2023-01-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dMonique
Här finns en hel del info om vem som spydde galla över vem och varför föräldrarna inte hade delad vårdnad: https://delafil.se/38d82a66ffd83958/...at_till_Al.pdf

Sammanfatta är du snäll
Citera
2023-01-10, 19:37
Medlem
Om ni orkat med att läsa alla filer som finns uppladdade i tråden så skulle ni kunna läsa er till att mamman inte förhindrat möten mellan pappan och pojken. Hon har dock påtalat att pojken kan behöva samtalsstöd då han verkar må mindre bra av att träffa pappan. Hon har även försökt uppmuntra till telefonkontakt. Det hon däremot gjort (med all rätt) det är att ansöka om enskild vårdnad, för pojkens bästa och vägrat lämna ut pojkens svenska pass. Hon har även motsatt sig att pappan skulle få göra ett persiskt pass åt pojken då hon inte ansåg det lämpligt för dem att resa bort då pojken uttryckt obehag inför att umgås med pappan. Detta har pojken även signalerat om i skolan och på fritids, så inget mamman hittat på. Han skulle aldrig ha fått umgängesrätt överhuvudtaget!
Citera
2023-01-10, 19:51
Medlem
Det var inte så här när dom separerade i början. Jag försvarar absolut inte hans handlingar om han skadat C. Men jag har hört telefonsamtal mellan föräldrarna.

Om man läser igenom filerna som lagts upp och läser lite mellan raderna kan det vara så att C påverkats.

Det finns föräldrar som gör allt för att vända sina barn mot den andra föräldern. Jag vill dock återigen poängtera att fett absolut INTE är försvarbart om någon skadar sitt barn.

Det hela känns absurt för oss som umgåtts med A. Klarhet kommer i samband med FUP. Vi tänker på C under tiden och hans anhöriga ❤️
Citera
2023-01-10, 20:06
Medlem
Benny98s avatar
Han har förverkat sin rätt att leva. Jag tror han hoppas på några år på rättspsyk. Därefter flyttar han till Iran som plötsligt har blivit säkert igen, köper en ny identitet, kan skaffa en ny kvinna och börja om på ett nytt oskrivet blad. Inom vissa kulturer anses det vara en privat familjeangelägenhet att man gör som man vill med sin avkomma.
Citera
2023-01-10, 20:37
Medlem
vantablacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamon123
Sammanfatta är du snäll

Det är 28 sidor text.
Citera
2023-01-10, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Mamman till barnet är förstörd för resten av livet. Vad tror ni han kommer få för straff?

Straff ?! Det blir inte tal om något straff utan endast vård. I Sveriges pk-feministiska myndighetsutövande får han ett ytterst symboliskt ”straff” som snarast går ut på att läsa en broschyr, signera en blankett där han lovar att sköta sig sedan är han ute efter en kort tid som fri man. Sverige.
Citera
2023-01-10, 20:48
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
Det var inte så här när dom separerade i början. Jag försvarar absolut inte hans handlingar om han skadat C. Men jag har hört telefonsamtal mellan föräldrarna.

Om man läser igenom filerna som lagts upp och läser lite mellan raderna kan det vara så att C påverkats.

Det finns föräldrar som gör allt för att vända sina barn mot den andra föräldern. Jag vill dock återigen poängtera att fett absolut INTE är försvarbart om någon skadar sitt barn.

Det hela känns absurt för oss som umgåtts med A. Klarhet kommer i samband med FUP. Vi tänker på C under tiden och hans anhöriga ❤️
Om han skadat C? Med 99% säkerhet har han inte bara skadat C han har dödat honom.

Skiter fullständigt i vad du har hört för telefonsamtal, A framstår i handlingarna jag läst som helt jävla dum i huvudet. En äcklig jävla iranier som borde köras tillbaka till hans hemland och avrättas.
Citera
2023-01-10, 20:49
Medlem
dMoniques avatar
Citat:
Sammanfatta är du snäll

Jag rekommenderar att du läser själv. Läs Cs egna ord om hur han upplevde sitt liv med sina föräldrar.
Citera
2023-01-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Allt är alltid mammans fel🐖

Och andra incells i denna tråd. Lägg ner. Jag kan inte se på er som annat än incells.

Jag har en vän som berättat en del om sin vårdnadstvist och lider med alla barn som tvingas till umgänge med föräldrar (i detta fallet fäder), som inte behandlar barnen väl. Vilken maktlöshet att tvingas låta barnet ha umgänge, med hot om ännu mer förhandling i domstol.

Och. Så under detta umgänge blir barnet mördat. Av pappan pga kränkt av mamman som inte vill ha honom i sitt liv. Sjukligt beteende rätt igenom.
Citera
2023-01-10, 21:14
Medlem
Citat:
Sammanfatta är du snäll

Varför i helvete ska andra serva dig? Läs själv, lata mansbebis.
Citera
2023-01-10, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Mamman verkar vara överläkare som jobbat inom bup med uppgivenhetssyndrom hos flyktingbarn.
Båda föräldrarna är tydligen högutbildade. Vilken fruktansvärd tragedi för modern!

Stackars lilla pojk, han har nog hört och sett mycket om föräldrarna varit så oense att karln tom bråkar om ett par flyttlådor för ett sammanlagt värde om 500 spänn. Låter helgalet! Sjukt!
Iranier.

När kom de till Sverige? Varför skildes de?
Citera
2023-01-10, 21:28
Medlem
Varför skildes dom? De skildes för att han är en fullblodspsykopat, hon flyttade för att komma ifrån honom, han följde efter och fortsatte göra hennes liv till ett helvete. Hon hade antagligen inte varit vid liv om hon stannat och nu har han mördat sonen för att göra henne riktigt illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in