2024-03-08, 07:29
Medlem
Linlils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Precis det jag skrev för nån vecka sen, hon har gjort det själv (och säkerligen flera gånger innan). Är helt övertygad om att denna donna lider av Münchausen och ÄLSKAR sjukvården samt känslan att vara speciell.
Alla som varit gravida flera gånger/eller TC anhängare vet hur man kan få igång det på sätt som de absolut flesta inte ens har en tanke på.
Att få sitt eget vatten att gå är inte speciellt svårt, särskilt inte om man redan petat bort slemproppen i förväg (nämligen otroligt märkligt att slemmisen går utan att man börjat öppna sig eller har påverkad cervix).

Kollar man på bilderna hon tar från varje sjukhusvistelse (kolla senaste på mannens konto) så storler hon. Jag hade storgrinat över tanken på att utsätta ännu ett barn för detta skit.

Men än så länge får man vara glad att hennes sjukdom bara innefattar sig själv och de ofödda (förutom förra gången då allt gick för snett) men det är ingen högoddsare om barnen sen börjar bli sjuka en efter en på märkligaste sätt.

Vem/vad är TC?
Citera
2024-03-08, 09:37
Medlem
versalers avatar
En normalt funtad människa som inte vill riskera att förlossningen drar igång hade håll sig hemma och vilat, ansträngt kroppen så lite som möjligt helt enkelt.
Med tanke på vad hon gått igenom borde det vara ännu mer självklart känner jag.
Hur fasen kan man sekunden man lämnar sjukhuset springa och shoppa och stå och köa för att handla på Normal 😒
Hon valde att åka hem och ja känns som hon aktivt velat att det ska bli så att förlossningen startar.
Lite märkligt att hon ”parkerat sig i sängen” tidigare innan detta men nu när det verkligen är viktigt så för hon tvärtom.

Hon vill nog föda för tidigt och ha en prematur bebis,hon vill ha uppmärksamheten både från omgivningen och sjukvården?
Citera
2024-03-08, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
En normalt funtad människa som inte vill riskera att förlossningen drar igång hade håll sig hemma och vilat, ansträngt kroppen så lite som möjligt helt enkelt.
Med tanke på vad hon gått igenom borde det vara ännu mer självklart känner jag.
Hur fasen kan man sekunden man lämnar sjukhuset springa och shoppa och stå och köa för att handla på Normal 😒
Hon valde att åka hem och ja känns som hon aktivt velat att det ska bli så att förlossningen startar.
Lite märkligt att hon ”parkerat sig i sängen” tidigare innan detta men nu när det verkligen är viktigt så för hon tvärtom.

Hon vill nog föda för tidigt och ha en prematur bebis,hon vill ha uppmärksamheten både från omgivningen och sjukvården?
Undrar faktiskt om det inte kan vara så. Känns verkligen som att hon gör allt för att få uppmärksamhet. Nåt fel är det..och allt som går fel skyller hon alltid på sjukvården. Anmäler och håller på. Säger inte att de skött allt helt rätt alltid, jag vet inte. Men det är som att hon..vet inte hur jag ska uttrycka mig..överdriver ALLT. Som att hon råkar ut för de mest hemska sakerna som är andras fel. Förstår hon verkligen inte att hon sätter sig själv i dessa situationer genom att fortsätta bli gravid trots att det är så extremt uppenbart att hennes kropp inte klarar det??
Citera
2024-03-08, 10:41
Medlem
Jag tror förövrigt inte att det blir nån sterilisering.
Hon kommer hinna ”råka” bli gravid en gång till..
Citera
2024-03-08, 14:53
Medlem
Nu har J lagt upp något sorgligt på Stories, hoppas det bara är inför situationen att föda för tidigt?
Citera
2024-03-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullmoster
Nu har J lagt upp något sorgligt på Stories, hoppas det bara är inför situationen att föda för tidigt?

Han skriver ju vad det handlar om så det är ju inte ens tolkningsbart?
Han skriver ju dessutom att han önskar att hon ska komma för tidigt då han vill ha ut henne ur magen så de kan ha koll på henne. Säkert det som var planen…
Citera
2024-03-08, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullmoster
Jo det såg sorgligt ut, men sen var det bara en snabbspolning på paret i sängen, att dom väntar på besked från läkarna, och snart ska få träffa lillasyster.
Senast redigerad av granskottet80 2024-03-08 kl. 17:42.
Citera
2024-03-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stensota
Han skriver ju vad det handlar om så det är ju inte ens tolkningsbart?
Han skriver ju dessutom att han önskar att hon ska komma för tidigt då han vill ha ut henne ur magen så de kan ha koll på henne. Säkert det som var planen…

Jag tror också de vill ha ut henne för de är väll oroliga att de blir gift i magen igen ,.:
Citera
2024-03-08, 18:36
Medlem
Om vattnet gått måste hon väll ut snart?
Citera
2024-03-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Om vattnet gått måste hon väll ut snart?

Det är egentligen inget måste att få ut en prematur när vattnet har gått då vattnet återskapas i magen, däremot är jag säker på att de kommer tjata/gråta fram en för tidig förlossning.
Citera
2024-03-08, 18:53
Medlem
Jag tolkar det som att det blir en vaginal förlossning nu, "hon fick ett par h på sig innan ett snitt skulle göras, hon lyssnade"
Citera
2024-03-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Jag tolkar det som att det blir en vaginal förlossning nu, "hon fick ett par h på sig innan ett snitt skulle göras, hon lyssnade"

Ja verkar så. Annars hade hon krävt snitt. Allt för att få ut henne så tidigt som möjligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in