Citat:
Ursprungligen postat av
hvita.nhegrer
Självfallet vore det riktigt pinsamt att kolla på hårdporr tillsammans med familjen, dock går väl lite mer oskyldiga sexuella filmscener bra tycker jag...
Jag har liknande erfarenheter, när jag i unga år tittade på Barnens Ö tillsammans med mamma, och huvudpersonen Reine i en scen sitter och spanar in en naken vuxen kvinna samtidigt som han har stånd, så blev mamma alldeles stel och konstig och började säga saker till mig på ett sånt sätt som att hon försökte förklara att det är konstigt och fel att vara kåt...
Ja, men jag svarade ju på det här inlägget från dig:
Citat:
Ursprungligen postat av
hvita.nhegrer
Om det ändå skall vara sexscener i film så anser jag att det skall vara riktiga samlag som i porrfilm fast kanske lite "mjukare"... Man skall få se närbilder av hur den erigerade penisen tränger sig in i den fuktiga slidan och sedan sprutar ner kvinnans bröst eller mage...
Citat:
Ursprungligen postat av
TheRageInsideMe
Visar för mycket? Vad är det för filmer du syftar på där man får ser för mycket? Det enda man får se på sin höjd är ett par nakna bröst i dom flesta filmer. I vissa fall kan man få se lite dase och murva, men det hör inte till vanligheten.
För övrigt ser man inte vuxenfilmer tillsammans med sina barn. Med vuxenfilmer menar jag filmer som är 15+.
Har aldrig förstått mig på föräldrar som ska se filmer med sina barn där det kan förekomma opassande saker.
Det finns en annan aspekt på det där också: skådespelarnas arbetssituation. Det är mycket stor konkurrens om arbetstillfällena, och därför vågar särskilt unga kvinnor, nya i branschen, inte protestera när regissören vill ha naket. De får sedan skämmas resten av livet, när filmen går på TV igen och igen... Det hjälper inte så mycket om det är en body double heller, för den delen, för alla TROR att det är skådespelerskans bröst, bak eller underliv de har sett. Och då tappar de respekten för henne ändå... Det här behöver man som publik inte bidra till genom att betala för sådana filmer.
Det gör jag inte (tittar på film med mina barn som kan innehålla opassande saker). För övrigt är mina barn vuxna nu, eller närapå. Men när de var barn så kollade vi tillsammans på "vuxenfilmer" - d.v.s. filmer gjorda för vuxna, eller för alla åldrar, och inte bara på barn- eller familjefilmer. P.g.a. att jag ville att mina barn skulle lära sig om det verkliga livet, och lära sig uppskatta god film. Jag började för övrigt redan som mycket liten att se vuxenfilmer med mina föräldrar, och det hjälpte mig fort fram i mognaden och språkutvecklingen (även den engelska eftersom mina föräldrar klistrade för texten för mig med en svart plastremsa) tycker jag idag.
MEN då höll både mina föräldrar och jag på en tidsgräns någonstans vid 1968, om de/jag inte hade kollat upp filmen noga innan. För i vanliga filmer (till skillnad från porrfilmer) gjorda före 1968, visade man inget olämpligt i bild. Det antyddes bara. Och då förstod barnen inte den biten.