Citat:
Ursprungligen postat av
bruntgelehallon
Det är väldigt stor skillnad, du behöver nog läsa på lite om barn i bil om du någon gång ska ha det. De kan sitta bakåtvänt i långt fler år än till 4, men hennes vänds vid typ 2 år vilket är helt sjukt. Och det är mycket stor skillnad, som du säger så hamnar ju bältet helt fel. Och hennes barn sitter utan bilstol alls. Tycker bara det är osmakligt att utsätta sina barn för den faran när de förlorat ett barn. De som dessutom åker så himla mycket bil klagar hon ju alltid på. Vet inte vad de gör som kan vara värre ur säkerhetssynpunkt faktiskt. Berätta!
Okej. De kan sitta bakåtvända, ja vet för mina barn sitter bakåtvända länge. Men går man in och läser på lite så vänder man "normalt" sett på sina barn vid 4 års ålder. Så att starta nått ramaskri för att deras 5 åring sitter framåtvänd är lite överdrivet. Som att leta fel bara för man kan.
Sen om dom vänder vid 2 år är de ju galet men de är inget jag sett, vart ser du de? Jag menade vad skillnaden är mellan bilkudde och stol med ryggstöd? Jag vet att i vissa bilar sitter bältet som de ska med bara bilkudde för mina barn, i andra bilar måste de ha med ryggstöd. Vad ja kan se i P story så sitter Mathilde framåtlutat å pratar, svårt att se hur bältet sitter faktikst. Kanske de räcker med bilkudde i deras bil?