2022-11-13, 13:47
Medlem
Mullrets avatar
Visserligen finns det kvitton och fakturor.

Men, är det inte kopplat till bankuttag eller betalningar så är det värdelös bevisning.

Be en leverantör skicka en faktura är enkelt.
Men, man skall dessutom kunna visa fakturan från fraktfirman, evt tullen,och att man betalt leverantören. Hela kedjan skall vara grön.

Så, utan fullständiga underlag är det svårt få gehör i rätten.
Citera
2022-11-13, 14:06
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Visserligen finns det kvitton och fakturor.

Men, är det inte kopplat till bankuttag eller betalningar så är det värdelös bevisning.

Be en leverantör skicka en faktura är enkelt.
Men, man skall dessutom kunna visa fakturan från fraktfirman, evt tullen,och att man betalt leverantören. Hela kedjan skall vara grön.

Så, utan fullständiga underlag är det svårt få gehör i rätten.

Han har säkert en del äkta kvitton på nödvändig kringutrustning men det förändrar ju inte fakta att motor , låda , stolar e.t.c är bevisat stulet och karossen mest troligt med... Det går liksom inte att förklara bort det vitala och då faller hela konceptet ...
Citera
2022-11-13, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Det var stockholmsstulna bilar som flöt upp i Åkersberga. Känns som en för liten ankdamm. Jag tror alla har koll på vem som gör vad! Lite husisar hos RC och Jessicas kompisar tillsammans med larmtjänst skulle nog ge en hel del!

Roliga är ju att det sitter saker i bilen från fyra olika bilar 😂 åh nu försöker han med kvitton ta fram att han köpt allt kontant, jävla smuts, att ingen åker hem och hälsar på …
Citera
2022-11-13, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det fanns en tråd på Zatzy om den bilen och den händelsen. Men ut i från vad som framgick i den tråden var det inte helt enkelt att dra några slutsatser. Det fanns framförallt en ganska trovärdig kommentar från en postare som tydde på försäkringsbedrägeri. Men han var å andra sidan nyreggad med enbart ett inlägg. Sen hade den bilen olika dyra modifieringar, tex hel uppsättning nya lättare rutor som ett vanligt försäkringsbolag aldrig ersätter så att göra försäkringsbedrägeri på just den bilen hade varit en sämre affär än att göra det på en helt vanlig originalbil i stället.

Och vad hände med den bilen? Jo, dem SÅGADE ut rutorna med en tigersåg innan bilen dumpades. Ingen normal tjuv gör så, personerna som slaktade den bilen visste exakt vad dem skulle ta.
Citera
2022-11-13, 14:46
Medlem
Alwaysrights avatar
Jag skall försöka gå på huvudförhandlingen, torde ta 4-8h i tingsrätten. Blir intressant hur spelet med kvitton, larmtjänsts utredning etc kommer att gestalta sig.

När man håller på med racing: går det inte åt massa delar vid småkrockar och motorer körs hårt. Behövs inte ett ständigt flöde av reservdelar som är dyra alt stulna?
Citera
2022-11-13, 15:10
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbrothers
Roliga är ju att det sitter saker i bilen från fyra olika bilar 😂 åh nu försöker han med kvitton ta fram att han köpt allt kontant, jävla smuts, att ingen åker hem och hälsar på …

Du menar åker dit och ger honom stryk eller?
Citera
2022-11-13, 15:14
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Jag skall försöka gå på huvudförhandlingen, torde ta 4-8h i tingsrätten. Blir intressant hur spelet med kvitton, larmtjänsts utredning etc kommer att gestalta sig.

När man håller på med racing: går det inte åt massa delar vid småkrockar och motorer körs hårt. Behövs inte ett ständigt flöde av reservdelar som är dyra alt stulna?

Vore intressant veta om R är dömd sedan tidigare ? Det har nämnts näringsförbud i tråden bl.a och det är ingen enkel resa att bli belagd med näringsförbud om det nu stämmer ? Är man dömd för brott av liknande karaktär innan så är trovärdighteten om möjligt ännu mindre. P*ter "Puppan" Erik*son som är anlitad som sakkunnig av R , är det en hyvens kille ? Han med är väl från Åkersberga...
Senast redigerad av KonstapelKlang 2022-11-13 kl. 15:18.
Citera
2022-11-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Du menar åker dit och ger honom stryk eller?

Ja eller så menar han att man kan åka dit och sälja sina Porsche delar till han, han verkar ju betala bra (cash) för fina delar…
Citera
2022-11-13, 15:16
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggerunk
Ja eller så menar han att man kan åka dit och sälja sina Porsche delar till han, han verkar ju betala bra (cash) för fina delar…

Haha
Det låter ju onekligen lukrativt!
Om det nu inte vore för att det är så förbannat svårt att hitta delar till de här bilarna som inte är stulna...
Citera
2022-11-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Haha
Det låter ju onekligen lukrativt!
Om det nu inte vore för att det är så förbannat svårt att hitta delar till de här bilarna som inte är stulna...

Någon skulle behöva tala om för honom mellan fyra ögon att man ska inte stjäla andras saker utan man får gå och köpa precis som alla andra
Citera
2022-11-13, 15:57
Medlem
Hursomhelstings avatar
Hyfsat vanligt skulle jag tro i bilentusiast sfären.
Citera
2022-11-13, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricEldsvoda
2021 deklarerade hon 1,2 bara logga in på ratsit och kolla.

Den Porschen hon ägde sist kostar en helförsäkring 3100:- per mån på henne hos ett bolag jag kollade precis bara knappa in regnr samt hennes persnr på valfri försäkringsbolags hemsida så ser du
Du kollar på fel person i så fall. Det står 738 000 sek på ratsit för deklarationsår 2021. Porschejezzica har jag aldrig gillat och jag blev blockerad både på Instagram och TikTok efter att jag ifrågasatte köpet av Porschen för några månader sedan, nåja man var inte så fel ute i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in