2008-01-08, 22:46
Medlem
S/S Marthas avatar
När folk pratar in i kameran för att det skall vara roligt. Lite så som Woody gör ibland. Känns väldigt onödigt eftersom att det tar udden av filmen som en underhållning som inte är förankrad till verkligheten. Och eftersom att filmen är en verklighetsflykt så vill man inte ha störningar i sitt drömmande perspektiv.
Citera
2008-01-08, 22:47
Medlem
typ när "dom onda" i screamfilmerna flyger 1000 meter för att de snubblar på ett gruskorn, sen ska de ju självklart också snubbla/ramla över allt dom ser så fort det är en scen där dom jagar någon... det suger röv
Citera
2008-01-08, 22:50
Medlem
Djur som medverkar i film. Översentimentalitet kring djur.
Speciellt hundar.
En till scen med en hund som räddas ur en brinnade tunnel eller liknande
och jag kommer bokstavligt talat kasta ut TVn genom balkongen.
Citera
2008-01-08, 23:03
Medlem
cosmic_dancers avatar
lillgammla ungar. Snorungar som vet hur föräldrarna ska reparera sin relation och kommer med tips till den oferstående föräldern. Samtidigt kan de inte blanda ett glas oboy själva
Citera
2008-01-08, 23:42
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Finns det någon som helst förklaring till alla röda spritmuggar på collegefester? Röd utsida, vit kant, vit insida.

Det ger snuten en anledning att ignorera den som går och dricker öl på gatan. Det är nämligen olagligt att dricka rusdrycker offentligt, men om man har en plastmugg istället för en ölburk eller flaska så är det mindre risk att snuten bryr sig. Jag har personligen tvingats hälla ut en öl av värsta nazistpolisen bara för att jag drack den på trottoaren utanför en pub i Californien.
Citera
2008-02-24, 03:35
Medlem
här finns alla störande saker samlade:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_filmklich%C3%A9er

(nä, men det mesta iallafall.) några exempel från kategorin polis:

Citat:
Amerikanska poliser äter alltid munkar och dricker blaskigt kaffe.
Om en polis får ett larm när han sitter och dricker kaffe i bilen, slänger han alltid ut den kaffefyllda muggen genom fönstret innan han åker iväg.
Polischefen är alltid överviktig och ofta afroamerikan. (Gone in 60 seconds, Starsky & Hutch, The Fast and the Furious)
Poliser jobbar i alltid i omaka par (svarta-vita, män-kvinnor, gamla-unga, seriösa-spralliga etc.). Dessa kommer gräla, men kommer överens när det gäller. (Snuten i Hollywood I och II, Hollywood Homicide)
När poliser hittar lik på gatan eller i ett hus ritar de upp deras konturer med krita.
Amerikanska poliser är världens sämsta bilförare.
Om hjälten är polis så bryter han mot alla regler som finns och står ständigt under hot från polischefen att få sparken (Dödligt vapen, Snuten i Hollywood I och II)
Alla poliser är män utom de som jobbar på sambandscentralen eller i receptionen.

finns en masssa mer
Citera
2008-02-24, 03:50
Medlem
man får inte se penetrationen i sex scenerna
Citera
2008-03-08, 14:59
Medlem
som alla andra wikipedia-länkar, funkar inte den ja posta ovan heller
men gå in på wikipedia och sök på

"
Lista över filmklichéer
"

det är det värt!
Citera
2008-03-08, 15:23
Medlem
Dr Deacs avatar
Har man riktigt bra ljud i hemmabion så är väl musik så som i The Rock-starten det bästa i hela filmen?
Sånt som stör mig är mest i skräckfilmer när mördaren/monstret ska gå i slowmotion medans offret springer snabbt som fan och ändå hinner mördaren/monstret ikapp..
Citera
2008-03-08, 15:30
Medlem
Att personer i filmer sällan säger "Hej/Hej då" när de snackar i telefonen. Hur normalt är det att bara lägga på helt abrupt?
Citera
2008-03-08, 15:41
Medlem
Rosles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Att personer i filmer sällan säger "Hej/Hej då" när de snackar i telefonen. Hur normalt är det att bara lägga på helt abrupt?

Jag har en vän från Amerika som jag pratat om det där med. Han säger att det faktiskt är väldigt vanligt att man skippar Hej och Hej då där borta.
Citera
2008-03-08, 17:13
Medlem
KraftSheriffens avatar
Att det i princip alltid är kärlek med i varenda jävla film! Fy fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in