2023-01-10, 21:54
Medlem
Fyfan vad sorgligt. Vilken hemsk pappa alltså.

Hur skit än vårdnaden går så ska man fan inte göra sånt skit mot sina barn!!

Hans fru kanske pusha honom och att han var lite störd men ta mig fan att det finns andra sätt att jävlas med än detta. Hade han skaffat sig en ny kvinna och levt ett nytt liv så hade detta aldrig hänt. Han kanske hade fått lite medvind men nu stalka han henne och gjorde bråk.

Läst mycket av domarna och märker hans fru jävlas med han. Han har inte heller varit den snällaste killen reaktionsmässigt.

Är själv i en vårdnadstvist med en massa lögner och finns inte i min värld att jag skulle skada mitt barn som hämnd! Min bästa hämnd är att glömma henne och börja på en ny bana. Sticka lång bort och bygga nya förutsättningar för mitt barn. Kämpa på det lagliga sättet och bara isolera borta negativa tankar om ens ex.

All hat föräldrar emellan gynnar ingen, tvärtom det skadar barnen. Därför ansåg jag att bästa för mitt barn är att inte göra separationen till en stor sak samt motta falska anmälningarna på ett professionellt sätt.

Att jaga sitt ex och fortsätta bete sig som ett svin bevisar bara att man är psykopat som kanske inte var normal trots allt. Allt göra ens sons umgänge till en mardröm bevisar att man borde ha satt stop för detta. Även om jag hade varit så hemsk som denna fadern så skulle jag till slut komma till instinkt att jag är olämplig.

Ledsen för hur myndigheterna fungerar. Finns många föräldrar som har förlorat barnen för mycket mindre men här har vi till och med barnen uttrycka sig ej glad med pappan. SOC borde ha ryckt in!!! Inte blunda!! Och jaga vanliga föräldrar.

Vila i frid C! Dina föräldrars hat gick ut på dig. Detta är inte ditt fel. Detta är myndighetens och din pappas fel!
Citera
2023-01-10, 21:54
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det var tydligen lättare att döda barnet än sej själv.
Kan inte bli något annat än livstids fängelse för barnamördaren.
Ja han ska fan få ångra att han inte lyckades döda sig själv.
Citera
2023-01-10, 21:59
Medlem
Det är inte möjligt att det är ännu ett heders fall detta då? Då mamman lämnade honom kan det ju slagit slint på det sättet. Kan inte hitta någonting om hans religion? Oavsett så kan man inte lägga skulden på mamman i det här fallet, hon har ju trots allt försökt neka umgänge för att sonen tog skada. Men sen blev det ju hot om vite vilket blir extremt dyrt i längden. Här är ju samhället som har failat totalt när man inte lyssnat på barnet i fråga som varit rädd för sin förälder.
Citera
2023-01-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Låst artikel
Under tisdagen förhördes mannen som är misstänkt för mord på den åttaårige pojken på Porsön.

Anledningen till att vi hittade pojken var att mamman var orolig för att han inte kommit hem, säger Lindha Strömberg.
https://nsd.se/nyheter/lulea/artikel...arnet/r5oq2v3l

Kan inte läsa artikeln men då kanske det stämmer att pappan haft sitt umgänge enligt dom fram till 6/1, och sen haft ihjäl pojken istället för att att låta honom åka hem
Citera
2023-01-10, 22:08
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentalstyrka
Det har jag inte sagt heller. Socialtjänstens utredningar och rekommendationer ligger till grund för rättens beslut.

Om det vore så enkelt.
Citera
2023-01-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vantablack
Läst igenom dokumentet. Fyfan vilken sorglig läsning. Jag kände på mig att det var en psykopatfarsa som hatar sitt ex. Det som gör mig så sjukt ledsen (förutom allt jävla skit som pappan gör överlag) är att det återkommande i dokumentet finns exempel på att barnet är rädd för sin pappa, känner oro inför att vara hos sin pappa, är orolig för vad pappan kan göra mot hans mamma osv. Kommer säkert komma några och börja gagga om alla stackars pappor som blir förvägrade sina barn osv men här är det ju solklart att den pappan inte skulle vara i närheten av sin unge öht. Barnets rätt till trygghet borde trumfat pappans rätt till umgänge, med hästlängder. Barnkonventionen är lag i Sverige, vad fan hände med det?

Håller med, hur många varningssignaler som helst i det dokumentet. Mamman låter mkt sansad. Pappan en idiot, känner precis igen typen. Fyfan så sorgligt, så onödigt.
Citera
2023-01-10, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas21
Kan inte läsa artikeln men då kanske det stämmer att pappan haft sitt umgänge enligt dom fram till 6/1, och sen haft ihjäl pojken istället för att att låta honom åka hem

Enligt av vad jag har läst i domen så hade han umgänge 1 gång i månad med telefon kontakt undantaget sommaren då hans mamma blev orolig att pappan skulle ta sonen och fly till Iran.
Citera
2023-01-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vantablack
Du låter ditt generella kvinnohat förpesta den här tråden.
Det här som hänt är ju fan beviset på varför det inte går att ha någon generell praxis om delad vårdnad sprunget ur något rättvisetänk "mamma och pappa ska ha exakt lika mycket". Man ska öht inte utgå från föräldrarna, man ska utgå ifrån barnets bästa. Inget annat.

I dom dokumenten som länkades till från bland annat socialtjänsten så framgår det jävligt tydligt att mamman verkligen försökt få det att fungera, resonerat klokt kring att barnet ska ha kontakt med pappan både via telefon och det umgänget han haft rätt till, men också sett hur dåligt barnet mår av deras vårdnadstvist och sökt hjälp och stöd i hur hennes son ska hantera det. Mamman har försökt hitta sätt att jobba på det medan socialtjänstens kontakter med pappan har varit helt fruktlösa, han har inte lagt två strån i kors för att förbättra situationen över huvudtaget.

Skolan har signalerat oro kring barnets mående när det varit dags för umgänge med pappan. Det är uppenbart att barnet inte mått bra hos pappan. Som för övrigt verkar ha varit den som gjort allt i sin makt för att spy galla över mamman, misskreditera henne, få henne att se dålig ut. Inte tvärtom, som du försöker få det till.

Mamman kände på sig att något var fel när barnet var hos pappan och försökte på olika sätt komma på rätsida med problemet. Menar du att hon hade fel? Nu när han har dödat barnet när det var i hans förvar.

Allting soctjänsten säger ska man ta med nypa salt, har aldrig stött på män som jobbar inom socialtjänsten när det handlar om barn och vårdnadstvist, det är alltid bittra kvinnor som inte sympatiserar med män som jobbar där. Har dejtat socionomer och kvinnor som har och arbetar inom familjerätten och dom alla har varit lika speciella till det negativa.

Enligt flera som har läst domen så verkar jag ha fel gällande detta fall, och det verkar som att ni har rätt, det är mannens fel alltihop!

Socialtjänsten gjorde otroliga fel att ens låta barnet vistas med fadern....
Citera
2023-01-10, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamon123
Allting soctjänsten säger ska man ta med nypa salt, har aldrig stött på män som jobbar inom socialtjänsten när det handlar om barn och vårdnadstvist, det är alltid bittra kvinnor som inte sympatiserar med män som jobbar där. Har dejtat socionomer och kvinnor som har och arbetar inom familjerätten och dom alla har varit lika speciella till det negativa.

Enligt flera som har läst domen så verkar jag ha fel gällande detta fall, och det verkar som att ni har rätt, det är mannens fel alltihop!

Jag lider djupt med mamman som ändå försökte få relationen mellan far och son att fungera

Stackars barn

Socialtjänsten måste bli bättre här!

Som du också nämner barnets bästa kommer i första hand, det är tingsrätten som har gjort fel här och inte socialtjänsten!
Citera
2023-01-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swenski
Att det är ”ickesvenskt” betyder att det inte är normaliserat i vår kultur. Att du tar upp ett enstaka fall är ju inte direkt representativt mannen.
Det är även ickesvenskt att slänga bögar från hustak även om det eventuellt har hänt någon gång. Enlighten me..

Av 10 dränkningar i Sverige, hur många står ickesvenskar för? Tänk att de dessutom är 10% av befolkningen.
Väldigt off-topic diskussion...
I en värmländsk ort slängde man rasister i älven Varnan. Alla slängare var svenska. Dock överlevde rasisten vilken kan ses i denna video https://youtu.be/LnOw-7YBtmM

Jag tror att i Luleåfallet är det helt enkelt en frånskild man som fått noja. Dödar i affekt pojken och försöker sedan ta sitt liv, men där vaknar han. Stackars fd fru..
Citera
2023-01-10, 22:35
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

Så, vad du egentligen skriver är att du har lässvårigheter och försöker projicera över din bitterhet på andra människor? Det är ok att bli nobbad, det är inte alla kvinnors fel.

Citat:
Jag lider djupt med mamman som ändå försökte få relationen mellan far och son att fungera

Stackars barn

Socialtjänsten måste bli bättre här!

Som du också nämner barnets bästa kommer i första hand, det är tingsrätten som har gjort fel här och inte socialtjänsten!

Spårade det nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Redstar12
Enligt av vad jag har läst i domen så hade han umgänge 1 gång i månad med telefon kontakt undantaget sommaren då hans mamma blev orolig att pappan skulle ta sonen och fly till Iran.

Tingsrätten/hovrätten möjliggjorde väl mer umgänge än så?
Senast redigerad av siryessir 2023-01-10 kl. 22:39.
Citera
2023-01-10, 22:40
Moderator
Meijis avatar
Vad är källan till uppgiften, som nämns ngr gånger i tråden, att dödsorsaken skall vara en dränkning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in