2024-01-12, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bruntgelehallon
Hon är alltså sjukskriven med buktande disk i ryggen och hemsk foglossning men kan storstäda huset och möblera om hela vardagsrummet 😂 denna människa, hon måste vara bra på att namipulera sjukvården i alla fall om de sjukskrev henne på de grunderna. Gött att gå hemma.

Om hon dessutom är sjukskriven 100% men har en anställning på 100% så får hon inte hålla på med samarbeten under sjukskrivningen.

Om man är sjukskriven 80% och anställd 100% så ska de 20% man anses frisk arbetas på arbetsplatsen.
Hennes samarbeten = betalda = arbete.
Undra vad försäkringskassan skulle säga..
Citera
2024-01-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelgum18
Men hur orkar man, rent psykiskt och fysiskt med så många barn? Vill hon inte åstadkomma något? Utbildning och ett ordentligt jobb? En stabil grund.. eller är hon ingenting om hon inte är mamma..?

Tänker lite desamma. Har man inga ambitioner i livet? Känns som hon fastat i någon låtsasvärld från när hon var ”mammasangel”. Jag tror P är ett fenomen för oss som faktiskt har ett arbete och utbildning och hennes content vänder sig till de mammor som faktiskt nöjer sig med att bara vara en mammis.

Ett genuint tips till alla mammisar som läser här i smyg. Livet är så mycket mer än beiga möbler och leva på bidrag. Att faktiskt utbilda sig inom något man brinner för och sedan kunna arbeta med det är givande för både hjärna och själ. Att inte ge upp bara för det är svårt visar att man är en förebild för sina små. Alla tycker inte det är viktigt med utbildning och jobb men det känns otroligt osunt att ha som mål att leva på bidrag och spons samt mygla myndigheter. Hon som har stora barn bör dessutom ta dem i hänsyn att inte ge upp bara för något känns svårt och visa att om man kämpar tillräckligt mycket kan man åstadkomma vad man vill.
Citera
2024-01-14, 17:06
Medlem
Går folk verkligen på tävlingen hon har ute? Skriker ju verkligen bluff.

Kollar man runt lite så framkommer det att det inte är på hennes sida och inte på hennes inlägg man ska kommentera/tagga för att tävla - utan på Nordic Spark (om det ens är en legit tävling)

Detta är ingenting hon väljer att upplysa om i inlägget dock utan låter folk kommentera och dela på så att hon får följare och aktivitet..
Citera
2024-02-02, 12:14
Medlem
Någon mer än jag som tror att barnet föds inom fyra veckor?
Citera
2024-02-02, 12:50
Medlem
Citat:

Ja. Det kan ju ske när som. Tror inte hon går till vecka 37
Citera
2024-02-02, 12:51
Medlem
Någon som han läsa hennes inlägg om cellprov?
Citera
2024-02-02, 13:56
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie

Undrar också, hann inte läsa.
Hade inte dom läkt ut? Antar att dom är tillbaka om hon skrev ett inlägg om det?
Citera
2024-02-02, 13:59
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:

Mmm, jag.

Hon skriver att hon har sammandragningar som hon behöver andas igenom, är det vanligt i vecka 26? Det kanske det är idk, men måste kännas lite stressande?
Citera
2024-02-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Mmm, jag.

Hon skriver att hon har sammandragningar som hon behöver andas igenom, är det vanligt i vecka 26? Det kanske det är idk, men måste kännas lite stressande?

Nä det är inte vanligt väl?
Citera
2024-02-02, 16:54
Medlem
Citat:
Nä det är inte vanligt väl?

Hade jag haft sammandragningar i v.26 som jag behövde andas mig igenom så hade jag kollat upp det direkt 😅 tror dock hon överdriver eller så vill hon inte se allvaret. Med hennes historik…
Citera
2024-02-02, 16:56
Medlem
Citat:
Ja. Det kan ju ske när som. Tror inte hon går till vecka 37

Nej hon kommer definitivt inte gå så långt som v.37. Tror hon på det själv så är hon ju skapligt verklighetsfrånvänd… tror inte hon kommer till v.30
Citera
2024-02-03, 06:04
Medlem
Citat:

Ja hon skrev att hon var bokad på en konisering men kände oro att gå dit då hon inte ville att något skulle reta livmodertappen eller riskera infektion när de är ”inne och pillar”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in