Citat:
Ursprungligen postat av
Halte Harald
Kan inte du som verkar ha träffat A berätta lite istället om du sett några tendenser hos honom att han är så instabil som han framstår i handlingarna vi kan läsa?
Du säger dig även ha hört telefonsamtal(?) mellan modern och A, är det något du vill dela med dig av?
Jag såg inga som helst tendenser till detta. Jag kan inte ens föreställa mig det. Han har alltid varit bra med C.
Ang telesamtal och sms var detta ca 1 år efter separation. Jag vill inte skriva ut för mycket, men modern upplevdes av mig och andra runtomkring som en person som VILL skapa problem.
När A var nere med C i Skåne i somras såg varken jag eller min familjemedlem några som helst avvikande beteenden hos A. Och A och C integrerade som vilken far/son som helst. C upplevdes inte stressad, ledsen eller otrygg. Han verkade dock inte speciellt positiv till samtal från modern som ringde OFTA för att veta var dom var, gjorde och var dom skulle sen.
A har aldrig sagt något till oss om att jobba utomlands.
Jag försvarar inte eventuella handlingar! Jag vet att han beklagar sig flera gånger om att han kände sig dömd på förhand. Att myndigheterna inte lyssnade på honom. Men det är inte första gången socialtjänsten gjort fel …..
Jag hoppas verkligen att det inte bara slog slint ….