2023-09-20, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Är det sant de gjorde abort pga de blev en pojke? Alltså fy fasen isåfall!

Dessutom säger P alltid att ingen av orsakerna till att I dog och jag blev sjuk samt L blev sjuk har samband..: men hur kommer det sig att de är Så mkt problem med hennes kropp under graviditet/ förlossning då

För att hon vill fortsätta bli gravid och skaffa unge på unge. För att hon försöker intala sig själv att det inte behöver hända igen men hennes historik talar bara för samma sits igen.. det är så det är. Men hon vill väl det ska se bra ut på sociala medier också, att det hon gör inte är dumt men det är det ju.
Citera
2023-09-20, 16:52
Medlem
Omg LOL har ni sett Js frågestund!! dessa människor som tkr alla ska lösa d ras problem o skulder. Hoppas på skuldsanering asså dööööör på riktigt 🤣🤣
Citera
2023-09-20, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohana23
Omg LOL har ni sett Js frågestund!! dessa människor som tkr alla ska lösa d ras problem o skulder. Hoppas på skuldsanering asså dööööör på riktigt 🤣🤣

Dog en smula eller två när jag läste hans svar 😂😂
Citera
2023-09-20, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohana23

Men kan han få det då? Precis när han är klar med studierna typ och ska börja tjäna in lön igen liksom?
Citera
2023-09-20, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
För att hon vill fortsätta bli gravid och skaffa unge på unge. För att hon försöker intala sig själv att det inte behöver hända igen men hennes historik talar bara för samma sits igen.. det är så det är. Men hon vill väl det ska se bra ut på sociala medier också, att det hon gör inte är dumt men det är det ju.

Men det var väl GBS och sepsis på både L och I?

Så tror som du, att det är ett sätt att rättfärdiga för sig själv (och andra) varför man ger sig ut och chansar med ett till.
Citera
2023-09-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Men kan han få det då? Precis när han är klar med studierna typ och ska börja tjäna in lön igen liksom?

Vene asså inget chockar längre!! Luffare är han asså riktig parasit ..
Citera
2023-09-20, 20:11
Medlem
Citat:

Så tror som du, att det är ett sätt att rättfärdiga för sig själv (och andra) varför man ger sig ut och chansar med ett till.

GBS o sepsis .. ändå inte risk om du frågar P o J
Citera
2023-09-20, 20:36
Medlem
Citat:

Ja det är uppenbart att hon försöker rättfärdiga allt
Citera
2023-09-21, 09:54
Medlem
Men hallå stop nu va!
Nu sitter ni kacklande kärringar här igen och skapar något väldigt obehagligt för er själva de måste verkligen sväva åt er, åh va fruktansvärt jobbigt de måste vara att skapa en familj i era huvud med era förutsättningar

De är väl ett jätte bra val att man ser till att man får en bättre lön/ekonomi än att gå på timmar!
Sen de här med att de ska vara pga att hon vill bli gravid, sluta, hon va ju redan gravid innan hon fick nya jobbet! SÅ
SGi kan man ju även behöva i annat fall än att skaffa barn, typ så att man ramlar och bryter ett ben eller vad som! Eller har hon skrivit att de är pga av att hon ska skaffa barn?

Sen
SKULDSANERING är väl de bästa som kan hända om de nu redan gått så långt att de ligger hos KF och att man inte kan betala tillbaka på annat vis. För vet ni de här med att dom ska sluta unna sig med att äta en köttbit hemma tälta dricka vin restaurangbesök eller köpa nån inredningsgrej ibland, och att ni skriver betala håller inte för att bli skuldfri med att dom ska sluta ”unna”sej en köttbit
Vet ni ens va en skuldsanering är?
Ser inte ut som de! Eftersom ni skrattar åt det!
Men de vet jag, så dra igen era kakhål och sluta förminska dessa människor med skulder. Alla är värda nya chanser i livet till de bättre! Usch jag mår fasen illa hur ni har mage att skriva om dom.

Samma som de här med GBS
vad är de ni inte förstår de är en vanlig bakterier som finns i bajset som tar sej in via puppan. Och de blir farligt för barnet vid förlossningen om man inte fått hjälp med det. Har hon fått hjälp tycker ni eftersom till och med sjukvården lex anmält sig själv?
Min mamma har 5 barn var av hennes första dog i blodförgiftning pga av att hon hade gbs uvi
efter de har hon fått 4 till barn dock ett barn till med gbs men där han man ge antibiotika ”i tid”
åh de är faktiskt jag! 🫶 sen efter de 3 vanliga graviditeter

Så när jag blev gravid har jag hela tiden haft detta med mig och blivit noggrant kontrollerad. Fått lämna prov en gång i veckan samt haft egna stickor hemma
Jag har tre barn, och uvi har jag haft med alla tre ganska vanligt att man får det.
Och alla har jag fått antibiotika under förlossningen med även fast jag inte haft uvi just då med två av dom. Men andra barnet där har jag uvi och gbs född i vecka 34 blev sjuk och hamnade på neo en lång tid. Dom andra är oxå född tidigare 36,37 men inte av uvi gbs.
Vi finns flera med ”gbs”uvi som skaffar barn igen.
Kanske handlar om hur sjukvården tar hand om det!Eller?

Snälla ni ge er nu sluta skapa något på vad ni TROR er se i era huvuden, annars kommer ni bli sjuk!
Mvh skrivtrassel Ljusdal
Citera
2023-09-21, 12:17
Medlem
Lite naivt och tro att en skuldsanering ska vara någon form av ”quick fix” och sedan kunna starta ett företag (dessutom tillsammans med P som redan satt ett företag i skulder.) Enligt hans egna tidsplan kommer han då vara närmare 50 år!? Det är ju då vanligt dödliga börjar avveckla och tänka närmare på pension haha.

Deras barnverkstad orkar jag inte ens kommentera längre. Som en obehaglig dokusåpa.
Citera
2023-09-21, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majblomman0600
Lite naivt och tro att en skuldsanering ska vara någon form av ”quick fix” och sedan kunna starta ett företag (dessutom tillsammans med P som redan satt ett företag i skulder.) Enligt hans egna tidsplan kommer han då vara närmare 50 år!? Det är ju då vanligt dödliga börjar avveckla och tänka närmare på pension haha.

Deras barnverkstad orkar jag inte ens kommentera längre. Som en obehaglig dokusåpa.

2022 omsattes 6849 svenska företag i konkurs, rekordhöga siffror under corona. 2023 inte mycket bättre siffror då heller. Ska alla människor som genomgår en konkurs jagas, anses vara ovärdiga och brännas på bål? Jag bara undrar, eller återigen är det bara P som ska jagas och förminskas? Dom andra ska hyllas för att dom iallafall varit modiga att förverkliga sina drömmar. Ni är bra roliga ni…
Citera
2023-09-21, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cforeffort
2022 omsattes 6849 svenska företag i konkurs, rekordhöga siffror under corona. 2023 inte mycket bättre siffror då heller. Ska alla människor som genomgår en konkurs jagas, anses vara ovärdiga och brännas på bål? Jag bara undrar, eller återigen är det bara P som ska jagas och förminskas? Dom andra ska hyllas för att dom iallafall varit modiga att förverkliga sina drömmar. Ni är bra roliga ni…

Det var ju inte bara coronan som satte henne i konkurs 😉 hon satt ganska illa till redan innan det. Det var iaf vad hon själv skrev i en story. Alltså inga spekulationer utan hennes egna ord. Men hon brukar ju vrida och vända en del på sanningen beroende på vad som passar bäst för stunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in