Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-25, 18:25
Medlem
Är det något slags problem med anknytningen tro? Eftersom hon är så ofta borta från bebisen? I och för sig har jag aldrig legat inne på neo med barn, men jag har egna och första tiden (till och med första ÅRET) var jag inte alls sugen på att vara ifrån min bebis. Är det personalen som säger åt dem att gå på en promenad tillsammans och lämna det lilla barnet till personalen? Var ligger bebisen? På deras rum? Sitter nån sköterska och vaktar? Fattar inte.
Citera
2024-03-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironmountain92
Är det något slags problem med anknytningen tro? Eftersom hon är så ofta borta från bebisen? I och för sig har jag aldrig legat inne på neo med barn, men jag har egna och första tiden (till och med första ÅRET) var jag inte alls sugen på att vara ifrån min bebis. Är det personalen som säger åt dem att gå på en promenad tillsammans och lämna det lilla barnet till personalen? Var ligger bebisen? På deras rum? Sitter nån sköterska och vaktar? Fattar inte.

Tänkte samma sak då jag såg att de var ute och spatserade vid ankdammen (som ligger bra långt från sjukhuset så det var inte bara strax utanför som Patricialjug påstår).
Men skönt att slippa se mer av hennes brunbrända bröstvårta samma sekund man loggar in på IG. Hon borde iaf varna innan.
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-03-25 kl. 18:42.
Citera
2024-03-25, 19:09
Medlem
Citat:

Det är så jäkla underligt alltihop! Trodde såklart att dom hade bebis med i barnvagn för en liten luftning, men icke.

En annan märklig sak är att P skriver att I har sånt tuttbehov. Inte tusan hade jag stoppat in en napp i munnen på bebisen utan naturligtvis hade jag haft min lilla lilla bebis vid bröstet så mycket hen hade velat.
Citera
2024-03-25, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stensota
Det är så jäkla underligt alltihop! Trodde såklart att dom hade bebis med i barnvagn för en liten luftning, men icke.

En annan märklig sak är att P skriver att I har sånt tuttbehov. Inte tusan hade jag stoppat in en napp i munnen på bebisen utan naturligtvis hade jag haft min lilla lilla bebis vid bröstet så mycket hen hade velat.

Tänkte också på det.. Är det inte toppenbra att den lillalilla bebisen är snuttig och vill amma mycket? För både anknytning och för utveckling. Får känslan av att det inte blev så fint och magiskt som hon tänkte när hon var gravid och nu kanske hon inser att nya bebisen är ett substitut för barnet hon förlorat. Om det är så, så hoppas jag att hon får stöttning från sjukhuset och att de märker att något är fel.
Citera
2024-03-25, 19:25
Medlem
Citat:
Tänkte också på det.. Är det inte toppenbra att den lillalilla bebisen är snuttig och vill amma mycket? För både anknytning och för utveckling. Får känslan av att det inte blev så fint och magiskt som hon tänkte när hon var gravid och nu kanske hon inser att nya bebisen är ett substitut för barnet hon förlorat. Om det är så, så hoppas jag att hon får stöttning från sjukhuset och att de märker att något är fel.

Ja precis, också tänkt på det. Sen är du nog inte fel ute. Aborten, att hon föddes i samma graviditetsvecka, och att hon även skulle ha samma bokstäver i sitt namn som I.

Att nu även ligga på samma avdelning blev nog för mycket. Eller ett slags uppvaknande, hoppas hon får hjälp.
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-03-25 kl. 20:08.
Citera
2024-03-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Ja precis, också tänkt på det. Sen är du nog inte fel ute, jag har tänkt lite så hela tiden. Först aborten och sen att det var så viktigt att hon föddes i samma graviditetsvecka, och att hon även skulle ha samma bokstäver i sitt namn som I.

Att nu även ligga på samma avdelning som med I blev nog för mycket. Eller ett slags uppvaknande, hoppas hon får hjälp.

Kan det vara så att verkligheten kommit ikapp? Inte lika mycket handhjärtan längre utan det är ett barn som kräver sitt dygnet runt på ett sjukhus. Tufft när man har flera barn hemma!

Flickan är en kopia av J och hans son lilla T, I var en kopia av P. Att knyta an efter en förlust kan vara svår nog som jag förstått. Kanske trodde P att allt skulle bli bra genom att få en ny bebis?
Citera
2024-03-25, 20:30
Medlem
Citat:

+1

Det har alltid gått i tvåhundra men tror som du, I är inte I. Hoppas P får hjälp med att knyta an om det inte blev som hon tänkt.
Citera
2024-03-25, 21:37
Medlem
Lillflickans namn låter som vaselin, vackert!
Citera
2024-03-25, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
Kan det vara så att verkligheten kommit ikapp? Inte lika mycket handhjärtan längre utan det är ett barn som kräver sitt dygnet runt på ett sjukhus. Tufft när man har flera barn hemma!

Flickan är en kopia av J och hans son lilla T, I var en kopia av P. Att knyta an efter en förlust kan vara svår nog som jag förstått. Kanske trodde P att allt skulle bli bra genom att få en ny bebis?

Instämmer i detta. Ilse var med docksöt och denna lilla flicka är mer lik J. Såklart söt också men helt olika.
Citera
2024-03-25, 21:46
Medlem
Frågade i hennes "öppna låda" om hon steriliserat sig än. Hennes svar blev att hon blockade mig 😂😂😂
Citera
2024-03-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mqk
Frågade i hennes "öppna låda" om hon steriliserat sig än. Hennes svar blev att hon blockade mig 😂😂😂

Då har hon INTE steriliserat sig alltså som hon skrev att hon skulle. Vad oväntat 😆
Citera
2024-03-25, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig

Ja jag tror det! Hon levde nog i en gravidbubbla. Nog inte det lättaste nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in