2023-01-14, 00:32
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannemanne1
Ännu sjukare är att Högsta Domstolen inte godkänner mammans överklagan på tingsrättens dom..
Man har tappat respekten för dessa överhuvuden sedan tidigare. Blir så förbannad.
Citera
2023-01-14, 00:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Måste med bestämdhet protestera.
Sonen beter sig ju precis som gisslan. Många i denna tråd verkar inte förstå sig på våld och hur våldsoffer reagerar.
Vi pratar här om ett barn som är totalt utelämnat åt vuxna. Åt en pappa som är våldsam och arg.
Så länge ett barn inte är i säkerhet kan inte ett barn protestera.
Du ställer här enorma underliggande krav genom att förvänta dig en slags självständig position att tala från, från ett barn som var så utsatt som Tin-Tin.
Att han säger vid något tillfälle att han vill träffa pappa är väl inget bevis för att pappan är bra.
Pojken kan ju ha, förmodligen, mot bakgrund av vad som hänt,varit livrädd och inte velat väcka ont blod.
Vi kan bara föreställa oss vilken skräck han känt, inför ett helt oförstående vuxenvärld som inte tydligt kunde sätta honom i säkerhet.

Denna tråd visar att samhället inte kan skydda barn. Vuxna har noll intresse av att försöka leva sig in i barns utsatthet.
Inte ens när en pappa begår en sådan här handling så reagerar folk, utan svamlar om att han nog ville träffa pappa.

Det är inte relevant. Barn kan ha alla möjliga känslor för föräldrar,och hoppas in i det sista på att pappa eller mamma ska bli bra.
Det är något helt annat än att "han ville träffa pappa".
Vi kan inte kosta på oss att vara såhär ignoranta gentemot barn inför dessa situationer
Mycket bra förklarat. Håller med dig till 100%. Stackars stackars pojke.
Citera
2023-01-14, 01:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barninist
Fallet i Motala där mamman mördade dottern under en vårdnadstvist fick inte lika stor uppmärksamhet.

Och det är både synd och märkligt eftersom det verkar vara pappan i det aktuella fallet i Luleå som ville skiljas från mamman. Troligtvis har hon behandlat honom väldigt dåligt eftersom han ville lämna henne.

Nu vet dock inte vi hur barnet har avlidit eller varför men man kan misstänka att mamman provocerat fram vissa saker som inte borde fått äga rum.
Citera
2023-01-14, 01:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynne
LÄS FILERNA OCH DOKUMENTEN!!! Varför kommentera om man inte ens ids läsa????

Tack jag såg filerna och dokumenten nu i början men du behöver inte vara otrevlig i onödan.
Citera
2023-01-14, 01:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Dessa fall handlar inte alls alltid om att hämnas på mamman? vart har du fått de ifrån?
Endel mördar sina barn för att de bara tappar de, och först efteråt inser vad de faktiskt gjort.
Endel mördar sina barn för att "skydda/rädda" barnet från den andra föräldern, världen, eller liknande.
Endel mördat sina barn för "familjens heder".
Osv, finns massor med anledningar till att sjuka människor mördar sina barn som inte alls har att göra med att hämnas på den andra föräldern.

Alla anledningen är fel, och i alla anledningar är föräldern som mördar sjuk i huvudet.
Men att du tror att det bara finns 1 anledning för en förälder att mörda sitt barn är ju bara galet.

Var inte det en mamma för något år sedan som ställde sig på tågspåret med sina två barn? Hon valde att ta sina barns liv samtidigt som hon låg i skilsmässa och vårdnadstvist med maken.

Kan inte något liknande ha hänt i det aktuella fallet i Luleå med utgångspunkt ifrån att mamman haft ensam vårdnad sen september förra året och att pappan kanske kände sig motarbetad av sociala myndigheter osv?

Och med bakgrund av det det var pappan som ville skiljas sig så är det väl fullt möjligt att mamman kan ha varit en riktig pain in the ass sett ur pappans synvinkel?
Citera
2023-01-14, 01:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Pappan har inte betet sig normalt. Det är pga hans beteende som han förlorade vårdnaden om sonen och bara fick umgänge. .

Mammor har ofta ett överläge i vårdnadstvister, det är vanligt att de får ensam vårdnad just för att de är kvinnor. Det är ingen vidare jämställdhet inom detta område och det återspeglas tyvärr i den här tråden.

Socialtjänsten består dessutom till stor del av kvinnor och detta har en stor ogynnsam påverkan i vårdnadstvister och utredningar eftersom kvinnor ofta skyddar andra kvinnor.

Citat:
Han kan inte skylla sitt beteende på mamman, han är vuxen och får ta ansvar för sitt eget beteende och agerande.

Samtidigt var det väl pappan som ville skiljas från mamman? Vad tror du det berodde på? Att hon inte var vuxen nog att sköta sig i äktenskapet på ett normalt sätt och ta ansvar för sitt eget beteende?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-01-14 kl. 02:02. Anledning: Tillägg
Citera
2023-01-14, 02:03
Medlem
Citat:
Sonen beter sig ju precis som gisslan. Många i denna tråd verkar inte förstå sig på våld och hur våldsoffer reagerar.
Vi pratar här om ett barn som är totalt utelämnat åt vuxna. Åt en pappa som är våldsam och arg.
Du ställer här enorma underliggande krav genom att förvänta dig en slags självständig position att tala från, från ett barn som var så utsatt som Tin-Tin.
Att han säger vid något tillfälle att han vill träffa pappa är väl inget bevis för att pappan är bra.
Pojken kan ju ha, förmodligen, mot bakgrund av vad som hänt,varit livrädd och inte velat väcka ont blod.
Vi kan bara föreställa oss vilken skräck han känt, inför ett helt oförstående vuxenvärld som inte tydligt kunde sätta honom i säkerhet.

