2024-04-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
Det är så illa på alla plan!!

Har P och J hyresskulder också för det har jag missat??

Nu ska du inte ta mig som absolut säker källa men har för mig att jag läst om uteblivna uppsägningshyror (minns inte om det var privat eller hos reguljär hyresvärd).
Det ska inte bara varit uteblivna hyror utan att de lämnat bostaden i bedrövligt skick, likt ett råttbo) vilket stämmer illa med deras perfekta yta.

Detta var ett par år sedan och då många skulder går inte till KF utan ligger kvar och skramlar hos inkasso så är det svårt att få ut papper på exakta skulderna.

Även många skulder som går till KF försvinner efter preskriptionstiden och går inte att se idag.
Citera
2024-04-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Kort efter insamlingen köpte den en Nissan Quashquai ä, men den står inte på ngn av dem, så gissar ngn familjemedlem som står på den. Plus att jag har för mig att det blev en gotlandsresa. Så det är mina okvalificerade gissningar till vart pengarna gick.

Det utlovades att de skulle redogöra för dem samt betala överskottet till spädbarnsfonden. Men mig veterligen gjordes aldrig detta.

Jag tror faktiskt att denna insamlingen har gjort dem mer skada än nytta. För det är bl.a. detta hyckleriet att ta emot "gratispengar" vs med hur stora skulder de har (som de dessutom inte betalar av) som gjorde människor sura på dem. Samt som sagt, oärligheten med vart de gick till och om de skänkts till spädbarnsfonden eller ej.

Nej, de redovisade aldrig vart våra skänkta pengar gick till. Jag var en av dom betalade för deras lyxliv där efter prematurdöden. Tyckte väldigt synd om dom då men i efterhand så skulle jag skänkt mina pengar direkt till något vettigare som inte gjort mig lika arg i efterhand.
Citera
2024-04-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Nej, de redovisade aldrig vart våra skänkta pengar gick till. Jag var en av dom betalade för deras lyxliv där efter prematurdöden. Tyckte väldigt synd om dom då men i efterhand så skulle jag skänkt mina pengar direkt till något vettigare som inte gjort mig lika arg i efterhand.

Anmäl för bedrägeri
Citera
2024-04-07, 23:14
Medlem
Jag förstår egentligen inte hur de inte kan betala saker som är så Basic som förskola. P har en stor följarskara många på hennes nivå känner sexsiffrigt i månaden.
Citera
2024-04-07, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Anmäl för bedrägeri

Det är tyvärr inget polisen skulle bry sig om, att en korkad jäkel (aka jag och andra) skänkt pengar till någon som inte ens tog emot pengarna på eget konto utan via en kompis (kompisen finns inte kvar längre märkligt nog).
Citera
2024-04-08, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Jag förstår egentligen inte hur de inte kan betala saker som är så Basic som förskola. P har en stor följarskara många på hennes nivå känner sexsiffrigt i månaden.

Så jättestor följarskara har hon inte. Hon gör dessutom väldigt fattiga samarbeten så tror absolut inte hon tjänar mer än kanske 10 000 i månaden nu för tiden.

Hon får inte tjäna för mycket heller för då tar fogden allt överskott.
Citera
2024-04-08, 06:28
Medlem
Undrar vart bank kvinnan tagit vägen? Och hur kan hon ens stå för denna insamling som var iom att P inte ens betalar barnomsorg osv? Är ju helt sjukt såhär i efterhand.. men hon kanske inte visste om det?
Nej inga pengar är skänkta till spädbarnsfonden som de lovade. Var det ens någon som trodde det skulle ske? P är otroligt egoistisk, hon ger aldrig något tillbaka utan tänker endast på sig själv.
Tavlorna hon sålt skulle ha skattats på men det gjordes inte, KF skulle tagit de pengarna också.
Citera
2024-04-08, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Undrar vart bank kvinnan tagit vägen? Och hur kan hon ens stå för denna insamling som var iom att P inte ens betalar barnomsorg osv? Är ju helt sjukt såhär i efterhand.. men hon kanske inte visste om det?
Nej inga pengar är skänkta till spädbarnsfonden som de lovade. Var det ens någon som trodde det skulle ske? P är otroligt egoistisk, hon ger aldrig något tillbaka utan tänker endast på sig själv.
Tavlorna hon sålt skulle ha skattats på men det gjordes inte, KF skulle tagit de pengarna också.

Hade jag varit bankkvinnan hade jag skämts ihjäl!! men hon kanske inte visste allt heller? bankkvinnan har tagit bort sitt privata konto men lägger upp ekonomitips på ekonomimamman som P följer men inte J. Hon är tydligen sjukskriven för utmattning nu.

Att man som P och J har mage att säga att det ska gå till spädbarnsfonden men inte har något som helst intresse av att bidra till det utan bara använder spädbarnsfonden för att få in mer pengar till sig själva är så gränslöst och osmakligt!!
Citera
2024-04-08, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Så jättestor följarskara har hon inte. Hon gör dessutom väldigt fattiga samarbeten så tror absolut inte hon tjänar mer än kanske 10 000 i månaden nu för tiden.

Hon får inte tjäna för mycket heller för då tar fogden allt överskott.

Ja men snälla någon gång ska hon ju betala det är väl lika bra hon kavlar upp ärmarna utökar samarbetena låter fogden ta det tills hon är skuldfri . Hon har ju alla förutsättningar
Citera
2024-04-08, 07:43
Medlem
Ja ni alla som skänkte var dumma man aha inte skänka till influensers om man vill göra skillnad tyvärr

I deras ekonomiska läge hade jag inte heller skänkt till spädbarnsfonden. Sånt gör man bara om man har mycket pengar
Citera
2024-04-08, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Ja ni alla som skänkte var dumma man aha inte skänka till influensers om man vill göra skillnad tyvärr

I deras ekonomiska läge hade jag inte heller skänkt till spädbarnsfonden. Sånt gör man bara om man har mycket pengar

Är nog fler som skänkt pengar till P och J som känner sig förda bakom ljuset och aldrig hade swishat 1:- ens om dom vetat.. att P och J inte betalade barnomsorgen/underhåll hade nog ingen kunnat tänka sig. Fick dom 200.000:- hade dom kunnat göra rätt för sig men inte ens när pengarna var GRATIS var det viktigt och det säger tyvärr allt!!

Då kanske du inte skrivit att du skulle skänka pengar heller??
Citera
2024-04-08, 08:15
Medlem
Hon levde bra med L - dom hade det bra ekonomiskt. Det märktes. Han har ett välbetalt jobb och hon tjänade också pengar.
Han köpte ju ut henne när dom skilde sig? Där fick hon en summa pengar. Vart tog dom vägen? Jo antagligen för att fortsätta leva fett, resa utomlands, fika på stan, bio och shopping med alla barn. Försökte väl fortsätta leva fett trots ensamstående? Upprätthålla någon slags fasad på ig ?
Hon reste med någon snubbe innan J också. Samlade på sig skulder och betalade inte skatt för sin salong hon hade.
Sen träffade hon J som också hade skulder. Där hade dom något gemensamt redan från början och båda ville skaffa fler barn istället för att jobba och betala räkningar.

P borde ha ont i magen ändå? Hon levde bra ekonomiskt och sen gick de bara utför? Vafan hände egentligen?! Unge på unge men man har inte råd. Man betalar inte ens förskoleavgift
Nä usch fyfan.
Snart kommer väl ett snyft inlägg gällande hur tufft det är ekonomiskt osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in