2019-02-02, 18:21
Medlem
ppp333s avatar
Dörrscener.
Två är i konflikt av något slag...en går mot dörren
..... stannar i dörröppningen...vänder sig om och säger något kärnfullt.
Utttjatad dramaturgi.
Citera
2019-02-02, 18:24
Medlem
ppp333s avatar
Lillgamla barn som säger superkloka saker i tid och otid.
Citera
2019-03-10, 11:29
Medlem
PsychoChillers avatar
När ett lik hittas och den som hittar det fyller lungorna och bränner av ett ihållande skrik. Jag kan köpa ett häftigt utrop men jag vägrar tro att ett maratonskrik är en vanlig, eller ens en ovanlig, reaktion. Efter det känns filmen bara löjlig.
Citera
2019-03-10, 12:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
När ett lik hittas och den som hittar det fyller lungorna och bränner av ett ihållande skrik. Jag kan köpa ett häftigt utrop men jag vägrar tro att ett maratonskrik är en vanlig, eller ens en ovanlig, reaktion. Efter det känns filmen bara löjlig.
Dude. Kvinnor kan maratonskrika om dom ser en bild på en spindel.
Citera
2019-03-14, 10:08
Medlem
Man-At-Armss avatar
När filmmusiken är övertydlig i sina känslobudskap.
Som när det är en sorglig scen och vemodiga stråkar förklarar för oss att det är dags att bli ledsen.
Citera
2019-03-15, 21:17
Medlem
hrghs avatar
Effekter i moderna filmer som känns klisché

En grej är att köra en kort "bullet time" t.ex. när ett slag utdelas, eller bara slumpmässigt i trailers. Börjar kännas jäkligt krystat.

Lite relaterat är att stänga av bakgrundsmusiken när en karaktär säger något "fyndigt".

Annat ni stör er på?
Citera
2019-03-15, 22:38
Medlem
falskmustarens avatar
Kvoterade skådisar som enbart fått rollen för att de har "rätt" ras/hudfärg/kön - för att passa in i dagens henpolitiska mediaklimat. Det absoluta praktexemplet är ju asaguden Hemidall i Thorfilmerna som spelas av en neger. Det behövs liksom inte sägas så mycket mer.
Citera
2019-03-16, 20:22
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
Kvoterade skådisar som enbart fått rollen för att de har "rätt" ras/hudfärg/kön - för att passa in i dagens henpolitiska mediaklimat. Det absoluta praktexemplet är ju asaguden Hemidall i Thorfilmerna som spelas av en neger. Det behövs liksom inte sägas så mycket mer.
Jag har absolut inget emot negrer i verkligheten - men av nån anledning blir jag lite irriterad/äcklad av att se dem i fillmer... Tycker även det är jobbigt att se barn/ungdom i filmer trots att jag inte direkt hatar dem i verkliga livet... Underligt...
Citera
2019-03-16, 20:51
Medlem
Folk som av misstag ramlar över midjehöga räcken eller fönster, ofta när de långsamt backar mot det för att sedan plötsligt göra en bakåtkullerbytta över kanten. Borde man om inte annat när man spelar in se hur dumt det ser ut?
Citera
2019-03-16, 20:57
Medlem
Charlemanges avatar
Att det skall ridas i varenda sex scen nuförtiden, och att det är för närgånget i vanliga filmer vill ej se på porrfilm tre minuter det är en aning privat .
Citera
2019-03-16, 20:58
Medlem
Att de är för långa och utfyllda med div scener(bara för att fyllas ut, inte för att scenerna i sig är bra)
Ca 90min tycker jag är lagom längd på en film, men nää alla ska dras ut till minst 2 timmar..
Citera
2019-03-17, 11:14
Medlem
psaks avatar
Den typiska filmscenen när en förbittrad person slänger ut en massa skit från det förflutna utanför huset och eldar upp allting (oftast i kvällsmörker)
Händer någonsin sådant i verkligheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in