2019-03-28, 19:11
Medlem
Iam-Varfors avatar
Krystade kärleksscener som inte passar in i filmen/serien. Den mest typiska är väl tex i en film när man ska "avleda" huvudrollen genom att "locka" med snygga bruden i baren typ, fan kom på något nytt.. nästan så att man stänger av filmen..
Citera
2019-03-31, 00:26
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venusvexation
Jag stör mig sjukt mycket på filmer där det sker någon sorts strid, typ Narnia eller sagan om ringen. Stridsstrategierna är så himla dåliga så jag vet inte vad, allt känns bara fake och det slutar med att jag slår av filmen och gör något annat.

Såg sista timmen på Sagan om ringen 2 (glömt korrekta titeln, Sagon om de två tornen?) häromkvällen och störde mig på precis det.
Det tycker upp en bataljon alver som är övermänskliga bågskyttar, så har de ett fjuttigt koger pilar var och börjar skjuta först när orcherna är 50m från muren.
Hur vore det att ha tagit med sig några vagnslaster pilar och öst på på några hundra meter. Övermänskliga som sagt och från högre höjd än orcherna.

Sen är det mycket annat militärt som brukar vara skit i fantasy. "En armé marscherar på dess mage" sa Napoleon. Arméer brukade ha typ lika mycket folk i trossen som soldater men tross saknas alltid i fantasy.
Senast redigerad av langaocb 2019-03-31 kl. 00:36.
Citera
2019-03-31, 01:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Såg sista timmen på Sagan om ringen 2 (glömt korrekta titeln, Sagon om de två tornen?) häromkvällen och störde mig på precis det.
Det tycker upp en bataljon alver som är övermänskliga bågskyttar, så har de ett fjuttigt koger pilar var och börjar skjuta först när orcherna är 50m från muren.
Hur vore det att ha tagit med sig några vagnslaster pilar och öst på på några hundra meter. Övermänskliga som sagt och från högre höjd än orcherna.

Jag som höll på orcherna störde mig snarast på att den sidan inte körde vidare med det uppenbart synnerliga effektiva bombardemang som nazgulerna stod för. Hade fan komplett jävla air supremacy där, slog ut alvernas katapulter och andra försvarsställningar hur lätt som helst. Varför inte bara köra på ett tag till? Typ, tills hela plejset varit jämnat med marken?

Men visst, min invändning är förstås bara en variant av din. Även om ett förklaring för din kanske kunde vara att alverna inte hade några "vagnslaster" med pilar att tillgå, åtminstone inte för varje skytt. Nazgulerna däremot kunde lätt få mer ammunition genom att helt enkelt rycka bort lite sten från nån mur (ok, inte själva nazgulerna, utan de där flygfäna de rider på), eller i avsaknad av det bara greppa lite alver och slänga runt.
Citera
2019-03-31, 01:34
Medlem
Halloween2s avatar
Vita skådespelare.
Citera
2019-03-31, 01:36
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Men visst, min invändning är förstås bara en variant av din. Även om ett förklaring för din kanske kunde vara att alverna inte hade några "vagnslaster" med pilar att tillgå, åtminstone inte för varje skytt. .

Då är vi tillbaka till Napolen-citatet, man vinner krig genom logistik hur fan kan de inte ha pilar till att börja skjuta tidigare?!
De är ju halvgudar mer eller mindre, åtminstone mer än den handfull pilar man såg i deras koger borde de haft vett att ha i lager.
Skitalver.
Citera
2019-04-27, 09:43
Avslutad
När de mördat någon oplanerat eller annat spill kommer på golvet, och de drar fram en skurmopp eller en hård skurborste och börjar smeta runt sörjan på golvet - de egentligen strävar efter att städa upp och göra osynlig för blotta ögat. Om substansen man ska städa upp är rinnig, blöt eller är en vätska som kommer från kroppen, tar man papper för tusan som städmaterial och spolar ner det i toaletten, och torkar sedan rent och torrt med rengöringsmedel och mer papper. Likadant när de ska tvätta bort blod från händer eller ansikte, då står de och kastar vatten omkring sig runt vasken och sköljer kroppsdelen jätteslarvigt. Hur jävla svårt kan det vara att tvätta händerna/ansiktet rena oavsett vad det är man har fått på dem?

Det stör mig grovt.
Citera
2019-04-27, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slashasch
Att de är för långa och utfyllda med div scener(bara för att fyllas ut, inte för att scenerna i sig är bra)
Ca 90min tycker jag är lagom längd på en film, men nää alla ska dras ut till minst 2 timmar..

Jag tycker precis tvärtom!
Citera
2019-04-28, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag tycker precis tvärtom!
Men man får ju ont i rumpan av att sitta stilla så länge!
Citera
2019-05-01, 13:50
Medlem
arcsins avatar
Färgfilter. T.ex. om filmen utspelas i Mexiko så ska alltid gulbrunt färgfilter användas. Väldigt uttjatat.

Att skådespelarna talar i normal samtalston på en nattklubb med dånande musik, och ändå hör varandra utan problem.

Folk som kräks i filmer hostar alltid. När man spyr i verkligheten är det ett betydligt äckligare, rapande ljud som kommer. Det är väl i och för sig svårare att imitera.

Folk som dör blöder alltid ur munnen, och dör med öppna ögon.
Citera
2019-05-11, 12:46
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Färgfilter. T.ex. om filmen utspelas i Mexiko så ska alltid gulbrunt färgfilter användas. Väldigt uttjatat.

Att skådespelarna talar i normal samtalston på en nattklubb med dånande musik, och ändå hör varandra utan problem.

Folk som kräks i filmer hostar alltid. När man spyr i verkligheten är det ett betydligt äckligare, rapande ljud som kommer. Det är väl i och för sig svårare att imitera.

Folk som dör blöder alltid ur munnen, och dör med öppna ögon.

Jag håller med om det där mexikofiltret som används i nästan alla filmer och TV-serier. Att dö med öppna ögon är fullt möjligt, men att dö eller att vara död med stängd mun är inte möjligt utan att den stadgats upp av något i efterhand då muskeln som håller ihop käkarna slappnar av efter dödsögonblicket.
Citera
2019-05-12, 23:07
Medlem
Jag tror jag nämnde slirljud när en bil kör iväg på en sandstrand i ett inlägg för längesedan. Men så såg jag Maffiabröder häromkvällen och herregud, varje gång de kör iväg eller stannar in, oavsett hastighet, så hörs värsta slirljudet. Det blev nästan slapstick-humor i en för övrigt grym film.

En annan sak som jag kan störa mig på i filmer och TV-serier, är när en agent (som det oftast är) har en diskret liten snäcka i örat, samt mikrofon, och undercover går in på ett party eller liknande, och via snäckan pratar med sin kollega som övervakar det hela, och inte en jävel i lokalen hör eller ser att vederbörande går omkring och pratar med ingen/sin kollega.
Citera
2019-05-13, 19:20
Medlem
Wueterichs avatar
Döda människor - handen över som slutar de öppna ögonen.

Fungerar inte så med döda, ett helveta att stänga de ögonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in