2023-01-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Kan inte du som verkar ha träffat A berätta lite istället om du sett några tendenser hos honom att han är så instabil som han framstår i handlingarna vi kan läsa?

Du säger dig även ha hört telefonsamtal(?) mellan modern och A, är det något du vill dela med dig av?

Jag såg inga som helst tendenser till detta. Jag kan inte ens föreställa mig det. Han har alltid varit bra med C.

Ang telesamtal och sms var detta ca 1 år efter separation. Jag vill inte skriva ut för mycket, men modern upplevdes av mig och andra runtomkring som en person som VILL skapa problem.

När A var nere med C i Skåne i somras såg varken jag eller min familjemedlem några som helst avvikande beteenden hos A. Och A och C integrerade som vilken far/son som helst. C upplevdes inte stressad, ledsen eller otrygg. Han verkade dock inte speciellt positiv till samtal från modern som ringde OFTA för att veta var dom var, gjorde och var dom skulle sen.

A har aldrig sagt något till oss om att jobba utomlands.

Jag försvarar inte eventuella handlingar! Jag vet att han beklagar sig flera gånger om att han kände sig dömd på förhand. Att myndigheterna inte lyssnade på honom. Men det är inte första gången socialtjänsten gjort fel …..

Jag hoppas verkligen att det inte bara slog slint ….
Citera
2023-01-11, 21:54
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
Jag såg inga som helst tendenser till detta. Jag kan inte ens föreställa mig det. Han har alltid varit bra med C.

Ang telesamtal och sms var detta ca 1 år efter separation. Jag vill inte skriva ut för mycket, men modern upplevdes av mig och andra runtomkring som en person som VILL skapa problem.

När A var nere med C i Skåne i somras såg varken jag eller min familjemedlem några som helst avvikande beteenden hos A. Och A och C integrerade som vilken far/son som helst. C upplevdes inte stressad, ledsen eller otrygg. Han verkade dock inte speciellt positiv till samtal från modern som ringde OFTA för att veta var dom var, gjorde och var dom skulle sen.

Jag försvarar inte eventuella handlingar! Jag vet att han beklagar sig flera gånger om att han kände sig dömd på förhand. Att myndigheterna inte lyssnade på honom. Men det är inte första gången socialtjänsten gjort fel …..

Tack för svar.

Så människan du kan läsa om i handlingarna är inte den A du känner till?

Vadå hoppas verkligen att det inte bara slog slint?
Slagit slint har det garanterat gjort eller menar du att det hela skulle vara en olycka?

Jag har väldigt svårt att se hur mamman fick ensam vårdnad bara sådär, självklart har någonting i relationen hänt.
Citera
2023-01-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Tack för svar.

Så människan du kan läsa om i handlingarna är inte den A du känner till?

Vadå hoppas verkligen att det inte bara slog slint?
Slagit slint har det garanterat gjort eller menar du att det hela skulle vara en olycka?

Jag har väldigt svårt att se hur mamman fick ensam vårdnad bara sådär, självklart har någonting i relationen hänt.

Jag är inte troende. Men för överlevandes skull ber jag att det ska vara en olycka.

A har funnits i nära umgängeskretsen sedan 1999. Aldrig har min familjemedlem eller jag sett någon ev diagnos i form av tex narcissistism som någon skrivit…

Ödmjuk, intelligent och hade humor. Väldigt mjuk framtoning. Absolut inte någon översittare eller aggressiva tendenser.
Citera
2023-01-11, 22:06
Medlem
Citat:
Jag är inte troende. Men för överlevandes skull ber jag att det ska vara en olycka.

A har funnits i nära umgängeskretsen sedan 1999. Aldrig har min familjemedlem eller jag sett någon ev diagnos i form av tex narcissistism som någon skrivit…

Ödmjuk, intelligent och hade humor. Väldigt mjuk framtoning. Absolut inte någon översittare eller aggressiva tendenser.

Varför får jag konstiga vibbar av dig?
Har läst många av dina inlägg (inte bara om detta ämne)
Tror verkligen inte att du känner honom!
Citera
2023-01-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
MGM hade alltså sålt sin bostadsrätt i Luleå. Är det samma lägenhet som brottsplatsen?

Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Måste ju vara lägenheten han hade på västra varvsgatan.

