Igår, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Ah. Det här är sjukt. Herpesbarn? Varit med länge men aldrig hört talas om detta. P försvarar sig med att man inte kan hålla koll osv. Jo, man håller fan koll på om ens ena unge har herpes! Blä!

Måste väl finnas risk att dom smittar andra barn/kompisar också eller hur funkar det då? Eftersom P ”inte kan hålla koll” !?
Citera
Igår, 23:00
Medlem
Tänk att behöva växa upp med att okända människor har denna vetskap om dem. Att skolkompisar och andra dem rör sig runt med i kommunen vet om deras herpeshärva. Stackars barn som ska drabbas för att P ska få till kontent som ”sjukhusmamma”.
Citera
Idag, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser86
Tänk att behöva växa upp med att okända människor har denna vetskap om dem. Att skolkompisar och andra dem rör sig runt med i kommunen vet om deras herpeshärva. Stackars barn som ska drabbas för att P ska få till kontent som ”sjukhusmamma”.

Hon har ju noll konsekvenstänk.. Men så ser hon ju rätt nöjd ut när hon står och gungar E i famnen. Hon trivs verkligen när något händer barnen tyvärr.
Citera
Idag, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser86
Håller med! HUR kan det gynna barnet att dela detta? Det är ju bara för att P ska få sympatier.

Och varför låter dom barnen ha kompisar hemma när prematuren har herpes och permission från sjukhus? Då hade jag sagt stopp och ska ungarna leka får dom vara hos någon kompis.
Citera
Idag, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majblomman0600
Måste väl finnas risk att dom smittar andra barn/kompisar också eller hur funkar det då? Eftersom P ”inte kan hålla koll” !?
Tänker samma.
Känns inte klokt. Blir man smittad så har man det livet ut….
Citera
Idag, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Helt förträngt detta var det Ebbas barnvakt? Vad hette hon? Finns hon kvar i deras liv?

Jag har för mig att det var typ MA’s brorsdotter som var barnvakt förut, men osäker på om d va till L
Citera
Idag, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Och herpes?
Förlåt men låter jäkligt äckligt. Mår illa. Slemmig familj. Herpespool- kom o hoppa!

Herpes smittar inte i badvatten
Citera
Idag, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasparilla
Herpes smittar inte i badvatten
Nä. Vet jag väl. Ofräscht i vilket fall som helst. Men att man geggar runt i poolen - stojar och hoppar - och kanske kommer för nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in