2007-11-23, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meazury
När folk lägger på utan att säga hejdå när de pratat i telefon.

det är jag stört mig på så jävla mycket och haft skit många diskutioner med polarna! är dom dumma i huvet när dom alltid lägger på utan att säga hejdå!!
Citera
2007-11-23, 01:14
Medlem
tvcasualtys avatar
1) Boven har bundit fast the good guy bredvid någon bomb som står ställd på 20 minuter (när han lika gärna kunde skjutit grabben istället för boven har såklart en 9mm baretta eller dessert eagle i handen). Och sen inan boven sticker så berättar han sin ondskefulla plan om hur han ska ta över världen in i minsta detalj. Good guy lyckas fly bomben (som exploderar två meter från honom, det blir ett hav av eld, hjälten kastar sig framåt och överlever trots att hela jävla byggnaden i stort sett kollapsar). Sen räddar good guy världen.

2) Utomjordingar kommer hit för att ta över jorden och äger upp oss med sin överlägsna teknologi och styrka. Sen så kommer vi på att dom inte tål vatten alldeles i slutet. Jag menar vafan! Vad tänker utomjordingarna "Hmm..vi tål inte vatten.. vilken planet ska vi ta över? Jorden kanske? Mjo, vi tar den. Jorden består ju trots allt bara av typ 80% vatten". Se tex. signs, tror även tv-serien V hade samma slut.
En annan sak jag stör mig på i Signs är att utomjordingarna kan hoppa hur högt som helst, upp och över flervåningshus så vi vet att dom har rejäl benstyrka. Men dom kan inte sparka in en jävla ½cm tjock skafferidörr när personen dom vill åt låst in sig där.

3) Att ungar i 8-års åldern har diskussioner med vuxna människor om vuxna saker, tex. när ungens föräldrars äktenskap är på väg åt helvete och ungen kommer med råd en 20-åring inte skulle kunna ge.

4) Dator. Har varit uppe såg jag, men tåls att tas upp igen. Allt med dator går bort.

5) Den fattiga tjejen är den rätta för college football-spelaren i slutändan. Han älskar inte cheerleadern egentligen, hon är egentligen bara ytlig. Detta har han dock inte upptäckt under de 4 år de varit tillsammans.

*andas ut* Mer sen.
Citera
2007-11-23, 04:03
Medlem
Simaõs avatar
barn. smarta kids som tror sig men egentligen bara är malliga och vidriga.
Citera
2007-11-23, 06:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
1) Boven har bundit fast the good guy bredvid någon bomb som står ställd på 20 minuter (när han lika gärna kunde skjutit grabben istället för boven har såklart en 9mm baretta eller dessert eagle i handen). Och sen inan boven sticker så berättar han sin ondskefulla plan om hur han ska ta över världen in i minsta detalj. Good guy lyckas fly bomben (som exploderar två meter från honom, det blir ett hav av eld, hjälten kastar sig framåt och överlever trots att hela jävla byggnaden i stort sett kollapsar). Sen räddar good guy världen.

2) Utomjordingar kommer hit för att ta över jorden och äger upp oss med sin överlägsna teknologi och styrka. Sen så kommer vi på att dom inte tål vatten alldeles i slutet. Jag menar vafan! Vad tänker utomjordingarna "Hmm..vi tål inte vatten.. vilken planet ska vi ta över? Jorden kanske? Mjo, vi tar den. Jorden består ju trots allt bara av typ 80% vatten". Se tex. signs, tror även tv-serien V hade samma slut.
En annan sak jag stör mig på i Signs är att utomjordingarna kan hoppa hur högt som helst, upp och över flervåningshus så vi vet att dom har rejäl benstyrka. Men dom kan inte sparka in en jävla ½cm tjock skafferidörr när personen dom vill åt låst in sig där.

3) Att ungar i 8-års åldern har diskussioner med vuxna människor om vuxna saker, tex. när ungens föräldrars äktenskap är på väg åt helvete och ungen kommer med råd en 20-åring inte skulle kunna ge.

4) Dator. Har varit uppe såg jag, men tåls att tas upp igen. Allt med dator går bort.

5) Den fattiga tjejen är den rätta för college football-spelaren i slutändan. Han älskar inte cheerleadern egentligen, hon är egentligen bara ytlig. Detta har han dock inte upptäckt under de 4 år de varit tillsammans.

*andas ut* Mer sen.