Denna tråd visar att samhället inte kan skydda barn. Vuxna har noll intresse av att försöka leva sig in i barns utsatthet.
Inte ens när en pappa begår en sådan här handling så reagerar folk, utan svamlar om att han nog ville träffa pappa.

Det är inte relevant. Barn kan ha alla möjliga känslor för föräldrar,och hoppas in i det sista på att pappa eller mamma ska bli bra.
Vi kan inte kosta på oss att vara såhär ignoranta gentemot barn inför dessa situationer
Så fruktansvärt! Tack för jättebra inlägg! 👍
Citera
2023-01-14, 02:41
Medlem
Skyliner.s avatar
För kännedom -
Finns ett konto som heter lex.Tintin på insta skapat av hans moster igår.
Taggen #lextintin är på upptrendning.
(Pojken hette Constantin=Tintin)

Här är även en trendande namninsamling gällande ämnet också, för de som vill skriva under.
(Vilket jag antar att ni vill) -

https://www.mittskifte.org/petitions...KwEawxQwEHQY74
Citera
2023-01-14, 03:15
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Var inte det en mamma för något år sedan som ställde sig på tågspåret med sina två barn? Hon valde att ta sina barns liv samtidigt som hon låg i skilsmässa och vårdnadstvist med maken.

Kan inte något liknande ha hänt i det aktuella fallet i Luleå med utgångspunkt ifrån att mamman haft ensam vårdnad sen september förra året och att pappan kanske kände sig motarbetad av sociala myndigheter osv?

Och med bakgrund av det det var pappan som ville skiljas sig så är det väl fullt möjligt att mamman kan ha varit en riktig pain in the ass sett ur pappans synvinkel?
Fast en normal människa mördare inte sina barn pga en vårdnadstvist.
Men det kan absolut finnas olika orsaker till att en förälder blir knäpp och tror att de har någon "vettig" anledning att mörda sina barn, när de egentligen bara är galna.
Citera
2023-01-14, 03:23
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Jag förstår inte vad du menar? du verkar ju hålla med mig i exakt det jag skrev så varför skriver du detta långa svammel till mig?
Jag skrev ju att barn inte själv kan bedöma vad som är bäst för dem, så bara för att barnet ville träffa pappan betyder det inte att det är bra att träffa pappan. Därför ska kunniga utbildade personer avgöra vad som är bäst, och i detta fall fattade dem fel beslut.

Ang att folk säger "barnet sa att han ville träffa pappan" är som svar till kommentarer som om och om igen säger "pojken grät, han sa att han inte ville träffa sin pappa, men ändå tvingades han träffa sin pappa", för mig är det viktigt med sanning, och när dessa människor om och om igen ljuger så måste ju någon säga till dem att de dem påstår är fel, och vad barnet faktiskt sa vid utredningen enligt dokumenten.

Sedan tror jag inte barnet ljuger om att han ville träffa pappa, han verkade ärlig med allt annat han sa i förhöret. Däremot tror jag att barn inte alltid är lämpliga att bedöma vad som faktiskt är bäst för dem.
Citera
2023-01-14, 03:31
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det är alltid svårt för ett barn att erkänna sådant då de inte vill göra föräldern ledsen. Men jag tror på rädsla. Även om pappan inte var närvarande kan han väl räkna ut att det kommer fram till honom. Är det svårt att förstå?
Men han var inte rädd att göra pappa ledsen när han svarade på denna fråga?

"Finns det något du vill att domaren ska veta?
C säger:
”En gång fick mamma alla mina leksaker från pappa som han hade för att han skulle flytta, och jag och mamma gick igenom dem och sålde på loppis de leksaker vi inte ville ha kvar. Senare ville pappa ha tillbaka leksakerna och när de inte fanns kvar blev han väldigt arg. Då började han banka och tuta utanför och då ringde mamma polisen. Det var några månader sen, då fick jag prata med polisen, det var konstigt för jag visste ingenting, de kom bara och hämta mig från skolan ungefär 9 månader efter att det hade hänt.”"

Och t.o.m mamman säger ju att barnet tyckte om att göra saker ihop med sin pappa och att barnet har kul ihop med sin pappa.
Så varför känner du dig så övertygad om att barnet ljuger när han säger att han vill träffa sin pappa?
Citera
2023-01-14, 06:08
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcflurrie
Jag skiter i om de är en svensk eller icke svensk som utför brottet. Människor är människor oavsett etnicitet. MEN att påstå att någon är svensk när den inte är det? Seriöst? Hur korkad får man vara? Hade det varit en svensk och personen jag svarade hade skrivit att det var en taliban så hade jag skrivit exakt samma svar. De är såna som du som skapar rasism.
Jag har aldrig påstått det. Hänvisa gärna till var jag skrivit att mannen är svensk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in