2022-11-17, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All0therswastaken
Huvudet på spiken. Tänkte inte ens på Porsche-träffar och event de kunde samla in reg-plåtar ifrån, en leende blondin med stora pattar gör ju inte saken svårare heller. Utkiksbilarna är spot on också, möjligen med större avstånd än någon km däremot. Är R.C med i videoklippet du skickade där? Fan Zatzy är före min tid

Edit : Läste FUP:en en omgång till lite nogrannare nu. Sida 79 är rätt så "rolig". Där de beskriver hur en bil togs från Din Bil som körts dit med bärgare till verkstad (där J3ssica jobbar, om hon ens gör det, och isåfall är hennes dagar räknade).
Jag vet inte hur mycket access hon själv hade, men definitivt på insidan och kontakter på insidan inom VAG där Porsche ingår. Har en nära vän som arbetat på samma arbetsplats som RG men som mekaniker, haft vägarna förbi ett par gånger genom åren. Kunde gå in och säga vem jag skulle träffa, "javisst, han sitter i fikarummet". Gick in vid minst 2 tillfällen, som helt obehörig utomstående, till utrymmen som endast personal ska ha tillgång till.

Hyfsat naiv arbetsplats. Många ynglingar, stor omsättning på folk, en del svinn också - ffa från reservdelar. Sticker lite i ögonen bland folk som jobbar på verkstaden till 1/3 av hennes lön. Detta har pågått länge, och känns nästan konstigt att det inte hänt något tidigare. Nu är ju iofs ingen dömd, än, och hon är inte ens föremål för utredning, än.
Citera
2022-11-17, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeoPard88
Jag vet inte hur mycket access hon själv hade, men definitivt på insidan och kontakter på insidan inom VAG där Porsche ingår. Har en nära vän som arbetat på samma arbetsplats som RG men som mekaniker, haft vägarna förbi ett par gånger genom åren. Kunde gå in och säga vem jag skulle träffa, "javisst, han sitter i fikarummet". Gick in vid minst 2 tillfällen, som helt obehörig utomstående, till utrymmen som endast personal ska ha tillgång till.

Hyfsat naiv arbetsplats. Många ynglingar, stor omsättning på folk, en del svinn också - ffa från reservdelar. Sticker lite i ögonen bland folk som jobbar på verkstaden till 1/3 av hennes lön. Detta har pågått länge, och känns nästan konstigt att det inte hänt något tidigare. Nu är ju iofs ingen dömd, än, och hon är inte ens föremål för utredning, än.

Känns helt otroligt att man inte har större koll på sina anställda och nyckelskåp när man hanterar bilar för flertal miljoner.. Låter verkligen som en naiv arbetsplats. På vår bilfirma var det aldrig på tal om att gå bakom kulisserna för att hälsa på någon osv. Det gjordes i bilhallen och aldrig någonsin i personalutrymmen osv.

Lustigt ändå också att inte DNA-märkning har spelat någon roll när vi snackar om såhär dyra delar, utan det har kunnats spåra via unika serienummer till komponenterna.

Bra jobbat av Porsche ändå.
Senast redigerad av All0therswastaken 2022-11-17 kl. 02:16.
Citera
2022-11-17, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Om jag minns rätt från hennes insta så blev deras förra båt Sea Ray 240/260 Sundancer stulen men sen återfunnen. Kanske försäkringsbolaget sa nej. Sen blev hennes vattenskoter trailer stulen i somras eller förra sommaren. Antingen är det så illa ställt i Sverige att alla drabbas en eller två gånger eller så har hon bara haft otur. Utöver Supran då förstås.
Haha herregud, är det sant?!

Det förklarar ju en hel del! Jag är omgiven av skoteråkare, båtfolk och hojnördar. Ingen jag känner har blivit av med något, förutom några få frågetecken när vi var yngre, som med all sannolikhet var försäkringsbedrägerier. Någon som känner någon har blivit av med en utombordsmotor på sin höjd.

"Konstigt" att det nästan bara händer dem som kör på bana med bil eller hoj och kör hårt med grejerna, posar, spelar in film etc, eller försökt sälja men inte får såld på månader, men slutar i stöld.

När ska folk lära sig skillnad på "vill ha" och "vill ha, men måste betala för det också". Detta är ju helt sanslöst. Och metodiskt utnyttjande av systemet som pågått i många år. Hoppas utredare från polis och försäkringsbolag utvidgar detta och kartlägger hela deras krets och tidigare förehavanden. Att man samtidigt står och posar med oärliga grejer är som att servera allt på ett fat till myndigheter.

Det är synd att varken båtar eller skotrar har registreringsbevis som bilar eller som förr i tiden registreringsnummer, köp/sälj baseras på köpekontrakt, försäkringsbevis eller ev kvitto från handlare, kanske blir deras nya nisch nu framöver.

Enl undersökning från båtliv:

"Vad gjorde du för att säkerställa ett tryggt köp när du senast köpte segel- eller motorbåt?

