Citat:
Ursprungligen postat av
Densviskar
Jag känner mig rätt neutral i frågan. Jag har själv varit nyfiken därav så har jag också grävt. Men jag är inte heller enig er varje gång, som jag tidigare sagt så har hon själv uppgett allt detta men inte skrivit ut tex skuldsaldot. Att kalla att allting är lögn vet vi inte heller något om, för det enda vi vet är det som publicerats. Oärligt sett att leva på eller inte, hur många familjer tror du inte har skulder hos kronofogden och det senaste året har det ökat dramatiskt. Det kan vara din ”oärliga” granne, din arbetskompis, din oärliga vän! Det är oftast något som är skambelagt och som man inte pratar om. Det som jag tycker är hemskt då jag är medmänsklig är att detta kom fram under hemska förutsättningar när en insamling startades som dom själva inte bad om. Om man försöker sätta sig in hur det måste vara att vakna och somna till att läsa denna tråd dag in och dag ut, det kan inte kännas lätt. Som jag sagt förut så vet vi egentligen väldigt lite i det stora hela så jag försöker att tolka saker och ting snällt. Jag vill ändå ha ett hjärta och försöka förstå. Jag tycker är att det sprids väldigt mycket här inne som förmodligen inte är sanningsenligt och man bör tänka sig för både en och tre gånger när man läser något och förstå att det inte finns grunder och belägg för allting.
”Vakna och somna till att läsa denna tråd dag in och dag ut” vet du vad Patricia det är ingen som tvingat dig/er till det. Men är man en offentlig människa som delar ALLT med närmre 70.000 följare så får man räkna med att folk börjar undra, fråga OCH ifrågasätta. Det går inte heller att utesluta att DU själv är extremt öppen på dina sociala medier med barn, aborter, diagnoser, föräldrar som varit alkoholister och frånvarande, död, sjukdomar, diagnoser du satt på någon annans barn, skulder och konkurser för att nämna en bråkdel av allt du delat och fortsätter dela med dig av. När hela livet fläks ut på sociala medier utan att veta vem det delas med så tar man en risk, både för sig själv och sina barn. Du äventyrar deras integritet, privatliv, säkerhet och mycket mer varenda dag i utbyte mot sympatier och samarbeten. Du vet dessutom aldrig vilka p*don som sitter och gottar sig i bilderna på dina försvarslösa barn. Föräldrar som du är rena rama himmelriket för såna äckel. Detta kommer göra många irriterade men det är sanningen. Vi lever i en sjuk värld och som förälder ska man skydda sina barn, inte fläka ut dom. Men det är ingen annans val än ditt, däremot är det också du som får stå för det valet när barnen blir vuxna nog att inse vad du håller på med.
För sanningen är såhär. Det visas bröst och nerkissade byxor på en själv i alla vinklar, bilder på ens blålila döda spädbarn, även videos ända upp i ansiktet när hon har svår sepsis och kämpar för sitt liv, sköra utsatta små bebisar och livsfarliga sjukdomar på både sig själv och samtliga barn uppdateras om från sjukhussängen.
Vart går gränsen? När börjar man inse att när man delar de mest sköra, intima, sårbara, hjälplösa situationer med hela världen så får man också räkna med att folk kommer undra, ifrågasätta och reagera. När telefonen åker upp i ansiktet det första som händer och det uppdateras vilt och brett om varje situation, död, sjukdom och livskris inför 70.000 människor SÅ FÅR MAN RÄKNA MED REAKTIONER. Och inte bara bra sådana. Livet och verkligheten funkar inte så. Alla kommer inte alltid att hålla med dig om allt!
Och eftersom både du och din sambo blockar eller ignorerar exakt alla som frågar minsta lilla sak så skapas tyvärr såna här trådar!! Man väljer själv vad man vill dela som du i detta fall, men du kan inte välja eller styra över vad andra gräver fram när de börjar ana ugglor i mossen. Det är liksom det som kommer med att fläka ut hela sitt liv på sociala medier. Och att då sätta sig med armarna i kors och tjura som en bebis när folk kommer på ens lögner är fruktansvärt omoget. Stå för era misstag/val istället som vuxna människor och gör bättre ifrån er.
Sen är det inte HELLER så att du tackade nej till denna insamling. Du kanske inte startade den själv men du tackade och tog emot utan problem. Du hade kunnat skänka alla pengar? Betala av skulder för alla pengar? Lägga undan till barnen? Inga bevis på gåva till spädbarnsfonden eller vad det nu var som utlovades. Tavlor säljs oärligt. Uteslutande av barn. Skulder som inte betalas av. Nånstans måste man förstå att andra börjar undra och ifrågasätta när man är så offentlig. Passar det inte, dela inte hela ditt liv på sociala medier, fläk inte ut dina oskyldiga barn och var inte ett svin mot någon annans barn!!!