Citat:

Ursprungligen postat av 
Merwinna

.sedan stör jag mig även väldigt mycket på när särskilt positiva karaktärer - som tittaren vill vara som - sätter säkerheten ur spel; t.ex. svarar i mobiltelefonen medan de kör bil, eller rider eller cyklar utan hjälm. Ett och annat kondompaket borde också kunna visas i samband med one night stands... Tycker filmbolagen borde ta lite ansvar där.

Jag stör mig på när positiva karaktärer, som vi ska heja på, är elaka i onödan. Ett bra exempel är denna "roliga" scen i 
Bad Boys II: 
https://www.youtube.com/watch?v=nEf2ML7wkBE
Filmens två "hjältar" är alltså polismän som mobbar och hotar en oskyldig tonårskille.
	Citat:

I moderna filmer ser man dock sällan eller aldrig positiva karaktärer som röker, utan det gör bara de sunkiga karaktärerna som tittaren INTE vill vara som. Det är bra!

James Bond slutade röka efter 80-talet, vilket jag tycker är bra. I 90-talets första Bondfilm, 
Goldeneye, röker två av skurkarna, men det har jag inte problem med för vi ska ju inte heja på dem. I 90-talets andra Bondfilm slår han en rökande skurk på käften och säger "filthy habit".