Citat:
Det var inte så här när dom separerade i början. Jag försvarar absolut inte hans handlingar om han skadat C. Men jag har hört telefonsamtal mellan föräldrarna.
Om man läser igenom filerna som lagts upp och läser lite mellan raderna kan det vara så att C påverkats.
Det finns föräldrar som gör allt för att vända sina barn mot den andra föräldern. Jag vill dock återigen poängtera att fett absolut INTE är försvarbart om någon skadar sitt barn.
Det hela känns absurt för oss som umgåtts med A. Klarhet kommer i samband med FUP. Vi tänker på C under tiden och hans anhöriga ❤️
Om man läser igenom filerna som lagts upp och läser lite mellan raderna kan det vara så att C påverkats.
Det finns föräldrar som gör allt för att vända sina barn mot den andra föräldern. Jag vill dock återigen poängtera att fett absolut INTE är försvarbart om någon skadar sitt barn.
Det hela känns absurt för oss som umgåtts med A. Klarhet kommer i samband med FUP. Vi tänker på C under tiden och hans anhöriga ❤️
Mest troligt är A psykopat.. de som känner honom och tom hans familj kanske inte ser det men säkerligen de tjejer han varit ihop med märker det ca 1 år efter att förhållandet börjat..då börjar den psykiska misshandeln..man får inte umgås med sina vänner.. han går igenom mobilen o anklagar en för att man pratar med en manlig kompis osv osv..alla man känner på jobbet av manligt kön har man tydligen legat med.. han är manipulativ o vältalig inför myndigheter o alla hans vänner tycker han är trevlig.. det är för han inte umgås med dem allt för ofta för då kanske de lär känna hans mörka sida..
Inte ens hans familj har sett den mörka sidan o han o sonen har en bra relation när annat folk ser på men innanför dörrarna så är det annat som händer som ingen ser..han talar illa om mamman till barnet..han kontrollerar barnet på de vis han kan.. barnet får inte prata ostört med mamman i telefon utan att han lyssnar..barnet är endast ett vapen mot mamman…
Jag är i exakt samma sits med mitt ex..han är psykopat.. saker han gjort tror ingen är sant för han är så fin i munnen inför familjerätten.. även om de sett vissa saker hos honom som försvårar vårt samarbete besluta dem ändå nåt jag aldrig trodde skulle hända.. han fick boendet för vår dotter.. när det är han som hela tiden försvårar samarbetet..
Detta fallet är så slående likt mitt och mitt ex fall så jag mår illa..
Självklart är det säkert en chock att få reda på något såhär hemskt om en vän som mördat sin son.. men utredningarna som är gjorda tidigare via familjerätten varnar för att detta skulle kunna hända..
Barnet har tyvärr umgängesrätt inte föräldern..därför har väl familjerätten tyckt att sonen ska träffa sin pappa trots att han mått dåligt över det dem borde pratat mer med sonen o tagit oron från skola osv mer allvarligt…