Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiara
Ja varför tog de bort respiratorn igen så snabbt. Hade väl varit bra om flickstackarn fick vila lite grann istället för att kämpa hela tiden

Man försöker alltid minimera resp tid eftersom det snarare kan störa andningen på sikt och få bebin att glömma andas på egen hand.
Denna fågelunge är så skör och omogen än så väldigt lätt att hon återgår till fostercirkulation dvs lägger ner och andas då hon tror hon är i magen fortfarande.
Citera
2024-05-13, 18:51
Medlem
Tycker det är konstigt att det inte är förbud att filma inifrån neo/biva eller åtminstone förbud att sprida film/foto därifrån. Helt sjukt att det ens ska behövas tänka på men är föräldrarna dumma i huvet så kanske vården behöver gå in o skydda sina patienters integritet under tiden dom är inlagda där.
Citera
2024-05-13, 18:58
Medlem
Åh nej stackars föräldrar som måste sitta inne på sjukhuset när det är fint väder ute 🙄
Citera
2024-05-13, 19:06
Medlem
chiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Man försöker alltid minimera resp tid eftersom det snarare kan störa andningen på sikt och få bebin att glömma andas på egen hand.
Denna fågelunge är så skör och omogen än så väldigt lätt att hon återgår till fostercirkulation dvs lägger ner och andas då hon tror hon är i magen fortfarande.

Tack för bra info!
Citera
2024-05-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiara
Tack för bra info!

Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Tycker det är konstigt att det inte är förbud att filma inifrån neo/biva eller åtminstone förbud att sprida film/foto därifrån. Helt sjukt att det ens ska behövas tänka på men är föräldrarna dumma i huvet så kanske vården behöver gå in o skydda sina patienters integritet under tiden dom är inlagda där.

Jag förutsätter att de har fotoförbud även på akademiska, vi har det på mitt sjukhus iaf då vi som jobbar där inte vill upp på sociala medier (många tycker det är coolt att ligga på sjukhus märkligt nog).
Citera
2024-05-13, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mqk
Åh nej stackars föräldrar som måste sitta inne på sjukhuset när det är fint väder ute 🙄

Var ju bilder/filmer på både J och P tillsammans utomhus typ halva dan igår, undrar vem som tog hand om prematuren då?

Jag kanske är märklig men när mina små varit så sjuka så har jag vägrat lämna deras sida.
Citera
2024-05-13, 20:01
Medlem
Citat:
Var ju bilder/filmer på både J och P tillsammans utomhus typ halva dan igår, undrar vem som tog hand om prematuren då?

Jag kanske är märklig men när mina små varit så sjuka så har jag vägrat lämna deras sida.

Undrar samma.
Citera
2024-05-13, 20:38
Medlem
chiaras avatar
Citat:

Tänkte samma sak. Har aldrig lämnat deras sida när vi varit på sjukhus och vi har tillbringat mycket tid där genom åren
Citera
2024-05-13, 20:57
Medlem
P vill aldrig mer sätta sin fot på ett sjukhus och har stängt av för hon inte kan ta in mer. Att inte den insikten kom efter L eller efter I att det kanske är nog nu?? Att P och J leker med ödet på ett sätt som inte är särskilt normalt..

Situationen P och J befinner sig i har dom endast sig själva att beskylla, det är fruktansvärt tragiskt det E får genomlida pga deras egoistiska beslut och det är synd om deras andas barn. Kan även tycka att är det de fina vädret som är jobbigt att missa kanske det inte var ett barn i sig P ville ha utan en trofé att visa upp, lägg din tid på din bebis nu som du kämpade för!! Vädret kommer vara fint nästa vår o sommar med.
Citera
2024-05-13, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
P vill aldrig mer sätta sin fot på ett sjukhus och har stängt av för hon inte kan ta in mer. Att inte den insikten kom efter L eller efter I att det kanske är nog nu?? Att P och J leker med ödet på ett sätt som inte är särskilt normalt..

Situationen P och J befinner sig i har dom endast sig själva att beskylla, det är fruktansvärt tragiskt det E får genomlida pga deras egoistiska beslut och det är synd om deras andas barn. Kan även tycka att är det de fina vädret som är jobbigt att missa kanske det inte var ett barn i sig P ville ha utan en trofé att visa upp, lägg din tid på din bebis nu som du kämpade för!! Vädret kommer vara fint nästa vår o sommar med.

Exakt! Vem.fan.bryr.sig.om.vädret när ens egna lilla bebis ligger och kämpar för att leva. Det är ingen lätt match att behöva andas 40-50 ggr i minuten som den lilla just nu behöver göra för att ÖVERLEVA!

Testa själv att andas varje sekund, hur länge orkar man hålla på innan man blir helt helt slut.

Och Pannan funderar på vädret???

Hoppas än fler socanmälningar ramlar in för Pannan verkar helt uppe i det blå, och J är så otroligt värdelös så honom litar jag inte en sekund på.
Citera
2024-05-13, 23:49
Medlem
Det är lätt att vara efterklok…

Hoppas de lärt sig något och hoppas iselin blir bra
Citera
2024-05-13, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Det är lätt att vara efterklok…

Hoppas de lärt sig något och hoppas iselin blir bra