2022-11-13, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Har nämnt i några dagar nu om en ung kille i en liten röd bil . Som både var ute på utestället den kvällen , var chaufför och befann sig även på mc på natten . Men ingen verkar bry sig riktigt .
Han bor hemma hos sina föräldrar i sjunnen.

Och jag säger INTE att han behöver va inblandad. Men bara att det har hänt .
Han heter ben*amin
*j han äger en liten röd Hyundai accent 1.5

Det skulle ju vara två män i 20 årsåldern isch.

Typ hundrade gången du skriver exakt samma sak nu. Vi har noterat det, och du behöver inte skriva detta mer såvida inte mer info finns.
Citera
2022-11-13, 01:16
Medlem
Xedomes avatar
Om nu någon skulle försöka sig på att slänga ut en människa från fönstret vid brandstegen, hamnar väl inte ens objektet på marken. Utan på balkongtaket under el.dyl. Om jag kommer ihåg bilden av huset rätt.
Citera
2022-11-13, 01:17
Medlem
Citat:
Nej inte dem två killarna i den lilla röda bilen. De har inte trätt fram .

Jasså? Källa på att de inte är hörda?

Jag är tämligen övertygad om att dessa två män är hörda av polis.
Citera
2022-11-13, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
...Det som utmärker sig för mig, är att det är JJ som ter sig vara mer aktiv b. la. genom att tacka ja till att få skjuts av sin nabo till MCD, frivilligt gå fram till andra vänner som befinner sig på platsen. Denna händelse säger mycket om den MT psyke, med tanke på det som hänt nyligen.

Under denna tid tillbringar den andre MT i bostaden tillsammans med en död vän som denne deltagit i att mörda.

Varför stannar MT kvar i bostaden kan man undra.

Vad gör MH när JJ är på MCD?

Här finns tre alternativ som jag ser det.

1. MH är alldeles tagen och upprörd över det som precis hade skett och klarar inte att agera normalt

2. MH gör förberedelser inför transport och sedermera dumpning av BO

3. MH påbörjar städning av blodspår mm.

Om uppgifter om att MH varit ”utbränd” och fortfarande har en pågående depression, så har hon sannolikt en lägre stresströskel som gör att hon inte förmår lösa svåra situationer. Hon kan varken organisera, planera eller genomföra ett projekt - vilket det hon står mitt uppe i.

Jag tror MH var i ett chocktillstånd när JJ åkte till MCD. Hon kände sig förmodligen rädd och hennes hjärna smälte som is, medan hennes hjärta rusade, hennes muskler spändes, hennes mage gjorde uppror, och hon kände sig nog helt utmattad. Hennes chock gjorde förmodligen att hennes tankar rusade runt i vansinnestakt. Allt tedde sig förmodligen meningslöst och hon var troligen mer eller mindre förlamad. Många spyr i detta tillstånd så det är mycket möjligt att hon gjorde det medan JJ var på MCD

Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vet naturligtvis inte varför TT hamnade i bostaden från första början, men det är bekräftat enligt uttalande i media att hon de facto befunnit sig där.

Huruvida tidslinjen i trådstart är korrekt, så har TT inte varit i bostaden någon längre stund innan överfall sker.

Överlag sker allting väldigt snabbt, överfall, transport, dumpning, ritt, arbete, häktning mm.

När har MT haft tid för städning - tänker framförallt vid eventuell blodvite. Inte mycket tid alls skulle jag vilja påstå, därav stärkt misstanke. Blodspår är som sagt omöjligt att städa bort…

Detta var mina personliga reflektioner bäst att tillägga.

Nej, Jag tror inte att MH var kapabel att hjälpa JJ. Jag tror JJs pappa IL var den som "städade upp" alltihop.

.
Senast redigerad av slut-kant 2022-11-13 kl. 01:25. Anledning: stavfel
Citera
2022-11-13, 01:25
Medlem
Citat:
Jag vill ha en källa att personen är avskriven! Det är viktigast . En trovärdig källa eller polisens anteckningar

Det var ju du som påstod att polisen sökte dessa två personer!

De två männen i den röda bilen utanför McDonalds har polisen garanterat förhört vid det här laget.

Om polisen inte vet vilka dessa två män är hade vi vid det här laget blivit fått veta om detta i media, och polisen hade gått ut med en önskan om tips kring dessa män.

De har reg-skylten. De betalade säkert med kort på McD. Osv... De vet garanterat vilka dessa två män är.

