2023-09-18, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cforeffort
Ni hatar bara P.
Finns inget hon kan göra för att ändra på det. Spelar ingen roll hur många rätt hon gör, i era ögon kommer alla val alltid vara fel. Bara för att... så nej man orkar inte sitta här inne och försvara, för det är helt lönlöst.

De som försvarar P & J här i tråden brukar rätt ofta blanda ihop kritik med hat. Man kan gilla en person samtidigt som man kan kritisera dennes val. Men verkar som att ni bara vill ha en bunt med ja-sägare överallt.

Dessutom är detta en skvallertråd, skvaller har funnits så länge människor har funnits, och sålänge man influencar så får man nog räkna med avvikande åsikter.

Det ironiska är också att ju mer P & Js anhängare kommenterar här, dessto mer blåser ni liv i tråden.
Citera
2023-09-18, 15:57
Medlem
Citat:
Dom hade två eller tre veckor före L:s sjukdom förlorat sin dotter. Vem är i sitt bästa tillstånd för att ta beslut för vad som är rätt eller fel. Dom var nog däremot desperata och livrädda båda två. Minns ni att pojken nekades vård vid flera tillfällen på samma sjukhus som orsakade I:s död? Minns ni att han blev akut inlagd med morfin och sond i ett annat län, dom låg till och med inlagda när dom skulle begrava sitt barn.

Tror ingen kan fatta vad dom har gått igenom, om dom då tar ett beslut att lägga ut en opassande film och bild som ni anser är stötande och känslig? Så himla jobbigt för er. Verkligen så himla jobbigt.
Jag tror att deras avsikt inte var att skrämma någon, eller göra någon upprörd utan för att få stöd för att överhuvudtaget överleva. L var svårt sjuk, av en vanlig infektion. Bra att upplysa hur illa det kan bli om inte annat! Det finns dom som gör content på cancersjuka barn, det finns dom som använder sina barn i reklamsyfte varenda dag. Det finns dom som exponerar och outar sina kids och går över lik. Vi kan ALLA vara överens om att det är inte det som sker här borta.

Ni hatar bara P.
Finns inget hon kan göra för att ändra på det. Spelar ingen roll hur många rätt hon gör, i era ögon kommer alla val alltid vara fel. Bara för att... så nej man orkar inte sitta här inne och försvara, för det är helt lönlöst.
Hur hade du känt det, svårt sjuk inlagd på sjukhus med blod i ansiktet och någon väcker dig med en blixtrande mobiltelefon för att kunna lägga ut på sina sociala medier för vem som helst att se? Jag är genuint nyfiken på det.
Om du tror att människor upprörs över att bilden eller filmen var stötande och känslig så har du inte förstått. Det handlar om oro för barn som bland annat behandlas integritetskränkande, där man inte verkar förmå att tänka ur barnets perspektiv.

Från min sida finns absolut inget hat och jag har full förståelse för att man kanske inte är i sina sinnes fulla bruk strax efter att ha förlorat ett barn, men då kanske man ska avstå från att posta känsliga saker inför tusentals människor eller helt enkelt ta en paus från sociala medier en stund. Det är mycket anklagelser mot att andra gjort fel från paret, men det verkar helt saknas introspektion.
Citera
2023-09-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.poplitea
Hur hade du känt det, svårt sjuk inlagd på sjukhus med blod i ansiktet och någon väcker dig med en blixtrande mobiltelefon för att kunna lägga ut på sina sociala medier för vem som helst att se? Jag är genuint nyfiken på det.
Om du tror att människor upprörs över att bilden eller filmen var stötande och känslig så har du inte förstått. Det handlar om oro för barn som bland annat behandlas integritetskränkande, där man inte verkar förmå att tänka ur barnets perspektiv.

Från min sida finns absolut inget hat och jag har full förståelse för att man kanske inte är i sina sinnes fulla bruk strax efter att ha förlorat ett barn, men då kanske man ska avstå från att posta känsliga saker inför tusentals människor eller helt enkelt ta en paus från sociala medier en stund. Det är mycket anklagelser mot att andra gjort fel från paret, men det verkar helt saknas introspektion.

Hade vi sett att detta integritetskränkande var något som var återkommande i deras sociala medier så hade jag förstått att en oro fanns. Hade två föräldrar gång på gång publicerat material på barnen som varit stötande mot dom, berättat öppet om diverse händelser och handlingar så hade jag förstått jakten.

