2007-10-24, 19:20
Medlem
lordos avatar
Jag stör mig på filmer som idiotförklarar tittaren och är tvungen att ödsla tid på att förklara diverse saker som är relevanta till storyn...

Tittarna kan tänka själva för fasiken.
Citera
2007-10-24, 19:29
Medlem
När man får se tuttarna på hälften av de medverkande kvinnliga skådisarna. Om det är vampyrfilm så ska samtliga näcka (hör till genren). Annars ska det bara näckas i den grad det är motiverat av handlingen.
Citera
2007-10-24, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr stein
ja, jag tycker det ser konstigt ut när kinser äter med pinnar, likväl gör dom det ändå...

OT min icke biologiske farfar bor där, och ja, dom lägger på utan att säga hejdå.

Ont något som stör mig är väl ologiska grejer som dom sedan ska ha en "logisk" förklaring till som bara rör ihop allt ännu mer. sätt för fan en sci-fi etikett på filmen så bryr vi oss inte om det.
Citera
2007-11-22, 20:50
Medlem
Liemanns avatar
när folk kastar papp kartonger på cyborgs i tron att få någon som helst verkan.
Citera
2007-11-22, 21:32
Bannlyst
- Att datorprogram alltid har en laddnings-bar och ett konstigt UI. Se Die Hard 4.0.

- Att folk flyger iväg när dem blir skjutna.

- Att dem 'dåiga' aldrig träffar hjälten, bara precis bredvid. Se Alla Bond-filmer.
Citera
2007-11-22, 21:36
Medlem
Stör mig på allt övernaturliga i bond som att dom typ slår 20 slag i ansiktet men varken blöder eller svimmar.. Sen att dom alltid missar hjälten otroligt drygt :P okej inte så skön film om hjälten dog direkt med vafaan
Citera
2007-11-22, 21:48
Medlem
Festiss avatar
att när det är pistolfighter så missar 99% av skotten, även fast vem fan som helst skulle kunna träffat
Citera
2007-11-22, 21:57
Medlem
Jockegrillars avatar
Ja precis, ungefär när specialtränade elittrupper missar alla sina skott på hjälten och han står och plockar dem med en pistol med oändligt magasin. Slagsmålscenerna är också jobbiga. Hjälten kan sänka vem som helst med ett slag, medan han kan få ett järnrör i huvudet som om det vore ett myggbet. Likaså när det är den onda mot den goda och dem bara pumpar ut slag på varandra.
Citera
2007-11-22, 22:25
Medlem
Sereenas avatar
att alla hjältar ska vara sånna j-la "goodguys"..

Älskar tripple X av den anledningen..
Citera
2007-11-22, 22:48
Medlem
fprincefuckaurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Att man nästan alltid måste klämma in lite romantik och kärlek där handlingen egentligen inte behöver detta. Slutscenen som avslutas med en kyss är den mest hatade och mest tydliga av denna avart....

Kan inte håller med mera, förstör hela filmer fan.
Citera
2007-11-22, 22:53
Medlem
Hednings avatar
Hollywoods dominans.
Citera
2007-11-22, 23:00
Medlem
vaszes avatar
- Filmer som är baserade på böcker som utelämnar en nyckelhändelse. Liftarens guide till galaxen är lite av ett skämt när det gäller detta.

- När en huvudperson vet om att det är fara (LÄS: en stor jävla skogshuggare med en yxa i näven) men TROTS det ska idiotfanet smyga försiktigt nerför trappen med en kastrull eller liknande ihopp om att spöa skiten ur the bad guy. H-e-m-s-k-t..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in