Citat:
Ursprungligen postat av
Ericcca
Måste med bestämdhet protestera.
Sonen beter sig ju precis som gisslan. Många i denna tråd verkar inte förstå sig på våld och hur våldsoffer reagerar.
Vi pratar här om ett barn som är totalt utelämnat åt vuxna. Åt en pappa som är våldsam och arg.
Så länge ett barn inte är i säkerhet kan inte ett barn protestera.
Du ställer här enorma underliggande krav genom att förvänta dig en slags självständig position att tala från, från ett barn som var så utsatt som Tin-Tin.
Att han säger vid något tillfälle att han vill träffa pappa är väl inget bevis för att pappan är bra.
Pojken kan ju ha, förmodligen, mot bakgrund av vad som hänt,varit livrädd och inte velat väcka ont blod.
Vi kan bara föreställa oss vilken skräck han känt, inför ett helt oförstående vuxenvärld som inte tydligt kunde sätta honom i säkerhet.
Denna tråd visar att samhället inte kan skydda barn. Vuxna har noll intresse av att försöka leva sig in i barns utsatthet.
Inte ens när en pappa begår en sådan här handling så reagerar folk, utan svamlar om att han nog ville träffa pappa.
Det är inte relevant. Barn kan ha alla möjliga känslor för föräldrar,och hoppas in i det sista på att pappa eller mamma ska bli bra.
Det är något helt annat än att "han ville träffa pappa".
Vi kan inte kosta på oss att vara såhär ignoranta gentemot barn inför dessa situationer
Jag förstår inte vad du menar? du verkar ju hålla med mig i exakt det jag skrev så varför skriver du detta långa svammel till mig?
Jag skrev ju att barn inte själv kan bedöma vad som är bäst för dem, så bara för att barnet ville träffa pappan betyder det inte att det är bra att träffa pappan. Därför ska kunniga utbildade personer avgöra vad som är bäst, och i detta fall fattade dem fel beslut.
Ang att folk säger "barnet sa att han ville träffa pappan" är som svar till kommentarer som om och om igen säger "pojken grät, han sa att han inte ville träffa sin pappa, men ändå tvingades han träffa sin pappa", för mig är det viktigt med sanning, och när dessa människor om och om igen ljuger så måste ju någon säga till dem att de dem påstår är fel, och vad barnet faktiskt sa vid utredningen enligt dokumenten.
Sedan tror jag inte barnet ljuger om att han ville träffa pappa, han verkade ärlig med allt annat han sa i förhöret. Däremot tror jag att barn inte alltid är lämpliga att bedöma vad som faktiskt är bäst för dem.