Citat:
Trodde som du först men vad jag kan se av fup är balken nitad original. Det finns bla bilder på porsches original nitar och dom popnitar man själva använt. Dom är snarlika så det är inte fullt så taffligt gjort. Men ändå lite nonchalant, nitarna sticker bla ut på baksidan på ett iögonfallande vis efter som det syns att det är "färskt" när materialet är naket, utan ytbehandling.
Det jag tycker är oerhört märkligt är att Porsche enbart tycks ha märkt karossen på bara två ställen varav ett är på en liten balk som verkar vara nitad. Det är nästan som att be om att man ska växla identitet på fordonet lite som det passar.
Citat:
Det var hon som blev tagen av polis med bilen vi diskuterar och framförallt erkände hon då att det var hon som falskskyltat bilen.
Det kanske inte låter som ett så jätte allvarligt brott om man inte är så insatt men jag skulle nog vilja hävda att ganska många inom bilvärlden, med ett i övrigt rymligt samvete, skulle dra sig lite för en sån grej. Kan ju iofs vara så att hon blivit lite avtrubbad av sitt jobb, på bilfirmor flyttas det av naturliga skäl runt bilar ganska ofta med olika/Inga skyltar.
Men för gemene man vill jag nog påstå att det är ett stort steg att byta skyltar på en bil, oavsett skäl.
Citat:
Jag tänkte lite samma. Framförallt att ta ut bilen för en så idiotisk och totalt onödig sak som att ens tjej ska ta foton. Men den delen går ju också att vända på och göra till ett argument att karossen var inhandlad ärligt, för att ingen är så korkad så att man helt i onödan kör runt en stulen bil med falska skyltar.
Citat:
Nja, det är nog mer att det är lite spektakulärt och att dom flesta över 18 har någon form av relation till bilen som företeelse och mer eller mindre kan få ett grepp om vad dom pysslat med. Ett intressant case helt enkelt. Intressant också om man jobbat med bilar att se hur polisen jobbar och vilka metoder dom använder. Att Jessica är en riktig 10 poängare och att dom här bilarna är bland det roligaste man kan köra som har fyra hjul ändrar inte så mycket på det.
Du sitter ju själv och önskar att polis skjöt ihjäl folk på plats och önskar livet ur missbrukare etc som begått brott av mindre allvarlig sort än det här, i var och vartannat inlägg här inne. Det framgår med all önskvärd tydlighet om man klickar fram dina övriga inlägg.
Varför gör du det? För att dom är fulare och sämre än dig? Är det så du förklarar ditt totalt inkonsekventa tänkande? Att du utgör någon slags universums mittpunkt och norm och dom som är snyggare och bättre än dig ska försvaras in i döden oavsett vad dom gjort medans nån stackars pundare som lever på marginalen ska avrättas med nackskott för att han är fulare och sämre än dig?
Jessica har naturligtvis bäddat för det här själv genom att visa upp sig som snygg och framgångsrik för halva Sverige. Hon har levt gott på alla kickar och inställsamma kommentarer hon fått av folket. När det nu visar sig att hon förmodligen fått mycket av den uppmärksamheten genom metoder som inte är helt schyssta får hon så klart räkna med att folk öser på med lika mycket kommentarer om det dom INTE gillar.
Lika naturligt som att en idrottsman hyllas fram till att det upptäcks att halva karriären bygger på doping.
Eller att folk tar avstånd från en annars populär influenser när hon behandlar en utslagen människa som en säck rutten potatis.
Ja, förutom sådana som dig då som är helt vilse i växellåda. Men det är ju inte första gången du visar det här inne.
Hade Jessica velat leva i anonymitet utan folkets dom hade det gått alldeles utmärkt, men då skulle hon gjort det valet innan hon själv, på egen hand, tog av sig kläderna och ställde sig i trosor framför kameran bredvid super sportbilar och gjorde långa inlägg på sociala medier om hur hon lagt upp sin privatekonomi på ett smart sätt för att finansiera det här.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-11-14 kl. 17:11.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-11-14 kl. 17:11.