Men i detta fall har jag svårt att köpa detta. Man ser knappt barnen i deras sociala medier, den som syns mest och ju L och det är mest logiskt då han ännu är liten. Jag är helt enig med dig om att dom borde ha lagt undan sina telefoner under denna period, men förstår också deras behov av stöd och tröst. Det här är en händelse som skedde för 10 månader sedan. Är det allt ni fortfarande har att älta om i här i tråden? Ska ett dåligt beslut behandlas som att alla beslut är dåliga?

Det enda som återkommer här inne är ju när dom ska ha ett barn till. Spekulationer om att hon är gravid varje månad, om att hon fyller sitt vinglas med bubbelvatten. Det är tragiskt att störa sig så innerligt på en människa som egentligen har gjort vadå? hon födde ett barn som dog, för att hon fick en skuld under corona? för att hon valde att skaffa barn med en spelmissbrukare? Jag undrar bara verkligen för jag ser bara alla försök till att livet ska bli bättre, och ser hur dom kämpar för att göra det bättre. Så förlåt att jag inte håller med, och inte ser det som ni ser.
Senast redigerad av cforeffort 2023-09-18 kl. 16:17.
Citera
2023-09-18, 16:25
Medlem
Citat:
"när ens kropp inte klarar av det längre, 6 graviditeter och fem levande barn" tror hennes kropp klarar av en graviditet bättre än dom flesta av er.

Prematurfödsel med T, ännu en prematurfödsel med M, prematurfödsel innan vecka 30 med L, dessutom med risk för dödlig utgång både för mor och barn. Prematurfödsel med I, runt vecka 30 med dödlig utgång och allvarlig sepsis för P.

Allt nämnt ovan finns dokumenterat på Ps egna instagram, då säger nog kroppen STOPP ✋ efter sex barn! Lägg därtill immunisering nu UTÖVER högriskgraviditeter, vill man verkligen riskera att göra sina barn moderlösa, allt för att uppleva bebistiden igen?
Senast redigerad av Vintersagor 2023-09-18 kl. 16:27.
Citera
2023-09-18, 18:12
Medlem
P & J har ni tänk på att lilla Ts "autism" kanske yttrade sig i en enorm förändring för en liten pojke, dessutom ensambarn, som blev inslungad i en storfamilj som tillsynes är allt annat än lugn. Fullt rimligt att ett barn i den åldern reagerar på det, sen ett syskon, prematurt på det.

Vart finns barnens perspektiv och då menar jag ALLA barn! Hur kan man ha samvete till att skaffa FLER barn, under rådande omständigheter, för att sen dölja sitt bristande intresse och engagemang bakom ord som att man inte har råd eller att flickvännen inte vill betala för ens barn? Hade skämts ögonen ur mig.

Jag hoppas pojken växer upp med trygga, andra manliga, förebilder. Att han inte känner sig övergiven resten av livet.
Citera
2023-09-18, 18:42
Medlem
chiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersagor
P & J har ni tänk på att lilla Ts "autism" kanske yttrade sig i en enorm förändring för en liten pojke, dessutom ensambarn, som blev inslungad i en storfamilj som tillsynes är allt annat än lugn. Fullt rimligt att ett barn i den åldern reagerar på det, sen ett syskon, prematurt på det.

På riktigt. Jag som vuxen blir stressad av de där barnen och de vuxna stojar upp dom ännu mer!
Senast redigerad av chiara 2023-09-18 kl. 19:14.
Citera
2023-09-18, 18:53
Medlem
Inga kommentarer om hennes nya läppar? Hon löste upp skiten hon tryckt in så hon äntligen såg normal ut för att sedan fylla läpparna med lika mycket skit igen.
Citera
2023-09-18, 21:18
Medlem
Citat:
"när ens kropp inte klarar av det längre, 6 graviditeter och fem levande barn" tror hennes kropp klarar av en graviditet bättre än dom flesta av er. Kul att du säger emot dig själv...

Hennes kropp verkar ju inte vara gjord för att bära barn eftersom hon tydligen inte kan genomgå en fullgången graviditet. Intressant att det är viktigare att skaffa ett till barn när hon har varit så nära att stryka med själv och när hennes kropp inte verkar kunna bära barn på ett säkert sätt för henne och barnet.
Citera
2023-09-19, 12:43
Medlem
Citat:
Hade vi sett att detta integritetskränkande var något som var återkommande i deras sociala medier så hade jag förstått att en oro fanns. Hade två föräldrar gång på gång publicerat material på barnen som varit stötande mot dom, berättat öppet om diverse händelser och handlingar så hade jag förstått jakten.

