Citat:
Är dessa 25k euro verifierat betalda? En sak jag funderade på rörande den biten, låter inte ca 300.000 sek ganska dyrt för enbart en identitet?
Citat:
Fast lägger man då så mycket pengar på en identitet då. Han tävlade väl mest i en klass där man får modifiera hej vilt, då kunde han väl i så fall köpt en billigare identitet från en dussin-porsche och hävdat att han byggt om hela karossen.
Citat:
Här är många omständigheter som talar emot RC men allt från att han har haft vetskap om att det varit stulet till att bevisa inblandning är lite svårt tror jag.
Hade varit intressant med en underifrån-bild ifrån lackeringen huruvida alla bromsrör under bilen var bortplockade eller ej. På de bilder som finns i FUP så var de borta men man såg inte undertill.
För min personliga uppfattniing så lägger jag en viss vikt vid det, om bromsrören under bilen satt kvar vid lackering och indikerade att de kom från den stulna porschen samt all underredsmassa kvar (ser man på bild) så ser jag det som högst sannolikt att karossen är från den stulna. Har allt varit avplockat, ja då är svårt att säga.
Allting handlar om sannolikheter här, det är bara rena serienummer och inkodningar som är obestridbara.
Hade varit intressant med en underifrån-bild ifrån lackeringen huruvida alla bromsrör under bilen var bortplockade eller ej. På de bilder som finns i FUP så var de borta men man såg inte undertill.
För min personliga uppfattniing så lägger jag en viss vikt vid det, om bromsrören under bilen satt kvar vid lackering och indikerade att de kom från den stulna porschen samt all underredsmassa kvar (ser man på bild) så ser jag det som högst sannolikt att karossen är från den stulna. Har allt varit avplockat, ja då är svårt att säga.
Allting handlar om sannolikheter här, det är bara rena serienummer och inkodningar som är obestridbara.
Hur tänker du runt bromsrören? Kanske är uppenbart men jag hänger inte med på vad skillnaden skulle vara i skuldfrågan om dom satt där eller inte.
Det krävs ju dock att få folket i rätten att hänga med på alla turer. Om inte ens Larmtjänst själva förstår skillnaden på en coupé och en cab kan det ju bli lite rörigt.