Citat:
Ursprungligen postat av
a.poplitea
Hur hade du känt det, svårt sjuk inlagd på sjukhus med blod i ansiktet och någon väcker dig med en blixtrande mobiltelefon för att kunna lägga ut på sina sociala medier för vem som helst att se? Jag är genuint nyfiken på det.
Om du tror att människor upprörs över att bilden eller filmen var stötande och känslig så har du inte förstått. Det handlar om oro för barn som bland annat behandlas integritetskränkande, där man inte verkar förmå att tänka ur barnets perspektiv.
Från min sida finns absolut inget hat och jag har full förståelse för att man kanske inte är i sina sinnes fulla bruk strax efter att ha förlorat ett barn, men då kanske man ska avstå från att posta känsliga saker inför tusentals människor eller helt enkelt ta en paus från sociala medier en stund. Det är mycket anklagelser mot att andra gjort fel från paret, men det verkar helt saknas introspektion.
Hade vi sett att detta integritetskränkande var något som var återkommande i deras sociala medier så hade jag förstått att en oro fanns. Hade två föräldrar gång på gång publicerat material på barnen som varit stötande mot dom, berättat öppet om diverse händelser och handlingar så hade jag förstått jakten.
Men i detta fall har jag svårt att köpa detta. Man ser knappt barnen i deras sociala medier, den som syns mest och ju L och det är mest logiskt då han ännu är liten. Jag är helt enig med dig om att dom borde ha lagt undan sina telefoner under denna period, men förstår också deras behov av stöd och tröst. Det här är en händelse som skedde för 10 månader sedan. Är det allt ni fortfarande har att älta om i här i tråden? Ska ett dåligt beslut behandlas som att alla beslut är dåliga?
Det enda som återkommer här inne är ju när dom ska ha ett barn till. Spekulationer om att hon är gravid varje månad, om att hon fyller sitt vinglas med bubbelvatten. Det är tragiskt att störa sig så innerligt på en människa som egentligen har gjort vadå? hon födde ett barn som dog, för att hon fick en skuld under corona? för att hon valde att skaffa barn med en spelmissbrukare? Jag undrar bara verkligen för jag ser bara alla försök till att livet ska bli bättre, och ser hur dom kämpar för att göra det bättre. Så förlåt att jag inte håller med, och inte ser det som ni ser.