2018-10-20, 15:17
Medlem
GormDenGamles avatar
När de ska ringa ett nödsamtal till någon för att fråga om hjälp eller varna, svarar de aldrig. Eller så är det upptaget.
Annars svarar de alltid. Gärna efter en signal också.
Citera
2018-10-20, 19:46
Medlem
Stör mig på sexscener i filmer där en scen kan börja med hångel, sen hoppar dom rakt över till själva sexet men utan att karaktärerna tar av sig kläderna. I många filmer verkar det som att dom inte ens försöker att få det att se realistiskt ut. Jag menar, hur har man sex med byxor på?
Jag förstår att man inte kan visa allt, men ser ju bara dumt ut om man inte får se nånting.
Citera
2018-10-20, 19:59
Medlem
Wilhelmskriket. Att trycka in denna ljudeffekt bara för sakens skull är bara tramsigt och gör att scenen känns oseriös.
Citera
2018-10-20, 20:48
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Stör mig på sexscener i filmer där en scen kan börja med hångel, sen hoppar dom rakt över till själva sexet men utan att karaktärerna tar av sig kläderna. I många filmer verkar det som att dom inte ens försöker att få det att se realistiskt ut. Jag menar, hur har man sex med byxor på?
Jag förstår att man inte kan visa allt, men ser ju bara dumt ut om man inte får se nånting.
Om det ändå skall vara sexscener i film så anser jag att det skall vara riktiga samlag som i porrfilm fast kanske lite "mjukare"... Man skall få se närbilder av hur den erigerade penisen tränger sig in i den fuktiga slidan och sedan sprutar ner kvinnans bröst eller mage...
Citera
2018-10-20, 21:00
Medlem
Rakiis avatar
På tal om sexscener så hör ju den i Don't Look Now till en av filmhistoriens bästa. Autentiskt sex mellan Julie Christie och Donald Sutherland, i och med att den är autentisk så är den realistisk samtidigt. Brukar inte tycka om sexscener i mainstreamproduktioner men där fick de allt till en bra skildring av samlaget.
Citera
2018-10-20, 21:16
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
När det är ett djur inblandat som man aldrig får se matas. Ge ditt djur mat din jävla djurplågare är då allt jag kan fokusera på.

Hur ofta ser man ens mäniskorna äta/dricka, eller gå på toa?
Citera
2018-10-20, 22:25
Medlem
Bordellmoderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Wilhelmskriket. Att trycka in denna ljudeffekt bara för sakens skull är bara tramsigt och gör att scenen känns oseriös.
Urvattnat och töntigt vid det här laget. Förstör känslan oftast... "just fan, det är film jag kollar på och inget annat!" Extremt krystat.

Hela kriget vid Helms Deep (lotr) förstörs nästan av att hör en jävla älv dra det där skriket när han av oförklarlig anledning flyger ner från muren in i en massa spjut.

Hört det även i nån riktigt sunkig B-film som fick mig att stänga av.
Citera
2018-10-20, 22:53
Medlem
HasseBanans avatar
Att någon som är kanonfull (eller ska föreställa att vara det) kan föra klarsynta, snabba och logiska resonemang som om de vore spik nyktra. Inte sällan när en kille kommer tillbaks till sin f.d. kvinna och vill försonas med henne.
Citera
2018-10-21, 04:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Om det ändå skall vara sexscener i film så anser jag att det skall vara riktiga samlag som i porrfilm fast kanske lite "mjukare"... Man skall få se närbilder av hur den erigerade penisen tränger sig in i den fuktiga slidan och sedan sprutar ner kvinnans bröst eller mage...

Vill du se sådant så får du ju kolla porrfilm. Jag tycker tvärtom att de ofta visar för mycket i vanliga filmer, som inte marknadsförs som porr. Det blir lätt genant om man ser filmen i sällskap. Allra värst var det när man såg på film på TV med sina föräldrar när man var barn/tonåring, om det kom sådana scener... Detta är en av anledningarna till att jag sett så många filmer från 1930-60-talen tillsammans med mina kids, för då vet man att det inte kommer sådana scener. Erotiken kan spraka mellan mannen och kvinnan på filmen, och när man är vuxen förstår man det av blickarna, antydningarna, kroppspråket... men barnen uppfattar inte den biten.
Citera
2018-10-21, 05:05
Medlem
Topher Grace! Han var kul i "That 70's Show", men när han medverkar i filmproduktioner så blir det bara kattbajs av alltihop.
Så mitt svar blir att det är Topher Grace som stör mig mest i filmer!
Citera
2018-10-21, 10:21
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vill du se sådant så får du ju kolla porrfilm. Jag tycker tvärtom att de ofta visar för mycket i vanliga filmer, som inte marknadsförs som porr. Det blir lätt genant om man ser filmen i sällskap. Allra värst var det när man såg på film på TV med sina föräldrar när man var barn/tonåring, om det kom sådana scener... Detta är en av anledningarna till att jag sett så många filmer från 1930-60-talen tillsammans med mina kids, för då vet man att det inte kommer sådana scener. Erotiken kan spraka mellan mannen och kvinnan på filmen, och när man är vuxen förstår man det av blickarna, antydningarna, kroppspråket... men barnen uppfattar inte den biten.
Varför vill du inte att dina barn ska få bekanta sig med sex via film, sex är ju egentligen ganska så harmlöst om det inte är fråga om våldtäkt och liknande skit...?
Citera
2018-10-21, 11:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Varför vill du inte att dina barn ska få bekanta sig med sex via film, sex är ju egentligen ganska så harmlöst om det inte är fråga om våldtäkt och liknande skit...?

Ja, men det är inget man vill dela med sina barn eller sina föräldrar. Inte ens i indirekt form, alltså att man sitter och kollar porr tillsammans. Det måste du väl inse..? Barnen lär nog hitta informationskällor ändå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in