Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-05, 08:12
  #4645
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Jag stör mig på onaturliga färger, eller rättare sagt överdriven användning av färgfilter. Måste alla westernfilmer vara bruna? Och varför var både Malmö och Köpenhamn så onaturligt blåaktiga i serien Bron?

Jag stör mig däremot inte på att telefonsamtal avslutas utan ett good bye, adjö eller hej då. Det har jag lärt mig acceptera. Det har väl snarare blivit så att om en rollfigur verkligen säger "good bye, see you later" då kan man ge sig fan på att det var sista gången de talades vid och att de absolut inte kommer att ses igen. Samma sak när en bil låses, då kan man kallt räkna med att det faktum att bilen är låst har relevans för handlingen längre fram.

Jag stör mig som fan på filter. Lite av en käpphäst

Det som stör mig mest är att i historiska filmer , så är det aldrig naturliga utomhusscener utan allt känns som
Ett dataspel

Vet inte exakt vad de gör. Ibland är det metalliskt blåtonat, ibland lite sepia.

Det tar ner närvarokänslan

Problemet med bra realistiska utomhusscener utan överdrivna filter saknar jag också i faktasy.

SOM man önskar att nån får gå omkring , blå himmel, stackmoln, fin grönska. Vass. Högt gräs. Och .. smack! .. få ett svärd i bröstet !

Men nejdå, allt ska vara filter, himlen ska vara rosa , högkontrast. Alltid mörkt, alltid dramatiska rosa eller rödgula ljus…. Suck!!!
Citera
2024-04-05, 21:43
  #4646
Medlem
När de söker på ett personnamn i Google eller något motsvarande skriver de alltid för- och efternamn med stor begynnelsebokstav. Varför?

När de befinner sig i en skog och smyger sig fram, oftast mot någon, ska de alltid trampa på en kvist som knäcks så att det låter och de blir upptäckta.

När någon just har varit med om något otroligt och hemskt, och låter sig kväsas av den som han eller hon försöker förklara det för på några sekunder, istället för att fortsätta berätta vad som hände.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback