Igår, 22:00
Medlem
YuriOrlovs avatar
Bara extrema psykopater gråter i nåt jävla inlägg - det fattar alla normalt fungerande människor.
Citera
Igår, 22:07
Medlem
Linus säljer huset
Citera
Igår, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Linus säljer huset

Kanske idiotiskt fråga men har inte Pannan rätt till någon del av huset om de köpte det gemensamt, eller har han redan köpt ut henne från det gemensamma bohaget?

Vore ju fantastiskt om kronofogden kunde få in en hacka så iaf Pannan om ett par år kan stå på ett mobilabonnemang för ungarna. Gissar att pappa Linus betalar för deras gemensamma barn men han lär inte stå för Pannan och Hallerheims ungar.
Citera
Igår, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Man kan säga mycket om p och hennes relationer men här gör hon rätt. SBAB har ingen anledning att sparka ekonomi mamman och har verkligen gjort det på ett vidrigt sätt

Det står i hennes anställningsavtal om hon läser noga att hon har lojalitetsplikt. Att göra reklam för konkurrenter är inte särskilt genomtänkt och kan leda till avsked. Om man har en sidoverksamhet/sysselsättning ska det godkännas av arbetsgivaren.

Tror tyvärr att hennes storys, inspelade samtal etc inte är till hennes fördel.
Citera
Igår, 23:29
Medlem
Kul att Pannan skriver "jag har lidit med dig i våra samtal hela denna vecka" till hon ekonomimamman.
Det kan inte varit så jobbigt för Pannan då det bara är måndag idag 😂

Jag tror Pannan tar tillfället i akt att visa hur bra kompis hon minsann är, då alla vet motsatsen.
Citera
Idag, 00:04
Medlem
Såklart gör man inte samarbeten med något som klassas som konkurrent till arbetsgivaren. Speciellt inom bank är detta känsligt och är väl allmänt känt och något mamman borde veta med ett par år i branschen. Förslagsvis skulle hon läst anställningsavtalet innan.

Sen ekonomiska råden/tipsen var inte mkt att hurra för…Det mest basala du kan tänka dig förpackade som rena rama genidragen….

Sen nej attackgrinande i sociala medier betyder inte att det är hela sanningen. Finns två sidor av detta mynt, men massan tror blint den som grinar mest verkar de som..
Senast redigerad av Myofusion Idag kl. 00:09.
Citera
Idag, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myofusion
Såklart gör man inte samarbeten med något som klassas som konkurrent till arbetsgivaren. Speciellt inom bank är detta känsligt och är väl allmänt känt och något mamman borde veta med ett par år i branschen. Förslagsvis skulle hon läst anställningsavtalet innan.

Sen ekonomiska råden/tipsen var inte mkt att hurra för…Det mest basala du kan tänka dig förpackade som rena rama genidragen….

Sen nej attackgrinande i sociala medier betyder inte att det är hela sanningen. Finns två sidor av detta mynt, men massan tror blint den som grinar mest verkar de som..
Dessutom har väl dom flesta stora arbetsgivare som krav att man regelbundet redovisar eventuell bisyssla (på mitt jobb ska det uppdateras en gång/år) och sedan godkännas av arbetsgivaren. Det står ofta med att det inte får vara en bisyssla av konkurrerade art till exempel. Men sådana regler har väl varken P eller denna kvinna koll på. Lättare att böla i sociala medier om hur orättvist behandlad man alltid blir.
Citera
Idag, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Kanske idiotiskt fråga men har inte Pannan rätt till någon del av huset om de köpte det gemensamt, eller har han redan köpt ut henne från det gemensamma bohaget?

Vore ju fantastiskt om kronofogden kunde få in en hacka så iaf Pannan om ett par år kan stå på ett mobilabonnemang för ungarna. Gissar att pappa Linus betalar för deras gemensamma barn men han lär inte stå för Pannan och Hallerheims ungar.

När det är dags för mobilabonnemang är de äldsta barnen myndiga så det löser sig nog ändå. Vem vet, de kanske t o m får stå för en flashigare bil för radarparet.
Citera
Idag, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Kul att Pannan skriver "jag har lidit med dig i våra samtal hela denna vecka" till hon ekonomimamman.
Det kan inte varit så jobbigt för Pannan då det bara är måndag idag 😂

Jag tror Pannan tar tillfället i akt att visa hur bra kompis hon minsann är, då alla vet motsatsen.

Jo men hon skrev ju också för ett par veckor sen en måndag att det var skönt med en ledig dag mitt i veckan, och att det var en ynnest att jobba hemifrån. Måste vara jobbigt att inte veta vilken dag det är och inte heller om man jobbar eller är ledig.
Tror inte att hon och ekonomi mamman är så bra vänner längre, däremot gissar jag på att fröken P når ut till fler personer och därav fick lägga ut på sina sociala medier. (Vilket typ alla ändå har gjort nu).
Citera
Idag, 09:04
Medlem
YuriOrlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av browneyed-girl
Det står i hennes anställningsavtal om hon läser noga att hon har lojalitetsplikt. Att göra reklam för konkurrenter är inte särskilt genomtänkt och kan leda till avsked. Om man har en sidoverksamhet/sysselsättning ska det godkännas av arbetsgivaren.

Tror tyvärr att hennes storys, inspelade samtal etc inte är till hennes fördel.

Korrekt. Men...det behöver inte stå i avtalet utan lojalitetsplikt gäller ändå för en anställd. Tror inte folk i allmänhet förstår att det är en ganska långtgående lojalitet man har till företaget, som även sträcker sig till fritiden.

Precis som företagare har lojalitetsplikt gentemot sina anställda. Eller hon kanske tyckt det vara okej att VD:n sitter och gör inlägg om att att dom kanske ska byta ut henne mot någon annan lämplig på sociala medier?
Citera
Idag, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YuriOrlov
Korrekt. Men...det behöver inte stå i avtalet utan lojalitetsplikt gäller ändå för en anställd. Tror inte folk i allmänhet förstår att det är en ganska långtgående lojalitet man har till företaget, som även sträcker sig till fritiden.

Precis som företagare har lojalitetsplikt gentemot sina anställda. Eller hon kanske tyckt det vara okej att VD:n sitter och gör inlägg om att att dom kanske ska byta ut henne mot någon annan lämplig på sociala medier?
Jag har en vän som jobbar på ett dataföretag. Dom är stenhårda på sånt här. Man får absolut inte hjälpa någon och samtidigt ta betalt för det inom det området. Om man får jobb hos en konkurrent får man gå så gott som samma dag. Man får inte starta eget inom samma bransch förrän det gått typ ett halvår efter man slutade.
Citera
Idag, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Jag har en vän som jobbar på ett dataföretag. Dom är stenhårda på sånt här. Man får absolut inte hjälpa någon och samtidigt ta betalt för det inom det området. Om man får jobb hos en konkurrent får man gå så gott som samma dag. Man får inte starta eget inom samma bransch förrän det gått typ ett halvår efter man slutade.
Det kallas nog konkurrensklausul och är vanligt på många företag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in