2007-10-22, 09:48
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Praktexemplet över alla andra måste väl ändå vara 007 Goldeneye, däckskrikare med en tank....
och i nån av dom andra bond (tror drt var henes majestäts hemliga tjänst) med däckskrikare på snö/is..

Men många stridsvagnar har ju gummiplattor på banden för stadskörning...

Stör mig mycket på när man kastar fysikens lagar åt helvete utan rimlig förklaring, t ex HELA Armageddon där inte en enda sak är vettig. Ännu dummare blir det när man försöker förklara det hela "vetenskapligt" utan att veta vad man svamlar om, t ex "Här är ljudet som hackade vår militärfrekvens" i Transformers. Va? Vad fan betyder det? Sådant förstör inlevelsen direkt för mig.
Citera
2007-10-22, 10:01
Medlem
NirvanAs avatar
Alla gånger då en snubbe haft en pistol riktad mot en snubbe och säger något i stil med "rör dig inte så skjuter jag" och trots att han rör sig så skjuter han inte och så lyckas offret på något sett få tag i vapnet och det blir ombytta roller.. i verkligheten om offret rör sig ens en milimeter så skjuter man ju... riskerar ju inget i en sådan situation..
Citera
2007-10-24, 13:21
Medlem
Jag stör mig som fan på när filmkaraktärer får i sig droger/starka mediciner så blir de alltid påverkade direkt på sekunden. Ofta man sväljer ett piller och helt instant så får man blurrad syn eller trillar ihop på marken?
Citera
2007-10-24, 13:30
Medlem
Foorgs avatar
Stör mig på förutsägbara b skräck filmer. Och dom finns de många av idag.
Som the Grudge. När det blir helt tyst så kan man räkna ut att när som helst kommer ett hastigt skrik, eller något ljud man inte är berädd på. Det är ju det ända som man hoppar till av i den filmen.

Sen lär man sig hela tiden när sånna ljud kommer, och då blir alla filmer helt plötsligt så förutsägbara.
Citera
2007-10-24, 13:40
Medlem
dahfinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Yep det gör man.

bullshit, har aldrig sett nån american irl som bara lagt på när dom inte har någe mer att säga.
Citera
2007-10-24, 13:52
Medlem
MiniGangsters avatar
Stör mig på väldigt ofta på föräldrar i filmer, vi kan ta filmen "Thirteen" som exempel, ok, hur ofta på en skala 1-10 skulle man inte förstå att något är fel när dottern kommer hem helt drogad ? Sedan i slutet i filmen säger hennes mamma "åh herregud, det är ju helt bissart buhuhuhuhu" usch. Tror inte jag har sett någon film där det finns någon som spelar en "bra" förälder..
Citera
2007-10-24, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dahfinn
bullshit, har aldrig sett nån american irl som bara lagt på när dom inte har någe mer att säga.

svengelskasnubben här då, och det gör dom visst, ens träffat någon person utanför sverige eller? åkte säkert första gången till USA förra året, och nu kan han ALLT. gå ut gymnasiet innan du yttrar dig om din sk "erfarenhet".
Citera
2007-10-24, 16:16
Medlem
Grillen89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr stein
svengelskasnubben här då, och det gör dom visst, ens träffat någon person utanför sverige eller? åkte säkert första gången till USA förra året, och nu kan han ALLT. gå ut gymnasiet innan du yttrar dig om din sk "erfarenhet".
Och vad vet du om det då? Tycker det låter konsigt att man inte säger hejdå utan bara lägger på telefonen :S

Något annat jag hatar är när folk svarar direkt efter någon person sagt något. Känns ganska ologiskt i vissa lägen.
Citera
2007-10-24, 16:29
Medlem
rauldukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniGangster
Stör mig på väldigt ofta på föräldrar i filmer, vi kan ta filmen "Thirteen" som exempel, ok, hur ofta på en skala 1-10 skulle man inte förstå att något är fel när dottern kommer hem helt drogad ? Sedan i slutet i filmen säger hennes mamma "åh herregud, det är ju helt bissart buhuhuhuhu" usch. Tror inte jag har sett någon film där det finns någon som spelar en "bra" förälder..

Se Sunes Sommar.
Citera
2007-10-24, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grillen89
Och vad vet du om det då? Tycker det låter konsigt att man inte säger hejdå utan bara lägger på telefonen :S

Något annat jag hatar är när folk svarar direkt efter någon person sagt något. Känns ganska ologiskt i vissa lägen.

ja, jag tycker det ser konstigt ut när kinser äter med pinnar, likväl gör dom det ändå...
Citera
2007-10-24, 18:57
Medlem
Grillen89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr stein
ja, jag tycker det ser konstigt ut när kinser äter med pinnar, likväl gör dom det ändå...
Kan du inte svara på frågan istället?
Citera
2007-10-24, 19:16
Medlem
siarens avatar
Jag stör mig på all form av djup. Vill jag få mig en tankeställare sätter jag på t.ex. Shakespeare eller Fellini, INTE den senaste aXXo-rippen.

Vem är intresserad av konst när man istället kan se blod?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in