Citat:
Ursprungligen postat av
langaocb
Såg sista timmen på Sagan om ringen 2 (glömt korrekta titeln, Sagon om de två tornen?) häromkvällen och störde mig på precis det.
Det tycker upp en bataljon alver som är övermänskliga bågskyttar, så har de ett fjuttigt koger pilar var och börjar skjuta först när orcherna är 50m från muren.
Hur vore det att ha tagit med sig några vagnslaster pilar och öst på på några hundra meter. Övermänskliga som sagt och från högre höjd än orcherna.
Jag som höll på orcherna störde mig snarast på att den sidan inte körde vidare med det uppenbart synnerliga effektiva bombardemang som nazgulerna stod för.

Hade fan komplett jävla air supremacy där, slog ut alvernas katapulter och andra försvarsställningar hur lätt som helst. Varför inte bara köra på ett tag till? Typ, tills hela plejset varit jämnat med marken?
Men visst, min invändning är förstås bara en variant av din. Även om ett förklaring för din kanske kunde vara att alverna inte hade några "vagnslaster" med pilar att tillgå, åtminstone inte för varje skytt. Nazgulerna däremot kunde lätt få mer ammunition genom att helt enkelt rycka bort lite sten från nån mur (ok, inte själva nazgulerna, utan de där flygfäna de rider på), eller i avsaknad av det bara greppa lite alver och slänga runt.