Men i detta fall har jag svårt att köpa detta. Man ser knappt barnen i deras sociala medier, den som syns mest och ju L och det är mest logiskt då han ännu är liten. Jag är helt enig med dig om att dom borde ha lagt undan sina telefoner under denna period, men förstår också deras behov av stöd och tröst. Det här är en händelse som skedde för 10 månader sedan. Är det allt ni fortfarande har att älta om i här i tråden? Ska ett dåligt beslut behandlas som att alla beslut är dåliga?

Det enda som återkommer här inne är ju när dom ska ha ett barn till. Spekulationer om att hon är gravid varje månad, om att hon fyller sitt vinglas med bubbelvatten. Det är tragiskt att störa sig så innerligt på en människa som egentligen har gjort vadå? hon födde ett barn som dog, för att hon fick en skuld under corona? för att hon valde att skaffa barn med en spelmissbrukare? Jag undrar bara verkligen för jag ser bara alla försök till att livet ska bli bättre, och ser hur dom kämpar för att göra det bättre. Så förlåt att jag inte håller med, och inte ser det som ni ser.
Stöd och tröst får man inte av främlingar på internet, det får man av anhöriga och vänner. Det har frekvent förekommit integritetskränkande bilder, filmer och information. Detta var ingen engångsföreteelse och har tagits upp flertalet gånger i trådarna redan så det tänker jag inte gå in närmare på.

Du anser alltså att försöka skaffa ett sjunde barn, mindre än ett år efter att ha förlorat ett barn och en abort, ett par som har det knackigt och med miljonskulder är försök att förbättra sitt liv?
Jag tror de flesta skulle hålla med om att ett genuint försök att förbättra sina liv skulle bestå i helt andra åtgärder. Skaffa sig ett jobb och betala av sina skulder. Ta hand om de barn man redan satt till världen. Börja gå i terapi och rota i vad det är man ständigt flyr från genom att skaffa barn efter barn. Att börja ta eget ansvar över sitt liv. Hade man börjat med dessa saker hade nog inte människor stört sig så väldigt. Det har sagts att man inte har råd med resor till ett av sina egna barn, men man har tydligen råd att skaffa ett till barn. Det är svårt att förstå deras logik, tyvärr.
Citera
2023-09-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherry-coke
Inga kommentarer om hennes nya läppar? Hon löste upp skiten hon tryckt in så hon äntligen såg normal ut för att sedan fylla läpparna med lika mycket skit igen.
Fattar ingenting. Ser fruktansvärt fult och hemskt ut. Hennes vanliga läppar ser ju jättefina ut, varför ska hon vandalisera sitt ansikte sådär?
Citera
2023-09-19, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.poplitea
Stöd och tröst får man inte av främlingar på internet, det får man av anhöriga och vänner. Det har frekvent förekommit integritetskränkande bilder, filmer och information. Detta var ingen engångsföreteelse och har tagits upp flertalet gånger i trådarna redan så det tänker jag inte gå in närmare på.

Du anser alltså att försöka skaffa ett sjunde barn, mindre än ett år efter att ha förlorat ett barn och en abort, ett par som har det knackigt och med miljonskulder är försök att förbättra sitt liv?
Jag tror de flesta skulle hålla med om att ett genuint försök att förbättra sina liv skulle bestå i helt andra åtgärder. Skaffa sig ett jobb och betala av sina skulder. Ta hand om de barn man redan satt till världen. Börja gå i terapi och rota i vad det är man ständigt flyr från genom att skaffa barn efter barn. Att börja ta eget ansvar över sitt liv. Hade man börjat med dessa saker hade nog inte människor stört sig så väldigt. Det har sagts att man inte har råd med resor till ett av sina egna barn, men man har tydligen råd att skaffa ett till barn. Det är svårt att förstå deras logik, tyvärr.

Mycket bra sammanfattat.

En annan aspekt som jag tänkt på är att det skrivs att "har de inte rätt till semester" eller "har de inte rätt att unna sig" osv... Och jag tänker spontant att nej, så länge man står i skuld till någon, och speciellt så mycket som de tillsammans har i skuld, så har man inte rätt till något av det.

Och deras boende förstår jag mig heller inte på. Ställena som de har bytt emellan har varit mycket fina och därmed också dyra boenden... Har man miljonskulder så tar man något litet kyffe, tränger ihop sig och gör det bästa av det, samtidigt som man betar av sina skulder i snabbaste mån.
Citera
2023-09-20, 15:38
Medlem
Är det sant de gjorde abort pga de blev en pojke? Alltså fy fasen isåfall!

Dessutom säger P alltid att ingen av orsakerna till att I dog och jag blev sjuk samt L blev sjuk har samband..: men hur kommer det sig att de är Så mkt problem med hennes kropp under graviditet/ förlossning då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in