2025-10-26, 22:09
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
När man låter män med töntigt utseende spela krigare på 12-1300-talet, som Mel Gibson i Braveheart.
Mel Gibson producerade och regisserade Braveheart, så han lät väl sig själv spela huvudrollen.

Jag håller inte med att hans utseende är töntigt, även om han inte är särskilt muskulös. Dock är han mer trovärdig än Arnold Schwarzenegger och Dwayne Johnson i liknade roller som Conan och The Scorpion King, med tanke på att anabola steroider inte fanns under dessa tider.
Citera
2025-10-26, 22:18
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Hatar alla "found footage" filmer.
Citera
2025-10-26, 22:29
Medlem
EggBoxJuans avatar
När polisiära myndigheter som fbi, nsa, eller csi förhör superbovar i en gigantisk tom mörk lagerlokal med en futuristisk bur eller cell i mitten.
Citera
2025-10-26, 23:11
Medlem
Merwinnas avatar
När någon ska ramla utför en slänt - rulla ner - och man ser att han eller hon hjälper till själv i rullandet, i stället för att försöka bromsa. Jättevanligt!

...sedan stör jag mig även väldigt mycket på när särskilt positiva karaktärer - som tittaren vill vara som - sätter säkerheten ur spel; t.ex. svarar i mobiltelefonen medan de kör bil, eller rider eller cyklar utan hjälm. Ett och annat kondompaket borde också kunna visas i samband med one night stands... Tycker filmbolagen borde ta lite ansvar där. I moderna filmer ser man dock sällan eller aldrig positiva karaktärer som röker, utan det gör bara de sunkiga karaktärerna som tittaren INTE vill vara som. Det är bra!
Citera
2025-10-27, 01:16
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cringebro
Svarade du på mitt inlägg? Osäker om vi pratar om samma sak. I den originella Jurassic Park användes animatronics mer än CGI.

Jag svarade inte på ditt inlägg.
Citera
2025-10-27, 01:26
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
.sedan stör jag mig även väldigt mycket på när särskilt positiva karaktärer - som tittaren vill vara som - sätter säkerheten ur spel; t.ex. svarar i mobiltelefonen medan de kör bil, eller rider eller cyklar utan hjälm. Ett och annat kondompaket borde också kunna visas i samband med one night stands... Tycker filmbolagen borde ta lite ansvar där.

Jag stör mig på när positiva karaktärer, som vi ska heja på, är elaka i onödan. Ett bra exempel är denna "roliga" scen i Bad Boys II: https://www.youtube.com/watch?v=nEf2ML7wkBE

Filmens två "hjältar" är alltså polismän som mobbar och hotar en oskyldig tonårskille.

Citat:
I moderna filmer ser man dock sällan eller aldrig positiva karaktärer som röker, utan det gör bara de sunkiga karaktärerna som tittaren INTE vill vara som. Det är bra!
James Bond slutade röka efter 80-talet, vilket jag tycker är bra. I 90-talets första Bondfilm, Goldeneye, röker två av skurkarna, men det har jag inte problem med för vi ska ju inte heja på dem. I 90-talets andra Bondfilm slår han en rökande skurk på käften och säger "filthy habit".
Senast redigerad av kuddenchristo 2025-10-27 kl. 01:28.
Citera
2025-10-27, 02:27
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Jag stör mig på när positiva karaktärer, som vi ska heja på, är elaka i onödan. Ett bra exempel är denna "roliga" scen i Bad Boys II: https://www.youtube.com/watch?v=nEf2ML7wkBE

Filmens två "hjältar" är alltså polismän som mobbar och hotar en oskyldig tonårskille.

James Bond slutade röka efter 80-talet, vilket jag tycker är bra. I 90-talets första Bondfilm, Goldeneye, röker två av skurkarna, men det har jag inte problem med för vi ska ju inte heja på dem. I 90-talets andra Bondfilm slår han en rökande skurk på käften och säger "filthy habit".

Tja. Cirkeln är väl inte komplett i det avseendet förrän Bond ger upp sin Martini Shaken Not Stirred.
Citera
2025-10-31, 01:01
Medlem
searchfunctions avatar
För helvete vad tröttsamt det är när huvudkaraktären är den enda som är snäll och duktig, såklart en kvinnlig karaktär, Medans alla andra är elaka mobbare eller männen är sexistiska stereotyper som ska stöta på henne och när hon inte vill så ropar de glåpord. Det är inte ens social commentary, det blir ren komedi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in