2024-07-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Får så ont i hjärtat när jag ser hur kärleksfull och närvarande Jocke är mot barn som inte ens är hans men sitt egna kött och blod har han lämnat och övergett. För alla vet att om JockePucko hade umgåtts med sin son, om så bara en kvart, hade varenda minut dokumenterats och fotograferats och varit ute på Instagram snabbare än P hinner säga ”hoppa på ett ben”.

Så förvirrad förstfödde sonen till Pucko måste känna sig när den innan närvarande pappan nu inte syns till utan har startat ny familj med någon annan, en familj där han inte passar in. Ingen kan säga mig att det inte är Patricia som sett till att det är så. Skulle aldrig prata illa om varken hennes eller andras barn. Men hon, hon är avskum.

Säga vad man vill om oss som skriver här, men jag kan satsa pengar på att ingen av oss någonsin skulle överge vårt barn, eller vara anledningen till att någon annan överger sitt. Och det är allt jag behöver veta för att kunna sova gott om natten. Hur Pucko och Pannan kan sova med gott samvete när de båda vet att dom är anledningen till att ett barn blir uteslutet, det kommer jag aldrig förstå.

Du har helt rätt, blöder verkligen i mitt hjärta också då jag har en son i ungefär samma ålder som lilla Tristan. Min son är precis lika "pappig" som Tristan verkar ha varit och jag vet inte hur jag ens skulle försöka förklara för min son om hans pappa vore ett lika stort jäkla äckligt svin som Joakim och bara övergav sonen från en dag till en annan.

Tristan verkar ju vara helt död för familjen Panna och Pucko Skuldsatt, han nämns aldrig öht. Hur kan man göra så mot ett litet oskyldigt barn?? Få mig att förstå?

Och hur kan Pannan tro att Pucko inte kommer göra samma sak mot henne när nästa paket fiskpinnar till kvinna dyker upp?

Kan man överge ett barn så kan man överge fler.
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-07-09 kl. 22:11.
Citera
2024-07-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Du har helt rätt, blöder verkligen i mitt hjärta också då jag har en son i ungefär samma ålder som lilla Tristan. Min son är precis lika "pappig" som Tristan verkar ha varit och jag vet inte hur jag ens skulle försöka förklara för min son om hans pappa vore ett lika stort jäkla äckligt svin som Joakim och bara övergav sonen från en dag till en annan.

Tristan verkar ju vara helt död för familjen Panna och Pucko Skuldsatt, han nämns aldrig öht. Hur kan man göra så mot ett litet oskyldigt barn?? Få mig att förstå?

Och hur kan Pannan tro att Pucko inte kommer göra samma sak mot henne när nästa paket fiskpinnar till kvinna dyker upp?

Kan man överge ett barn så kan man överge fler.
EXAKT. Och vet du vad? Hade jag varit lite mer kallhjärtad hade jag nästan hoppats på att det blev så! Att Pucko skulle överge barnen han har med Patten, så HON får känna hur det känns att inte ha en så förstående, fantastisk och involverad pappa till sina barn. Hade inte barnen varit involverade och tagit stryk hade jag önskat att det var så, att han skulle överge dom. Hon skulle behöva känna hur det känns när ett barn gråter och frågar var är pappa? Nämen han har startat en ny familj! Vill han inte ha mig längre? Nä precis…du passar inte in där tyvärr.
Karma säger jag bara. Den kommer, även om den jobbar långsamt ibland
Citera
2024-07-09, 23:46
Medlem
Patricia hade frågelåda igår. Jag frågade vad de använde pengarna som privatpersoner samlade ihop åt de efter bebisens bortgång. Så även jag. Svaret uteblev och jag blev blockad. Känner mig så lurad på pengar och den medömkan man hade för de. Känner mig verkligen bedragen. Varför gör man så? Döljer man någonting när man gör så?
Citera
2024-07-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl0mster
Patricia hade frågelåda igår. Jag frågade vad de använde pengarna som privatpersoner samlade ihop åt de efter bebisens bortgång. Så även jag. Svaret uteblev och jag blev blockad. Känner mig så lurad på pengar och den medömkan man hade för de. Känner mig verkligen bedragen. Varför gör man så? Döljer man någonting när man gör så?
Ja det är inte lätt när man måste stå till svars i att man spenderat pengarna som skulle gå till begravning och resten skänkas till nån fond att man istället åkt iväg på semestrar och köpt nya bilar/inrending. En person som inte har något att dölja blockar inte. Hon kan inte stå till svars för sina handlingar och gillar inte att bli ifrågasatt, därför blockar hon. Varför tror du denna tråd finns med tusentals sidor? En äkta, genuin människa med goda intentioner hade aldrig haft en så stor Flashbacktråd, miljoner i skulder utan att vilja göra rätt för sig, skitit i förskoleavgifter, utesluta ett barn, göra abort på abort i sena veckor men sen gråta i 22 år över att det är ”vården” som gjorde så hon förlorade Ilse, skylla allt på andra istället för att ta eget ansvar, ljuga om allt som kommer över hennes läppar och listan fortsätter.
Citera
2024-07-10, 00:06
Medlem
Citat:

De är bedragare som utan samvetsskval och en hög dos av egoism gör som de vill. De vill ej bli påminda, eller ställas till svars för något alls.
Citera
2024-07-10, 00:09
Medlem
Citat:
EXAKT. Och vet du vad? Hade jag varit lite mer kallhjärtad hade jag nästan hoppats på att det blev så! Att Pucko skulle överge barnen han har med Patten, så HON får känna hur det känns att inte ha en så förstående, fantastisk och involverad pappa till sina barn. Hade inte barnen varit involverade och tagit stryk hade jag önskat att det var så, att han skulle överge dom. Hon skulle behöva känna hur det känns när ett barn gråter och frågar var är pappa? Nämen han har startat en ny familj! Vill han inte ha mig längre? Nä precis…du passar inte in där tyvärr.
Karma säger jag bara. Den kommer, även om den jobbar långsamt ibland

😞😞😞
Jag vet, det är så jäkla hemskt vidrigt gjort mot ett litet oskyldigt barn. Tristan var van vid att ha sin pappa där, och helt plötsligt så är pappa som död.

Jag hoppas och tror att Tristans mamma är en fin människa och lever ett gott liv trots att Joakim Hallerheim inte ens bemödar sig att betala underhåll för sin fyraåriga son.

En sak att leka perfekta influenser och en annan sak att stå upp för de familjära värdena de får betalt för.
Citera
2024-07-10, 00:11
Medlem
Citat:

Jag gick på samma fälla som du, skänkte pengar till vad jag trodde var en familj i djup kris. Som många andra så känner jag mig bedragen av dessa skojare. Men karma kommer och redan nu äter på deras samvete.
Citera
2024-07-10, 00:17
Medlem
Citat:
Ja det är inte lätt när man måste stå till svars i att man spenderat pengarna som skulle gå till begravning och resten skänkas till nån fond att man istället åkt iväg på semestrar och köpt nya bilar/inrending. En person som inte har något att dölja blockar inte. Hon kan inte stå till svars för sina handlingar och gillar inte att bli ifrågasatt, därför blockar hon. Varför tror du denna tråd finns med tusentals sidor? En äkta, genuin människa med goda intentioner hade aldrig haft en så stor Flashbacktråd, miljoner i skulder utan att vilja göra rätt för sig, skitit i förskoleavgifter, utesluta ett barn, göra abort på abort i sena veckor men sen gråta i 22 år över att det är ”vården” som gjorde så hon förlorade Ilse, skylla allt på andra istället för att ta eget ansvar, ljuga om allt som kommer över hennes läppar och listan fortsätter.

Hoppas att verkligheten kommer ifatt paret förr eller senare. Att de konstant måste åka på semester etc är garanterat för att de inte pallar att ta in alla kronofogde/inkasso post som ramlar in varje dag. Deras brevlåda är såpass full av dessa brev så grannarna måste ha reagerat.
Skulle skämmas som en hund varje gång jag satt där ute på uteplatsen med vinglaset i ena handen/ ungarna löpandes hejvilt med sina eviga plåster överallt och veta att ALLA ser er och kräks på er vidriga livsstil.

Att det finns några dumskallar som vill göra fattiga samarbeten med er betyder inte att ni är populära, det betyder bara att det finns fler som bara ser pengarna rulla in.
Citera
2024-07-10, 00:20
Medlem
chiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag gick på samma fälla som du, skänkte pengar till vad jag trodde var en familj i djup kris. Som många andra så känner jag mig bedragen av dessa skojare. Men karma kommer och redan nu äter på deras samvete.

Känns tyvärr som karma jobbar jäkligt långsamt i detta fall
Citera
2024-07-10, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiara
Känns tyvärr som karma jobbar jäkligt långsamt i detta fall

Förr eller senare så kommer det någon/något som puttar de över kanten.

Fram tills dess så håller jag liv i denna tråd så ingen någonsin ska glömma barnet de lämnar utanför, pengarna de vägrar skatta och fasaden de tjänar pengar på,
Citera
2024-07-10, 03:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Ebba är ju en kopia av sin mor och ser redan ut att ha samma höga panna.!
Ser lite ut som något syndrom. Måste inte vara det men med prematura kan det vara svårt att avgöra tidigt.
Citera
2024-07-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Ser lite ut som något syndrom. Måste inte vara det men med prematura kan det vara svårt att avgöra tidigt.

Jag syftade på den bild hon lagt ut på sig själv som bebis i samma ålder, på den ser dom nästan identiska ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in