2024-12-26, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somsvampariskogen
Tror det var kallhyra på det huset de bor i nu. Vet att de räknade med billigare el för nybygget hade solceller och nybyggda brukar ju i regel vara byggda för att vara energisnåla. Så de kan nog räkna med högre elräkningar. Den förbrukning i annonsen var nog inte räknad på 8 personer, tyckte de lät lite.

Ah, tack för svar! Då ligger deras hyror på bra mycket mer än 18 tusen i månaden... Fantastiskt för så hårt skuldsatta personer!
Citera
2024-12-26, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelgum18
Men hur orkar man flytta så många gånger på kort tid?

Ingen aning.... har funderat på det själv. Men de byter ju upp sig med varje flytt, så finns ju säkert saker som lockar. De visar dock att de inte bryr sig om ingångna avtal speciellt mycket... som den där lägenheten de skrev på och som de inte ens hann flytta in i innan de hittade något annat...

P har väl självdiagnostiserat sig med ADHD, och att hon ofta är rastlös och letar efter projekt. Så det passar dem väl? Plus att det blir bra content och samarbeten av det!
Citera
2024-12-27, 01:14
Medlem
Det måste ju vara ett väldigt oattraktivt område i och med att hyresvärdar där är så desperata att hyra ut, att de inte ens bryr sig om att ta kreditupplysning.
Och om hyresvärden faktiskt tagit kreditupplysning så är det ju ännu mer desperat att få huset uthyrt, annars väljer man inte hyresgäster som inte har inkomst av lön, och dessutom Kronofogden i hasorna och skulder på miljonbelopp. Plus 7 barn att försörja.
Citera
2024-12-27, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Det måste ju vara ett väldigt oattraktivt område i och med att hyresvärdar där är så desperata att hyra ut, att de inte ens bryr sig om att ta kreditupplysning.
Och om hyresvärden faktiskt tagit kreditupplysning så är det ju ännu mer desperat att få huset uthyrt, annars väljer man inte hyresgäster som inte har inkomst av lön, och dessutom Kronofogden i hasorna och skulder på miljonbelopp. Plus 7 barn att försörja.

Bålsta är ett skitområde överlag. Villorna är rätt billiga och klientelet är inte det bästa. Många skuldsatta socfall och de som råkat ut för social dumpning ala Morran och Tobias.
Bålsta är långt ifrån Stockholm och flickorna som växer upp där brukar ofta hamna i baksätet på en epa medans deras mycket äldre "pojkvänner" kommer utsocknes för att imponera.
Känner till ett par familjer som bor i Bålsta och alla röker gula blend och är skuldsatta.

Så Pannans nya hyresvärd var nog bara glada över att familjen inte var kedjerökare eller är placerade via socialtjänsten.
Citera
2024-12-27, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Bålsta är ett skitområde överlag. Villorna är rätt billiga och klientelet är inte det bästa. Många skuldsatta socfall och de som råkat ut för social dumpning ala Morran och Tobias.
Bålsta är långt ifrån Stockholm och flickorna som växer upp där brukar ofta hamna i baksätet på en epa medans deras mycket äldre "pojkvänner" kommer utsocknes för att imponera.
Känner till ett par familjer som bor i Bålsta och alla röker gula blend och är skuldsatta.

Så Pannans nya hyresvärd var nog bara glada över att familjen inte var kedjerökare eller är placerade via socialtjänsten.

Nu har krokodilen hängt i bag in boxen igen mitt i natten och försökt göra sig lustig på ett tappert men ansträngt sätt. Du spottar ur dig så mycket nonsens. Visste du att Håbo kommun ligger högt på listan som en stark ekonomisk kommun? Medelinkomsten är hög och Bålsta har knappt några hyresrätter. Vad är det för struntprat du håller på med? Området där P bor nu är ett av de mest populära i hela Bålsta! Hoppas du inte vaknar upp med alldeles för ont i huvudet idag…
Citera
2024-12-27, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Nu har krokodilen hängt i bag in boxen igen mitt i natten och försökt göra sig lustig på ett tappert men ansträngt sätt. Du spottar ur dig så mycket nonsens. Visste du att Håbo kommun ligger högt på listan som en stark ekonomisk kommun? Medelinkomsten är hög och Bålsta har knappt några hyresrätter. Vad är det för struntprat du håller på med? Området där P bor nu är ett av de mest populära i hela Bålsta! Hoppas du inte vaknar upp med alldeles för ont i huvudet idag…

Om det är en sån lyxkommun som du påstår så blir det än mer obegripligt att P med patrask har råd att bo där med tanke på att de inte kan betala varken underhåll (till utfrusna sonen) eller förskoleavgiften. Och ingen av dom jobbar😂Märsta eller Rinkeby hade klingat bättre.
Citera
2024-12-27, 11:28
Medlem
Citat:
Var kommer den här informationen ifrån? Min bild av Bålsta är samma som krokodilens. Att området Patricia bor i nu är Bålstas mest attraktiva säger mig inget eftersom Bålsta i min värld är rätt wt.
Citera
2024-12-27, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

Jag har rätt bra koll på Bålsta. Precis som många andra kommuner finns det fina
områden och områden som ja inte lockar medelsvensson. Området P flyttar till skulle jag absolut inte kalla det finaste i Bålsta, men rätt ok. Skulle personligen inte ha det som första hands alternativ.
Citera
2024-12-27, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83

Jag tror hon har lockat med att hon är influencer och sambo med en snickare och att de kommer göra huset väldigt attraktivt till den dag den ska säljas. Troligtvis måste någon gått i borgen?
Citera
2024-12-27, 12:25
Medlem
Citat:
Jag tror hon har lockat med att hon är influencer och sambo med en snickare och att de kommer göra huset väldigt attraktivt till den dag den ska säljas. Troligtvis måste någon gått i borgen?

Jag älskar att ni tror så himla mycket men ingen vet faktiskt nånting! fantastisk tråd❤️
Citera
2024-12-27, 12:28
Medlem
Citat:
Jag älskar att ni tror så himla mycket men ingen vet faktiskt nånting! fantastisk tråd❤️

Jo vi vet alla skulder. Eller en del av dem för det kan ju finnas fler som inte gått till KF. Resten är förstås spekulationer. Men vi håller liv i tråden ❤️
Citera
2024-12-27, 12:59
Medlem
Citat:
Jo vi vet alla skulder. Eller en del av dem för det kan ju finnas fler som inte gått till KF. Resten är förstås spekulationer. Men vi håller liv i tråden ❤️

Jag blir bara förundrad. Varför bryr man sig så mycket om andras skulder? Hela 88% av befolkningen i Sverige har skulder, en ökning från 44% år 1995. Vad är så roligt, eller vad finns det att glädjas åt i detta eller hur har man mage att önska dessa personer ett svårt liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in