2022-11-21, 19:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Brunossons
För mig känns det helt orimligt att man hinner med att riva ur en hel bil, rikta eventeuella skador, blästra och lämna in på lack 2019-02-18 när frakt/tullpapper är daterat i mitten av mars 2019. Men sådana papper kanske man inte får i samband med bilen?

Bilderna som advokaten skickat in i tilläggsprotokollet så står det under 2 bilder "Bild förevisande den i beslag tagna bilen under ombyggnationen" Den första av dessa två bilder så påminner golvet i verkstaden väldigt mycket om detta golv:

https://www.ebay.de/itm/154572906454...UAAOSwouFhG31z

Ebaysäljaren är han som som mottagit 2x12500 euro för "bilen" från Dubai.

Den andra bilden där bilen står mot ett staket så är jag säker på att den är tagen på baksidan av den fastighet som finns på adressen som ebaysäljaren har(samma adress i FUPen). Huset bakom bilen på bilden kan man se i iphone kartors streetview.

Skulle vara intressant att få se denna ebaysäljares annonser från 2019..

Grymt jobbat!!
Citera
2022-11-21, 19:41
Medlem
Oklart varför försvaret inkommer med dessa bilder som uppenbarligen inte är tagna i Åkersberga, utan med övervägande sannolikhet i Tyskland. Den ebay-säljare som nämns ovan har också varit inblandad i att driva en verkstad i Dubai, vilken nu är ”temporarily closed for refurbishment until further notice”.
Citera
2022-11-21, 19:57
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Detta inlägg är som Flashback var förr i tiden innan allt tjafsande om vaccin och blattar.
En av Topp tre i denna tråd.

Instämmer!
Citera
2022-11-21, 20:11
Medlem
Gå in och kolla harakirilifestyle på instagram, på en av hans highlights är det en bild från thelevvvels verkstad/billyft
Citera
2022-11-21, 20:18
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrrnyfiken
Gå in och kolla harakirilifestyle på instagram, på en av hans highlights är det en bild från thelevvvels verkstad/billyft

Länka gärna....
Citera
2022-11-21, 20:27
Medlem
kungkneckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunossons
För mig känns det helt orimligt att man hinner med att riva ur en hel bil, rikta eventeuella skador, blästra och lämna in på lack 2019-02-18 när frakt/tullpapper är daterat i mitten av mars 2019. Men sådana papper kanske man inte får i samband med bilen?
.

Börjar bli rörigt nu för RC med alla lögner, han hämtade bilen i Tyskland själv enligt FUP, då bör man väl rimligen ha med sig alla handlingar, när man ska passera gränsen.
Citera
2022-11-21, 20:46
Medlem
Det räcker att göra en tidslinje över händelserna ur FUP för att inse att RC ljuger.

Kontrakt med United TM 15/11-18
Betalning från RC till Michael Schramm 20/11-18
Export från Dubai 19/12 -18
Införtullning i Tyskland 18/3-19
Bet. för tankning i Tyskland av RC 27/3-19
Lackning av kaross 18/2 - 30/4 -19
Beslagsdatumet 21/9-19

Bilden som advokaten hävdar är när bilen är under ombyggnad (när den hänger på lyften) är tagen i United TMs lokaler i Schöffengrund i Tyskland. Även bilden när bilen står utanför lokalen är tagen där. Det finns alltså inget som bevisar att bilen öht har varit i Sverige

United TM är högst troligt en förkortning av de båda bröderna Thomas och Michael Schramms förnamn. Thomas driver idag en firma som heter Auto Service Schramm som ligger ca 30 mil från där United TM höll till. Däremot driver en Karl-Heinz Schramm (pappa?) Auto Center Schramm på samma adress som United TM höll till på. Även The Levvvel Tyskland drivs därifrån verkar det som. Michael driver The Levvvel Dubai och jobbar med att dels serva bilar och dels att exportera bilar som Karl-Heinz (?) plockar isär (slaktar) och säljer i delar på Ebay i Tyskland.

Min teori är att Rickard fått reda på att det är lagligt att köpa en "ny" kaross i Tyskland och flytta över chassinumret, om ens bil blivit ordentligt krockskadad. Därmed fanns det ett sätt att "tvätta' en stulen bil med ett rent chassinummer. En identitet köps av United TM och sedan är processen igång att färdigställa bilen innan man åker ner till Tyskland för att regga on den med Dubaiporschens chassinummer. Sedan hem till Sverige och regga in den här. Voila, så har man en laglig bil.

Vidare vill jag lägga till att jag tycker att Larmtjänst fått oförtjänt mycket skit i den här tråden. NA har naturligtvis gjort allt han fått göra. Det är åklagaren som bestämmer hur mycket jobb (pengar) som ska läggas ner på fallet. Uppenbarligen har åklagaren tyckt att det räcker för att få RC fälld.
Senast redigerad av WoW-liksom 2022-11-21 kl. 21:20. Anledning: Rättning av en del fel.
Citera
2022-11-21, 20:47
Medlem
RolexVonSniders avatar
[quote=Brunossons|82488718]För mig känns det helt orimligt att man hinner med att riva ur en hel bil, rikta eventeuella skador, blästra och lämna in på lack 2019-02-18 när frakt/tullpapper är daterat i mitten av mars 2019. Men sådana papper kanske man inte får i samband med bilen?

Tullpapper erhålls först när bilen förtullats. I detta fall när den anlänt Tyskland och ska hämtas
Citera
2022-11-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkneckt
Börjar bli rörigt nu för RC med alla lögner, han hämtade bilen i Tyskland själv enligt FUP, då bör man väl rimligen ha med sig alla handlingar, när man ska passera gränsen.

Ja visst blir det. Jag har inte hittat något i FUPen om när han skulle ha hämtat bilen trots att förhörsledaren har upprepat frågan.

På sidan 175 så skulle man kunna uppfatta det som han varit där och köpt den i november 2018 men då verkar den inte varit exporterad från Dubai än (2018-12-19) sidan 167
Senast redigerad av Brunossons 2022-11-21 kl. 20:59.
Citera
2022-11-21, 20:58
Medlem
Kan man bli åtalad för Märkesförfalskning x2? =)

https://rejsa.nu/im/user/6820/2019-0...p_1920_005.jpg

https://rejsa.nu/im/user/6820/2019-0...p_1920_003.jpg

https://rejsa.nu/im/user/6820/2019-0...p_1920_004.jpg
Citera
2022-11-21, 21:13
Medlem
Kan det inte vara en idé att lämna framkommet material direkt till åklagaren från er inbitna "utredare" ? Utan att varsko RC och ge han möjligheten att förbereda försvaret ? // Hugo Frisk
Citera
2022-11-21, 21:20
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husqvarnan
Kan det inte vara en idé att lämna framkommet material direkt till åklagaren från er inbitna "utredare" ? Utan att varsko RC och ge han möjligheten att förbereda försvaret ? // Hugo Frisk

Jag tror faktiskt att det här är inne på en kurs nu som han inte kommer kunna försvara sig emot ö.h.t... Inlägget tidigare ikväll med tids aspekterna är en riktig pungspark om inte den bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in