2006-07-16, 21:23
Medlem
iddqds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergadler
Actionfilmer där en grupp vandrar igenom något övergivet skepp, underjordisk grotta etc jagade av monster, ormar eller apor . Gruppen består alltid av en macho-kille, en macho-tjej, en nörd, en svart plus några till, gärna många olika etniciteter. De dör en efter en men macho-tjejen den snyggaste killen och oftast den svarte överlever alltid.

Fy fan vad jag hatar det! Jag och flickvännen såg två stycken av den sorten (House of Wax och The Core) och vi kunde räkna ut precis vilka som skulle dö och vem som skulle dö i vilken scen. Sen att killen och tjejen ska bli tillsammans visste man ju direkt.

En annan jobbig sak är när allt strider mot fysikens lagar. Som i The Core exempelvis, med magnetfältet osv.

En till sak som irriterar mig som fan är när "smarta" människor inte kan använda hjärnan! Som i Star Wars I, när Amidala och Co öppnar en dörr och Darth Maul står bakom den. De är runt 20 pers med lasergevär, men istället för att skjuta den jäveln så bara står de och tittar på honom tills Qui-Gon och Obi-Wan går fram och säger "We'll handle this". Vafan, han hade ju inte en chans om alla bara hade skjutit honom på samma gång!
Citera
2006-07-16, 21:55
Medlem
Tranes avatar
Yuck!

• Onödiga ritualiska skrattretande saker i skräckfilmer som; " Låt farfar slå " i Motorsågsmassakern.

• Obefogade sexscener

• " Ja just det " grejjer som tittarna redan vet som man bara längtar på att huvudrollsinnehavaren ska fatta, såsom att man kan genom små inte allt för självklara ledtrådar fatta vem mördaren är, ändå är han nära vän/släkt e.t.c. med mördaren och hänger inte med föräns han dör/kommer på det i slutet.

• " astalavista baby ", " I'll Be back ", Yuppie-kay-eyyy MOTHAFUCKAAAA " ... alla dessa bajsnödiga punchlines.

• Kontrakttvång till skådisar om kroppsförändring, som i Tomb Raider då dom ville be Angelina Jolie operera brösten, hon vägrade, då animerade dom dit ett par större
Citera
2006-07-16, 22:02
Medlem
Herr Lindholms avatar
När man hör åskan samtidigt som blixten. Det spelar ingen roll hur bra åskan låter. Det är B, B, B.

I verkligheten så är ju det häftigt med kontrasten mellan det bländande ljuset och så de öronbedövande mullret några sekunder senare. Men det är uppenbarligen för enkel psykologi. Fan, de skulle lika gärna kunna låta någon stå och blixtra med en fotoblixt och låta någon skrika "BBBRRRKKKRRRAAAACCCCHHRRRTTZZZ" i en mikrofon.

MVH
/Herr Lindholm

P.S. Terminator 2 har fått bra kritik för den väldigt realistiska atombombsscenen. Inget simultant blixt-ljud där.
Citera
2006-07-17, 00:25
Medlem
JoffaJaffers avatar
Att de aldrig låser bildörrarna
Citera
2006-07-17, 00:31
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Att de aldrig låser bildörrarna
Och att de aldrig dricker upp drinkarna
Eller äter upp maten
Eller säger ”Hej då” innan de lägger på luren
Citera
2006-07-17, 00:33
Medlem
gudemils avatar
- Detta händer alltid i sitcoms men kan även synas i film. Folk stänger inte dörrarna! Varför inte? Är det för jobbigt? Kanske något amerikanskt fenomen?

- Folk går med skor inomhus. ALLTID.

- Mer tillkommer.
Citera
2006-07-17, 00:38
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gudemil
- Detta händer alltid i sitcoms men kan även synas i film. Folk stänger inte dörrarna! Varför inte? Är det för jobbigt? Kanske något amerikanskt fenomen?

- Folk går med skor inomhus. ALLTID.

- Mer tillkommer.
Folk går med skor inomhus - utom i skandinavien. I princip.
Citera
2006-07-17, 00:39
Medlem
CrimsonIdols avatar
Popcorn o chipsprassel...folk som frågar mig saker vad som hänt i handlingen...folk som vill att ja ska knyta ihop handlingar utan mer fakta än vad dom har..."Vem är det,varför gjorde han/hon si o så?"....
-Sluta upp med din ADHD,svaren kommer om du orkar koncentrera dig o va TYST i 90 minuter!
Citera
2006-07-17, 00:54
Medlem
matte_86s avatar
En liten lista på grejor jag retar mig på.

När dom sparkar in dörrar som är stängda.

dom beställer mat och äter 2 tuggor och är sedan klar.

En jättebra film som man ser micen flyga runt i skuggor efter väggen/ golvet.

när dom vaknar och är nykammad, sminkad

blade. när han flyger runt och fajtas, han tappar inte sina brillor!!

skräckfilmer där den snyggaste tjejen och den fulaste/ nörden överlever.

2 fast and 2 furoius, Dom kör i 200blås! wroom. oj jag såg en fluga köra snabbare än oss. så 200km/h = 40 i filmer.

när dom voltar med en skoter och den exploderar, lika dant med bil.

tjejen kommer in naknen men har bara ett linne på sig. tar av sig linnet och lägger sig i sängen, naken. hör nått ute och ska kolla ut, hon tar på sig linnet och vips så har hon en bh på sig..

och all denna orkestermusik. fioler m.m.
Citera
2006-07-17, 01:00
Medlem
Kom på ytterligare en sak att gnälla på; musik i filmer.

Det är väldigt ofta, speciellt i Amerikansk film som det i stort sett aldrig är tyst. Alltid någon stråke, saxofon-musik eller något annat ljud på, oavbrutet.

Magnolia är ett sådant exempel.
Citera
2006-07-17, 01:00
Medlem
-Q-s avatar
väldigt mycket som är sagt i tråden håller jag med om, men för att inte tråden ska bli för enformig hoppar jag över att skriva dem. Men en sak som inte har varit med i tråden än men som jag irriterar mig på är:

Att det alltid är 24, 48, 72h till något speciellt tillfälle. Du har 24h på dig tills bomben exploerar, tills kometen når jorden, tills sjukdommen dödar dig till rödlyshelvetet slår om till grönt! Alltid 24h eller 36h, alltid går det att dela med 12 iaf.
Fattar inte varför det alltid ska vara så, tror de publiken inte fattar hur lång tid det är om de säger att bomben exploderar om 27h och 22min??????
Citera
2006-07-17, 01:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Popcorn o chipsprassel...folk som frågar mig saker vad som hänt i handlingen...folk som vill att ja ska knyta ihop handlingar utan mer fakta än vad dom har..."Vem är det,varför gjorde han/hon si o så?"....
-Sluta upp med din ADHD,svaren kommer om du orkar koncentrera dig o va TYST i 90 minuter!

Jo det kan jag hålla med om men trådskaparen menade vad man störde
sig på I filmer, alltså vad du stör dig på med filmen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in