.

Sen kan jag väl hålla med om att produktinformation som mått och vikt kan vara bristfälliga, men då är det ju bara att välja att inte köpa. Å andra sidan är inte Temus information om produkterna sämre än vad andra etablerade siter är. Sen för att inte tala om små och suspekta droppshippingföretag.

Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Får lyckohjulet minst varannan dag, eller så får jag ofta köp för ca 450kr och få 2 varor gratis i deras app. Nej Konsumentverket och svensk handel gillar inte Temu, svensk handel vill kunna sälja sina Kinavaror med hundratals procent påslag på dessa och ser Temu som en konkurrent.

Jag har dock aldrig sett någon butik ha det enorma sortiment som Temu har, de säljer verkligen allt som man inte behöver men som man ändå vill ha.
Jag trycker alltid bort lyckohjulet om jag är i appen - kanske dumt. Men som du säger så är Temu bra i mångt och mycket, f f a typiska Biltema, Jula, ÖoB, produkter men även på mycket annat.

Jag köpte ett par enkla cykelbelysningar därifrån, kostade mindre än hälften av det gör på Biltema eller Jula. Inga stora pengar, men ändå. Beställde även ett stort gäng hårklämmor till frugan för nästan ingenting. De där små klämmorna hon använder kostar ju typ 40-60 kr för åtta stycken på ICA eller Rusta, här köpte jag 100 st i en påse för 22 kr. Sen köpte jag några större varianter för 5-10 kr stycket som de på andra affärer tar minst 40-120 kr styck för. Det är samma typ av hårklämmor men med ett horribelt pålägg. Arbetarna i fabrikerna får inte mer betalt för att man köper dem på Åhléns eller ICA än på Temu.

Jag har även köpt lite småsaker till jobbet som avspärrningskedjor och dylikt. Inget som behöver ha speciella klassningar eller så.

Men att handlare och regeringar vill stoppa Temu är inget förvånande, regeringarna vill ha in skattepengar, och handlare vill ha "monopol"
Citera
2024-11-09, 11:52
Medlem
pederastens avatar
Jag kan väl säga så mycket att om man behandlar krediterna och kupongerna som värdelösa så kommer man nog aldrig kunna beställa för 100 kronor i taget iaf. Då får man så vackert punga ut med 280 spänn åt gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in