2026-02-23, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
När en scen tar slut under pågående dialog och det första som sägs i nästa scen är en respons på det sista som blev sagt i föregående scen trots att den nya scenen utspelar sig en halvtimme senare eller nåt sånt.

Sista repliken i en scen: "Hade ni en trevlig resa?"
Första repliken i nästa scen som utspelar sig på en annan plats: "Nej, England är ett hemskt land."
Jamen verkligen! En väldigt vanlig och störig grej.
Citera
2026-02-27, 10:01
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phrank
Jag stör mig på alla filmer med typ "The Rock" musik, fånig orkestermusik som skall pompa upp en löjlig händelse. Spelar ingen roll vilken situation, vilken film, sådan musik är alltid gay.
Fan va bra exempel. Jag tycker iof att en lökig film som The Rock är otroligt bra hantverk. Men H Zimmer må vara effektiv men är rätt jävla tråkig.

Jag stör mig på att man ofta lägger mer resurser på post och green screen, snarare än manus.

Detta har skett i samband med att kemisk film övergetts till förmån för digital teknik. En övertro till att en grejdad look ska rädda filmen.

Det sprutade ut otroligt bra indie-filmer hela 90-talet och in en bit på 2000-talet, där fokus låg på bra manus snarare än visuell form
Citera
2026-03-03, 12:14
Medlem
Gojiiras avatar
När folk blir jagade av någon i en bil och i stället för att springa in i skogen eller dom trånga gatorna eller affärerna, såfortsätter dumjävlarna mitt på vägen.
Citera
2026-03-06, 14:30
Medlem
Merwinnas avatar
När man går på is och den börjar knaka, så fortsätter man alltid rakt fram, i stället för att försiktigt gå baklänges eller kvickt lägga sig raklång och manövrera sig tillbaka...
Citera
2026-03-06, 15:35
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
När man går på is och den börjar knaka, så fortsätter man alltid rakt fram, i stället för att försiktigt gå baklänges eller kvickt lägga sig raklång och manövrera sig tillbaka...
Det är väl acceptabelt i Batman-filmen "The Dark Knight Rises", för där TVINGADE skurkarna sina offer att gå så långt framåt som möjligt på isen.
Citera
2026-03-07, 21:42
Medlem
Merwinnas avatar
När någon har funnit något banbrytande historiskt/arkeologiskt föremål, något som skulle ändra vår bild helt och hållet av en viss historisk epok, så måste detta föremål alltid gå förlorat på slutet: det sjunker i havet eller tappas i en aktiv vulkan, förstörs i en brand eller försvinner i ett stenras eller en jordbävning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in