Word.
Citera
2007-11-23, 12:52
Medlem
Pallemans avatar
Det har klagats mycket på att folk inte säger hejdå innan de lägger på telefonen.
Vet dock inte om det är någon som har skrivit att det är förbannat störande när de inte säger typ "vänta" innan de lägger luren på axeln och börjar prata med nån annan i 5 min och sen bara återgår till telefonsamtalet som att inget hade hänt.

Ruskigt störande.
Citera
2007-11-23, 14:16
Medlem
Roligt tråd. Orkade bara läsa till sida 3 dock.

- Stereotypiska nörden, negern, japanen, européen.
- Att de aldrig stammar, säger fel, hostar, trillar.
- Att tjejen aldrig rider när de knullar, att de alltid kommer i tjejen och aldrig på och att kondomer är helt oanvändbara uppenbarligen.
- AHA! Den där jävla AHA! Världens bästa och smartaste människor sitter och klurar på något. Så kommer supergeniet och lsöer det hela på två sekunder genom ett få ett AHA!-ögonblick.

C.S.I:

1. Vad fan är grejen med deras bildprogram? De får lågupplösta mini-jpegs till att bli 5 biljoner megapixliga grejer.
2. Fingeravtrycken. Dra in någon scanner till datorn. Så scannar datorn med skumma ljud igenom alla människor och hittar en match. På tre sekunder. inte nog med det. Scanningen visar också hypersnabbt bilder på alla människor också.
3. Ena sekunden jobbar de i labbet och är labbarbetare, andra sekunden är de actionhjältar. Detta är dock mest i C.S.I Miami.
4. Huvudrollenskillen i C.S.I Miami. VIlken jävla ärkekass nöt. Jag hade kunna spelat honom bättre. Stå i profil. Ta av dig solglasögonen. Säg något. Tjuven erkänner. Säg en punchline. Ställ dig mot kameran, ta på dig solglasögon. Gå.
5. Deras jävla dialoger som är så jävla dumförklarande och löjliga.
Citera
2007-11-23, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreneticKaveh

C.S.I:

1. Vad fan är grejen med deras bildprogram? De får lågupplösta mini-jpegs till att bli 5 biljoner megapixliga grejer.

Har stört mig på det såååå hårt!!!
Citera
2007-11-23, 14:46
Medlem
El Callados avatar
Final Girl, Token Black Guy och allt annat pinsamt jämställdhetstrams. Samt karaktärer som endast existerar för att ställa IQ-befriade frågor så att tittarna inte behöver känna sig dumma.

Felfria hjältekaraktärer tycker jag inte heller om. Karaktärer har liksom inget liv om de inte är avvikande eller dåliga på något sätt. Men det fenomenet är värre i böcker, det är därför som Stephen King är en så bra författare (tänk: Storm of the Century).

Eller Running Man där protagonisten inte kunde dra hem några pengar så att frun var tvungen att prostituera sig, medan han i filmen framställs som någon slags ädel frihetskämpe spelad av Ahnuld Schwarzenegger. Snacka om att våldta ett manus.

Citat:
att när det är pistolfighter så missar 99% av skotten, även fast vem fan som helst skulle kunna träffat
Det är ju bara hjälten som kan sikta. Duh. =)
Citera
2007-11-23, 14:56
Medlem
cannabe²s avatar
Att i 90% av alla filmer så kan man berätta slutet på filmen efter 20 minuter.
Citera
2007-11-23, 15:06
Medlem
Anroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty

*andas ut* Mer sen.

Det bästa listan.
Citera
2007-11-23, 15:18
Medlem
Nåt som jag störde mig på så förbannat var när jag kollade Dragon wars här om dan. En stor ormjävel (har inga exakta mått, men skulle tippa på lite över 100 meter lång, hög som ett två-våningshus, och ylade så i satan) löper amok på gatorna i Los Angeles. och ingen, förutom några få utvalda personer, vet om den. vem fan som helst skulle väl få sån på en sån bauta orm och åtminstone försöka meddela någon, istället sitter alla helt omedvetna medans orm jäveln slingrar sig upp på ett sjukhus.

för övrigt väldigt skit film. se inte den.
Citera
2007-11-23, 15:32
Medlem
hembränts avatar
I amerianska filmer när det är ett par ungdommar som är på fest.
Som det tidigare sagts så delar ca 100pers på en ölkagge, sen så slutar det med att alla är fulla, eller att ingen är full fast de halsar som fan.

Fast det ABSOLUT mest irriterande är när dom går från festen, har varit aspackade, de träffar någon/kommer hem och de är SPIKNYKTRA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in