Skrev köpekontrakt: 49%
Bad att få se säljarens id-handling: 28%
Bad om att få se ägarbevis såsom försäkringshandlingar: 26%
Bad att få se servicehistorik: 24%
Kontrollerade att båten inte är belånad: 20%
Kontrollerade skrov/motornummer för att utesluta stöldgods: 19%
Bad om att få se/ta över originalkvitto: 18%
Begärde en besiktning av en auktoriserad besiktningsman: 13%
Inget av ovanstående: 15%
Minns ej: 13% "
Senast redigerad av LeoPard88 2022-11-17 kl. 02:25.
Citera
2022-11-17, 04:14
Medlem
Någon som har kollat upp deras nuvarande svarta Porsche Turbo? (XUS648) som de verkade ha skrivit över på hans mamma?

Är detta en ärlig bil?

Också byggd på stulna delar?

Tjål Burk?

Varför ägdes den av en bilfirma i Umeå bara några dagar för att sedan ägas av Snubbens mor i Norrtälje? Känns skumt

Kanske inte är jättelätt att bara hosta upp cashen till en ny bil och köpa alla delar igen om polisen precis haffat den andra tänker jag?
Senast redigerad av Duramax6.6 2022-11-17 kl. 05:06.
Citera
2022-11-17, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duramax6.6
Varför ägdes den av en bilfirma i Umeå bara några dagar för att sedan ägas av Snubbens mor i Norrtälje? Känns skumt

För att kunna köpa den på kredit.
(för att få loss pengar till lambon kan man väl gissa alt tvätta pengar)
Citera
2022-11-17, 08:02
Medlem
Är ingen Porsche expert men vad jag kan googla mig till så är en 911 Turbo S som de utger bilen från att vara från början 4-hjuls driven.

Medans en 911 GT3RS som den beslagtagna bilen troligen egentligen är, är endast Bakhjulsdriven.

Skulle den beslagtagna bilen vara en Turbo S så borde den ju haft spår av de komponenter som behövs för framhjulsdriften? Fästpunkter i golvet för diff och kardan osv? Eller de kanske alla 911 har?

Eller skulle de va möjligt att bygga om en 4wd 911 till endast RWD utan att den skulle ha några spår kvar av 4WD systemet?
Senast redigerad av Duramax6.6 2022-11-17 kl. 08:08.
Citera
2022-11-17, 08:06
Medlem
Kan man ana att J förstod att hon var körd i Porsche-communityn och därför köpte en Lambo? För oavsett om hon döms i rätten eller inte så har hon bränt sina broar bland Porschefolket och kommer knappast vara välkommen tillbaka där.

Det skulle vara intressant att granska deras nuvarande Turbo (XUS648). Även om den har betydligt fler tydliga trejdepartsdelar som inte är Porsche-original så är det samma sak med inredningen och de delar som är GT2RS...
Citera
2022-11-17, 08:38
Tragisk tjej med plasttuttar, ingenting är äkta med människan.

Snart en dag i passagerarsäte bredvid en libanes, samma skrot o korn som måste ha saker som de egentligen inte har råd med.

Ett stort fett Suuuuck
(dubbelbemärkelse för blondinen)
Citera
2022-11-17, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spelaringenroll1
Tragisk tjej med plasttuttar, ingenting är äkta med människan.

Snart en dag i passagerarsäte bredvid en libanes, samma skrot o korn som måste ha saker som de egentligen inte har råd med.

Ett stort fett Suuuuck
(dubbelbemärkelse för blondinen)

Avis va?
Citera
2022-11-17, 09:03
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3xc1t3r
Kan man ana att J förstod att hon var körd i Porsche-communityn och därför köpte en Lambo? För oavsett om hon döms i rätten eller inte så har hon bränt sina broar bland Porschefolket och kommer knappast vara välkommen tillbaka där.

Från Toyota till Porsche till Lamborghini...Living the Dream!

Fick aldrig ihop hoppet till Lamborghini riktigt, men att det skulle bli torsk visste de garanterat när Lambo-köpet gjordes. Sen har JG alltid varit så noga med att berätta att allt är betalt/lånat, då hon jobbar så hårt.
Jag gissade mest att det blev en vit Lambo då det kanske hade stått osålt ett tag och priset blev bra?
Citera
2022-11-17, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Från Toyota till Porsche till Lamborghini...Living the Dream!

Fick aldrig ihop hoppet till Lamborghini riktigt, men att det skulle bli torsk visste de garanterat när Lambo-köpet gjordes. Sen har JG alltid varit så noga med att berätta att allt är betalt/lånat, då hon jobbar så hårt.
Jag gissade mest att det blev en vit Lambo då det kanske hade stått osålt ett tag och priset blev bra?

Vitt är ju jävligt vackert också med bra puts.
Citera
2022-11-17, 09:09
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Vitt är ju jävligt vackert också med bra puts.

Ja, det är rejsigt och jäkligt ballt med V10. Hade dock aldrig trimmat en sådan, men enligt mycket trovärdiga källor har de kommit ganska långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in