2022-11-14, 12:12
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Tillbaka till RC!
Måste finnas massor med info om hans verksamhet och hopplock av bilar.

- försäljning av bilar
- försäljning av delar
- försäkringsbedrägeri?

Han hittas med stulen bil med popnitad rambalk o grejor från fyra stulna bilar. Detta är toppen på ett isberg, tror jag!

Var lagerhålls alla demonterade porschar?
Det är ett bevis att han är så van att han blivit nonchalant, en nyburgare skulle gjort det betydligt noggrannare. Det har troligen varit hans livsstil ända från början.
Citera
2022-11-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Men sluta drägla, du är ju bara löjlig. Jag tycker att alla som begår brott ska åka dit oavsett kön/hudfärg eller kontakter. Handlar man med stulna grejor och dessutom skryter med det på sociala medier ska man få sota för det. Jag bryr mig inte om hur hon ser ut.

Bevisa först att nån är skyldig.
Sen kan du sprida dina åsikter..
Citera
2022-11-14, 12:21
Medlem
Alwaysrights avatar
Svetsa i en rambalk går ju men är svårt och kräver mycket demontering och återställning. Lite riskabelt med krocksensorer o närliggande kablage!

Här har man inte ens bemödat sig det minsta. Popnitar låter lite Clas i sjön , inte ens biltema.
Citera
2022-11-14, 12:52
Medlem
Nu har hon tagit bort sin Insta.

Går ju knappast att förneka att hon blev knäpp tyst när FUP laddats upp. Tror faktiskt inte hon trodde att det gick att få tag på.
Citera
2022-11-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikikarn
Jättekul att ni är kompisar, men det är snarare du som hävdar saker.

Branschen inom försäljning är ganska smutsig men det verkar du inte veta.

Haha, det är en parodi av allt, ”självklart” har hon ingen aning om något, hon spenderar ju bara sin vakna tid i garaget ihop med sin pojkvän,

Så när en bil ”dyker” upp i Åkersberga med delar från 4 andra Porschar så är alla förvånade, Jessica dessutom kör den, smutset RC kommer till platsen på någon minut till undsättning och tar in en runkande kompis som ”lossas” vara expert på Porsche,

Självklart vet hon och han exakt att detta är ren lögn och dessa människor ska endast en väg vandra och det är tillbaka till den sten dom kom ifrån,

Lägg till att kvitton som dom skickar in är bara bajs, det bästa kvittot är det från TTH där man förfalskar sitt egna namn och adress, det inte killen fattar är att Å & Ä används inte i Tyskland, men allt bara visar på att IQ är lika med en fiskmås,

Så RC och JG kan krypa tillbaka där dom kom ifrån och sluta stjäla folks saker
Citera
2022-11-14, 13:01
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbrothers
Haha, det är en parodi av allt, ”självklart” har hon ingen aning om något, hon spenderar ju bara sin vakna tid i garaget ihop med sin pojkvän,

Så när en bil ”dyker” upp i Åkersberga med delar från 4 andra Porschar så är alla förvånade, Jessica dessutom kör den, smutset RC kommer till platsen på någon minut till undsättning och tar in en runkande kompis som ”lossas” vara expert på Porsche,

Självklart vet hon och han exakt att detta är ren lögn och dessa människor ska endast en väg vandra och det är tillbaka till den sten dom kom ifrån,

Lägg till att kvitton som dom skickar in är bara bajs, det bästa kvittot är det från TTH där man förfalskar sitt egna namn och adress, det inte killen fattar är att Å & Ä används inte i Tyskland, men allt bara visar på att IQ är lika med en fiskmås,

Så RC och JG kan krypa tillbaka där dom kom ifrån och sluta stjäla folks saker
Nej, jag gillar heller inte tjuvar. Men måste bara påpeka här, att bokstaven "Ä" är en fullt normal tysk bokstav.
Citera
2022-11-14, 13:04
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1750

Går ju knappast att förneka att hon blev knäpp tyst när FUP laddats upp. Tror faktiskt inte hon trodde att det gick att få tag på.
När fup är släppt borde väl det upp i ting inom kort?
Citera
2022-11-14, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Nej, jag gillar heller inte tjuvar. Men måste bara påpeka här, att bokstaven "Ä" är en fullt normal tysk bokstav.

Du har helt rätt, men Ä skrivs inte ut som ett Ä i Tyskland (åh absolut inte Å) 😂

Så detta är lätt att fatta att killen gör egna efterkonstruktioner i kvittona
Citera
2022-11-14, 13:30
Medlem
Alwaysrights avatar
Vad får vi höra i ting:
- ”aldrig sett bilen förrän polisen stoppade den med min tjej körandes”

Vad blir åtalet:
- häleri > 500 kkr

Vad blir straffet:
- fängelse 6 mån
- skadestånd 500 kkr

Jessica går fri?
Citera
2022-11-14, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Vad får vi höra i ting:
- ”aldrig sett bilen förrän polisen stoppade den med min tjej körandes”

Vad blir åtalet:
- häleri > 500 kkr

Vad blir straffet:
- fängelse 6 mån
- skadestånd 500 kkr

Jessica går fri?

Skulle inte förvåna, dock är det viktigt att man tar avstånd från smuts till människor som dessa!
Citera
2022-11-14, 13:42
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbrothers
Du har helt rätt, men Ä skrivs inte ut som ett Ä i Tyskland (åh absolut inte Å) 😂

Så detta är lätt att fatta att killen gör egna efterkonstruktioner i kvittona
Ursäkta att jag tjatar. Men den lille tysken inom mig har vaknat, och han håller inte med dig.
Här bifogar jag en bild, som visar det tyska alfabetet:
http://www.deutsch-lernen.free.bg/alphabet.html
Citera
2022-11-14, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1750

Varför så mkt fokus på bruttan?
Vad står det i FUP ang hennes del i detta som var så mkt intressantare än själva tjuven själv?
Hon har såklart blivit ombedd att vara tyst/belagd med munkavel.

Fokus på rätt ställe nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in