2018-10-24, 12:48
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Ja, jag håller med. Eller homokvotering. När man så tydligt ser hur de slänger in ett homopar bara för att det ska vara "hippt".
"Homokvotering" är förstås inte bra, dock är det intressant och kul att se småperversa bögar som huvudrollsinnehavare i film...
Citera
2018-10-24, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, men jag svarade ju på det här inlägget från dig:

Det finns en annan aspekt på det där också: skådespelarnas arbetssituation. Det är mycket stor konkurrens om arbetstillfällena, och därför vågar särskilt unga kvinnor, nya i branschen, inte protestera när regissören vill ha naket. De får sedan skämmas resten av livet, när filmen går på TV igen och igen... Det hjälper inte så mycket om det är en body double heller, för den delen, för alla TROR att det är skådespelerskans bröst, bak eller underliv de har sett. Och då tappar de respekten för henne ändå... Det här behöver man som publik inte bidra till genom att betala för sådana filmer.

Det gör jag inte (tittar på film med mina barn som kan innehålla opassande saker). För övrigt är mina barn vuxna nu, eller närapå. Men när de var barn så kollade vi tillsammans på "vuxenfilmer" - d.v.s. filmer gjorda för vuxna, eller för alla åldrar, och inte bara på barn- eller familjefilmer. P.g.a. att jag ville att mina barn skulle lära sig om det verkliga livet, och lära sig uppskatta god film. Jag började för övrigt redan som mycket liten att se vuxenfilmer med mina föräldrar, och det hjälpte mig fort fram i mognaden och språkutvecklingen (även den engelska eftersom mina föräldrar klistrade för texten för mig med en svart plastremsa) tycker jag idag.

MEN då höll både mina föräldrar och jag på en tidsgräns någonstans vid 1968, om de/jag inte hade kollat upp filmen noga innan. För i vanliga filmer (till skillnad från porrfilmer) gjorda före 1968, visade man inget olämpligt i bild. Det antyddes bara. Och då förstod barnen inte den biten.

Finns många som vill vissa upp sig i dag. Kolla bara på idioterna på valfritt reality program.
Inte för att jag behöver se naket i filmer, men tycker det ser så jävla dumt ut när folk har sex på film med kläderna på. Ser lixom inte verkligt ut, vilket jag tycker är viktigt i film att det mesta ser så bra ut som möjligt.

Dom få gånger jag såg film med mina föräldrar där det förekom vuxet material av något slag va jävligt pinsamt och hade gärna klarat mig utan det.
Ville jag se vuxenfilmer så gjorde jag det för mig själv eller med vänner.
Får jag själv barn nån gång (vilket jag troligtvis aldrig får) så kommer jag inte kolla på såna där filmer med dom. Vill dom nån gång se på andra filmer än disney och sånt så får dom göra det på egen hand, för det kommer hända förr eller senare.
Citera
2018-10-25, 09:25
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Wilhelmskriket. Att trycka in denna ljudeffekt bara för sakens skull är bara tramsigt och gör att scenen känns oseriös.
Samma som "barnskrattet" som används i varje film när barn skrattar.
Citera
2018-10-25, 09:30
Medlem
Jag stör mig på att i filmer där det ska verka vara SVINKALLT (strapatser i karga miljöer eller där jorden går under i is) så har vissa skådespelare inte ens en mössa på sig! Liksom kapuschongen på den tjocka jackan är inte uppfälld. Ingen ånga i utandningsluften och man nästan känner hur stackarna svettas.
Citera
2018-10-25, 09:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Finns många som vill vissa upp sig i dag. Kolla bara på idioterna på valfritt reality program.
Inte för att jag behöver se naket i filmer, men tycker det ser så jävla dumt ut när folk har sex på film med kläderna på. Ser lixom inte verkligt ut, vilket jag tycker är viktigt i film att det mesta ser så bra ut som möjligt.

Visst finns det det, men det finns också unga kvinnor som har ett genuint intresse av teater och skådespel som konstart, och som absolut inte vill visa upp sig nakna. För dom är det svårt idag.
Citera
2018-10-25, 10:33
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Att de ofta hörs någon fågel när man kliver ut ur en bil i en skräckfilm. Ofta är det ugglan, men kan även vara andra fåglar. Som om det alltid vore så att fåglar låter när man kliver ut ur en bil. Alla ungar i amerikanska filmer med Ted Gärdestad frisyr är också störande.
Citera
2018-10-25, 11:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Att de ofta hörs någon fågel när man kliver ut ur en bil i en skräckfilm. Ofta är det ugglan, men kan även vara andra fåglar. Som om det alltid vore så att fåglar låter när man kliver ut ur en bil. Alla ungar i amerikanska filmer med Ted Gärdestad frisyr är också störande.

På tal om fåglar är det sällan som man hör lommar i skräckfilmer, med tanke på deras läte som enligt många är "kusligt" och "ödsligt", däremot finns ju inte lomm i USA har jag för mig så det är ju fullt logiskt. Men här i Norden borde det förekomma mera, eller om jag nu har missat det helt... Den finska filmen Bodom känns som en typisk ungdomsslasher där lommen skulle komma väl till användning, då den utspelar sig vid sjön Bodom.

Är lite av en ornitolog och därför tycker jag det är kul att snacka fåglar, och just lomm har jag enbart sett och hört i Finland.
Citera
2018-10-25, 11:48
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
På tal om fåglar är det sällan som man hör lommar i skräckfilmer, med tanke på deras läte som enligt många är "kusligt" och "ödsligt", däremot finns ju inte lomm i USA har jag för mig så det är ju fullt logiskt. Men här i Norden borde det förekomma mera, eller om jag nu har missat det helt... Den finska filmen Bodom känns som en typisk ungdomsslasher där lommen skulle komma väl till användning, då den utspelar sig vid sjön Bodom.

Är lite av en ornitolog och därför tycker jag det är kul att snacka fåglar, och just lomm har jag enbart sett och hört i Finland.

Precis som Storspoven hörs i Jägarna. Fast fågeln inte ens lever i de trakterna.
Citera
2018-10-25, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Visst finns det det, men det finns också unga kvinnor som har ett genuint intresse av teater och skådespel som konstart, och som absolut inte vill visa upp sig nakna. För dom är det svårt idag.

Vad är det som är så svårt för dom? Det är ju lixom inte så att man måste visa sig naken för att man är skådespelare eller artist. Man kan lyckas ändå. Vet man vad man vill från början och har ett bestämt mål i sikte så.
Är man däremot osäker och bara vill få in en fot nånstans så kan det säkert bli knepigare.
Citera
2018-11-14, 14:08
Medlem
Bara jag som stör mig på att filmer inte är inspelade där det utspelar sig?

Är det något jag stör mig på när det kommer till filmproduktion är när filmer är inspelade på en annan plats där den utspelar sig.

Till exempel när man väl ser att miljön inte passar in. Första Halloween filmen utspelar sig i Illinois, men inspelad i Kalifornien vilket man ser eftersom det är palmer i bakgrunden.
Citera
2018-11-14, 14:27
Medlem
WGASs avatar
Jag stör mig som fan på att "the Martian" inte är inspelad på Mars
Citera
2018-11-14, 14:29
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Ibland kan det vara kul, i filmerna Reds och The Kremlin letter kan man känna igen Helsingfors, som skall föreställa Ryssland där man inte kunde filma under kalla kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in