Bostaden där brottet skedde är en hyreslägenhet.

På västra varvsgatan finns bostadsrätter.
Citera
2023-01-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke2012
Varför får jag konstiga vibbar av dig?
Har läst många av dina inlägg (inte bara om detta ämne)
Tror verkligen inte att du känner honom!

Du har rätt till din åsikt. Jag vet inte riktigt vad du vill ha för svar? Jag hoppas du inser att man kan ha flertalet olika konton och fler än en användare på dessa.
Citera
2023-01-11, 22:11
Medlem
Citat:

En narcissist måste inte vara aggressiv, särskilt inte mot människor som inte går emot dennes manipuleringar. Narcissister lovebombar och är trevlig mot folk som narcissisten vill ha på sin sida.
Citera
2023-01-11, 22:18
Medlem
vantablacks avatar
Citat:

Tillägg: Narcissister beter sig sällan som rövhål generellt. Det är några få (oftast närmaste familjen) som får se dom negativa sidorna. Omgivningen har ofta en helt annan bild och narcissister är inte sällan omtyckta av t.ex bekanta, arbetskollegor, osv, eller människor i högre befattningar eller andra personer som narcissisten på något sätt ser upp till och vill vara omtyckt av. Undantaget är personer som på något sätt förargar individen i fråga. Det är typ halva grejen med den personlighetsstörningen.

Rättsläkaren verkar vara av en annan åsikt. Saxat från NSD:

Citat:
Under onsdagsförmiddagen fick vice chefsåklagaren Lindha Strömberg beskedet från rättsläkaren om preliminära dödsorsaken.

– Fynden talar starkt för att döden orsakats av en annan person, säger åklagaren som inte vill lämna fler detaljer.

Senare på dagen begärde Strömberg även att mannen ska häktas. Hon anser bland annat att det finns en flyktrisk samt att det finns risk att han kan undanröja bevis.
Senast redigerad av vantablack 2023-01-11 kl. 22:24.
Citera
2023-01-11, 22:18
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Du har rätt till din åsikt. Jag vet inte riktigt vad du vill ha för svar? Jag hoppas du inser att man kan ha flertalet olika konton och fler än en användare på dessa.
nej? Eller jo men emot reglerna
Citera
2023-01-11, 22:42
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:

Men de vet ju hur de ska bete sig, det är ju inte bara mamman som beskriver honom som knäpp utan även socialen i samtal med honom.

En psykopat narcissist vet exakt hur de ska bete sig i olika miljöer.

Att spekulera i hur C upplevde besöket i Skåne är ju just bara gissningar eftersom han själv berättar att han tycker det är kul när de gör saker, antar att pappan då inte tänker på mamman hela tiden. Utan det är när de gör ingenting som han uttrycker det. Ha. Hade det säkert bra i Skåne men vad han kände innerst inne vet vi ju inte. Samtidigt kan samtalen från mamman blivit jobbiga för att han visste att efteråt höll pappan på.
Citera
2023-01-11, 22:54
Medlem
Citat:

Såg lite andra inlägg från dig. Du påstår att andra skriver saker för att få uppmärksamhet. Det är ju dig själv du beskriver, tror inte en sekund på att du vet någonting om dessa människor och om du mot all förmodan vet någonting alls så är du antingen obeskrivligt naiv eller så har du inte läst ett enda av dokumenten som delats i tråden. Beklagar att det ens finns människor som gör som du och försöker smutskasta en mamma som troligen förlorat sin son genom pappans handlingar. Upprörande.

Jag borde inte ens skriva något med tanke på att jag tror att du bara är ute efter uppmärksamhet men man kan ju inte vara tyst när människor som du kräver utrymme och inte har förstånd att vara tyst när en mor förlorat sitt barn, förmodligen Pga pappan. Du borde skämmas!
Citera
2023-01-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
En narcissist måste inte vara aggressiv, särskilt inte mot människor som inte går emot dennes manipuleringar. Narcissister lovebombar och är trevlig mot folk som narcissisten vill ha på sin sida.

Dom är oxå bra på ljuga, hålla lögnen igång med mera lögner. Allt för att verka vara så bra i andras ögon. När dom blir synade så bryter dom kontakten o skaffar nya bekantskaper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in