2025-05-04, 14:40
Medlem
Men alltså. Dom har inte råd att betala barnens förskoleplats och underhåll till Joakims bortklippta barn men en HUND? Finns det pengar till?

Dom har alltså hundratusentals kronor i skulder som dom inte betalar av på och tycker det är läge att ta sig an en HUND?

Joakim har inte råd att betala för bensin så han kan hälsa på sin son - men har råd att betala för en HUND?????

Joakim är nu SJUKSKRIVEN och då är det läge att med den magra ekonomin skaffa en HUND?!?!?!?!

Kan någon berätta för mig HUR det här på något vis kan vara en bra idé?
Citera
2025-05-04, 14:43
Medlem
Vem ska ens ta hand om hunden?! Är inte deras ambition att båda ska börja jobba heltid en vacker dag? Ska dom betala för hunddagis då för pengar som egentligen borde gå till att träffa det bortprioriterade barnet?

Ska det här barnet behöva se hur hans pappa väljer att prioritera en hund före deras egen relation?
Citera
2025-05-04, 14:57
Medlem
På en story säger P till L som oroar sig för att hunden ska bita honom: ”nej hon biter inte dig”.
VA?! Ursäkta mig men jo det kommer den lilla sötnosen göra. Valpar förvandlas till små pirayor. Är det inte bättre att vara ärlig och säga som det är till L? Varför ljuga. Berätta att valpar lär sig om världen genom att smaka med munnen och bita. Vad är det frågan om?

Finns inget som gör mig så provocerad som okunskap och dumheter kring djur och barn.
Citera
2025-05-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Nu har hundvalpen flyttat hem till familjen! Otroligt söt är den, det måste man ju ändå medge! 😝🥰
Tycker att såna hundar är söta som valpar men när de är fullvuxna är de inte det längre.
Citera
2025-05-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolini
Men alltså. Dom har inte råd att betala barnens förskoleplats och underhåll till Joakims bortklippta barn men en HUND? Finns det pengar till?

Dom har alltså hundratusentals kronor i skulder som dom inte betalar av på och tycker det är läge att ta sig an en HUND?

Joakim har inte råd att betala för bensin så han kan hälsa på sin son - men har råd att betala för en HUND?????

Joakim är nu SJUKSKRIVEN och då är det läge att med den magra ekonomin skaffa en HUND?!?!?!?!

Skriker lyxfällan-WT om allt.
Citera
2025-05-04, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stensota
På en story säger P till L som oroar sig för att hunden ska bita honom: ”nej hon biter inte dig”.
VA?! Ursäkta mig men jo det kommer den lilla sötnosen göra. Valpar förvandlas till små pirayor. Är det inte bättre att vara ärlig och säga som det är till L? Varför ljuga. Berätta att valpar lär sig om världen genom att smaka med munnen och bita. Vad är det frågan om?

Finns inget som gör mig så provocerad som okunskap och dumheter kring djur och barn.

Hon säger för sig ”nej det tror jag inte”
Citera
2025-05-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolini

Ja, de har helfel prioriteringar... 🤷‍♀️
Citera
2025-05-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Ja, de har helfel prioriteringar... 🤷‍♀️

Jag tycker verkligen synd om hennes barn. Mitt hjärta går sönder för dem två yngsta som inte har någon stabil vuxen i sin omgivning.
Citera
2025-05-05, 20:52
Medlem
Kan inte låta bli att hoppas att valpen kissar på den stora, säkert jättedyra, vita mattan 😂
Citera
2025-05-05, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammapalandet
Kan inte låta bli att hoppas att valpen kissar på den stora, säkert jättedyra, vita mattan 😂

Tror inte ens det skulle märkas om även hunden pissade ner inredningen.
Pannan fick ju stänga ner sin första Vinted pga usla recensioner av de som köpt, kläderna var illaluktande/smutsiga etc så hygien verkar inte vara det mest primära i denna familj.
Citera
2025-05-06, 16:09
Medlem
Var inte J sjukskriven pga diskbråck? Han får inte sitta i låga ställningar när han e nöjd med nacken oh inte heller ha armarna över huvudet. Han kan inte jobba men han lyckas bli så varm genom att jobba i trädgården. Kollar man på P’s sida så e d väldigt mkt fixat, tvivlar att J har legat och vilat och låtit P ta hand om allt! Helt sjukt, vilka jävla parasiter
Citera
2025-05-06, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messmoret
Var inte J sjukskriven pga diskbråck? Han får inte sitta i låga ställningar när han e nöjd med nacken oh inte heller ha armarna över huvudet. Han kan inte jobba men han lyckas bli så varm genom att jobba i trädgården. Kollar man på P’s sida så e d väldigt mkt fixat, tvivlar att J har legat och vilat och låtit P ta hand om allt! Helt sjukt, vilka jävla parasiter

Glömde även tillägga att P skriver VI hela tiden och knappast att hon menar E och T som hjälper kasta skit i sopsäckar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in