Citat:
Ursprungligen postat av
LeoPard88
Man ska ju inte krångla till det i onödan som någon skrev ett par sidor tillbaka
Vi har alla huvudingredienser som behövs, en i princip = minst lika duktig porschemekaniker som dem som arbetar på Porsche. Om inte duktigare. Vi har en på insidan = tillgång till nycklar, koder, adresser, fotade regplåtar från events m.m. Och ett stort gemensamt kontaktnät. RC har bilsläp med kåpa.
Det räcker gott för att bara initialt flytta på den och gömma några km bort. För att sedan hämta när det är mindre heat, och sedan någon form av lastbil dagtid för vidare färd till någon bekants verkstad avsides (exempelvis Lycksele bildemontering längs med E12an), med en bil 1km framför och ett efterfölje 1km bakom för utkik påväg upp.
(OT: Exempel på hur ett chopchop Porsche-garage kan se ut bakom kulisserna, säger absolut inte att detta omfattar något som helst stöldgods, det skulle väl aldrig dessa fina pojkar pyssla med ^^ asg, zatzy i ett nötskal, good old days. Många som gladeligen hjälper till, no questions asked.
https://www.youtube.com/watch?v=98BE...annel=VwErik88 )
Huvudet på spiken. Tänkte inte ens på Porsche-träffar och event de kunde samla in reg-plåtar ifrån, en leende blondin med stora pattar gör ju inte saken svårare heller. Utkiksbilarna är spot on också, möjligen med större avstånd än någon km däremot. Är R.C med i videoklippet du skickade där? Fan Zatzy är före min tid
Edit : Läste FUP:en en omgång till lite nogrannare nu. Sida 79 är rätt så "rolig". Där de beskriver hur en bil togs från Din Bil som körts dit med bärgare till verkstad (där J3ssica jobbar, om hon ens gör det, och isåfall är hennes dagar räknade).
Har som sagt själv jobbat i bilbranschen där vi hade nyckelkoder. De här byttes sällan ut, man kunde till och med se vilka knappar som börjades nötas. Jag skulle anta att man har separata nyckelskåp till säljavdelningen och till plåt & skadeverkstad + service då det finns ingen anledning att ha det här gemensamt.
J3ssica hade då som säljare (ni sågspån som tror på fullaste allvar att hon antingen är oskyldig i det stora hela eller att hon inte kommer få sparken, jag drar på smilbanden hur jävla naiva ni är) officiellt inte tillgång till plåt & service skåpen, men antingen har hon lätt med lite slängande av håret och upp-pushade tuttar enkelt kunnat få ut koderna av anställda, eller sett det när de slått in det. "Ingen åverkan eller ingrepp på byggnad kontor eller verkstad". Det lustiga är hur larmet inte har gått, men det kanske
J3ssica har haft koll på (jobbat över några kvällar för att skicka iväg 'offerter' eller bara fått stänga på sitt schema, tillgång till larmsystemkoder osv.
Hade jag varit inblandad i en sådan här slarvsylta när jag jobbat på bilfirma av högre prestige och min andre hälft hade varit inblandad i det här så kan ni ge er som fan på att man hade fått packa sitt kontor sekunden de fått nys om det här. DinBil säljer dessutom bara inte VW eller Audi (som dessutom ingår i samma koncern som Porsche),
J3ssica hade naturligtvis räkmacka och landade jobb på Porsche.
Hon kommer 110% bli av med jobbet och hon nu har sabbat sin profesionella framtida yrkeskarriär, om hon då inte vill fortsätta leka lättutvikt Playboy model eller starta en Onlyfans. Hoppas innerligt att hennes arbetsgivare startar en undersökning på henne och går igenom kameramaterial sedan en tids tillbaka om möjligt. I synnerhet nyckelskåpen. Hon kan lätt bli återbetalningsskyldig..
Om de inte är eller har varit kameraövervakade så tror jag de garanterat kommer lära sig en läxa nu.