TILL OCH MED DU SKRIVER JU UT DEN ENES NAMN, BILMODELL OCH BOSTADSORT. Men du menar alltså att polisen inte har denna infon?!
Senast redigerad av GrevenFB 2022-11-13 kl. 01:38.
Citera
2022-11-13, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaNorea
Hon levde inte 02.30. Det han reagerade på var att det inte var hon på meddelandet.

Ett tips är att du i inlägg anger huruvida du framför fakta eller egen teori.

Många kan få för sig att du presenterar ren fakta, vilket blir problematiskt när det i själva verket är teorier du framför.
Citera
2022-11-13, 01:43
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Jag tror MH var i ett chocktillstånd när JJ åkte till MCD. Hon kände sig förmodligen rädd och hennes hjärna smälte som is, medan hennes hjärta rusade, hennes muskler spändes, hennes mage gjorde uppror, och hon kände sig nog helt utmattad. Hennes chock gjorde förmodligen att hennes tankar rusade runt i vansinnestakt. Allt tedde sig förmodligen meningslöst och hon var troligen mer eller mindre förlamad. Många spyr i detta tillstånd så det är mycket möjligt att hon gjorde det medan JJ var på MCD

Nej, Jag tror inte att MH var kapabel att hjälpa JJ. Jag tror JJs pappa IL var den som "städade upp" alltihop.

.

Det här är så gräsligt. Du och andra som pekar ut personer som inte är gripna, anhållna och/eller häktade borde skämmas. Hade polisen misstänkt pappen hade han också suttit häktad. Så sluta upp med det beteendet.
Citera
2022-11-13, 01:49
Medlem
" Ska ha försökt tända eld på sitt ex trappuppgång (april 2021) efter att de hade gjort slut."

Shiiiiit that's some crazy pussy right there. Man kan säga att hela det är fallet är 'sjukt' spännande (pun intended)
Citera
2022-11-13, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Det här är så gräsligt. Du och andra som pekar ut personer som inte är gripna, anhållna och/eller häktade borde skämmas. Hade polisen misstänkt pappen hade han också suttit häktad. Så sluta upp med det beteendet.

Polisen kan inte häkta en person utan att ha tillräckligt med misstanke. Jag får väl tro vad jag vill. Bara för att MH är häktad behöver det inte betyda att hon har gjort något olagligt. Jag tror hon är oskyldig medan IL förmodligen inte är det. När DNA-analyserna kommer in så får vi se om det finns tillräckliga misstankar för att häkta de övriga i denna härva. Hittills finns inget som tyder på att IL är oskyldig enligt min bedömning. Det är inte rättvist att MH ska behöva ta så mycket skit när hon förmodligen är oskyldig, och jag förklarar varför hon troligen är det.

.
Citera
2022-11-13, 01:57
Medlem
Xedomes avatar
Man är väl ändå att betraktas som oskyldig till dess att motsatsen är bevisad, i Sverige. Hela vår jurisdiktion bygger ju på det.

Annars blir det ju förtal.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-13 kl. 02:11.
Citera
2022-11-13, 02:23
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Polisen kan inte häkta en person utan att ha tillräckligt med misstanke. Jag får väl tro vad jag vill. Bara för att MH är häktad behöver det inte betyda att hon har gjort något olagligt. Jag tror hon är oskyldig medan IL förmodligen inte är det. När DNA-analyserna kommer in så får vi se om det finns tillräckliga misstankar för att häkta de övriga i denna härva. Hittills finns inget som tyder på att IL är oskyldig enligt min bedömning. Det är inte rättvist att MH ska behöva ta så mycket skit när hon förmodligen är oskyldig, och jag förklarar varför hon troligen är det.

.
Är du sann eller?
Så inget tyder på att IL är oskyldig? Vad sägs om att han är förhörd flera gånger och inte häktad? Därutöver att åklagaren anser inte att det finns kommande gripande?
Ingen aning hur du kan tycka MH är oskyldig? Du bryr dig inte om fakta eller att polisen har bra under fötterna med bevis?
Citera
2022-11-13, 02:27
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jasså? Källa på att de inte är hörda?

Jag är tämligen övertygad om att dessa två män är hörda av polis.

Tror Du att Du har något tolkningsföreträde framför alla andra här i tråden???

Du vill ha källa på att dessa två inte är hörda,men Du kan själv inte presentera en källa på att dom är hörda!!!

Att Du är TÄMLIGEN övertygad om att dessa två män är hörda av polis säger oss andra i tråden inte ett skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in