2022-11-13, 00:35
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaNorea
1.Hon levde inte 02.30.
2.Det han reagerade på var att det inte var hon på meddelandet.
Hur vet du detta?
Citera
2022-11-13, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Var kommer dessa uppgifter kring att AW skulle ha reagerat på något konstigt bakgrundsljud? Undrar även om uppgiften kring ”röstmeddelanden”.

GrevensFB sammanfattning att kan ha vart bakgrundsljud men från rykten så det behöver väl inte stämma. Vad för uppgifter kring röstmeddelandet?
Citera
2022-11-13, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaNorea
Hon levde inte 02.30. Det han reagerade på var att det inte var hon på meddelandet.

Vems mobil kontaktades aw från?
Om tts hur låste dom upp den?
Citera
2022-11-13, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Ja jag skrev om det igår 😂😂 grannen är fumlig och säger olika saker hela tiden . Jag tycker personligen någonting med honom är lurt . Det är något som inte stämmer . Lyssnade på podden igår , pausade och spolade tillbaka . Hela samtalet med honom är så oklart . Han ville inte intervjuas ena dagen utan dagen efter och då stämt av med Wilhelm vad han sagt.
Sen säger han att JJ sprang ner för trappan när hon varit uppe och hämtat nåt, för att ändra sig till gick normalt .
Mycket i hans saker han säger som är galet om man granskar

Fast det du påstår nu stämmer inte.

Grannsonen är konsekvent i de svar han ger. Han ändrar inte sina utsagor, som du påstår.

Du skriver; "Mycket i hans saker han säger som är galet om man granskar".
Ge exempel!
Citera
2022-11-13, 00:50
Medlem
Håller på att läsa ikapp. Medger dock att jag scrollat en hel del mellan grepar och helt osannolika teorier avseende händelser i fallet. Ber därför i förväg om ursäkt ifall detta blir upprepning.

Har läst att många tror på kvävning/strypning som dödsorsak, vilket är en svår, tidsödande samt riskfylld metod att döda på - stor risk för misslyckande om man inte är betydligt starkare än sitt offer. Innefattar även en överhängande risk att offret kan lösgöra sig och skrika för att skapa uppseende och därigenom få hjälp.
Eftersom utredningsapparaten arbetar under sekretess och endast gör selektiva samt strategiska uttalanden saknas uppgifter om eventuella skrik, höga röster eller gräl förekommit.

Med det sagt finns anledning att misstänka att TT fått ett kraftigt och oväntat slag i huvudet av någon av de MT. Detta skulle oskadliggöra offret snabbt, tyst och effektivt.

Det som utmärker sig för mig, är att det är JJ som ter sig vara mer aktiv b. la. genom att tacka ja till att få skjuts av sin nabo till MCD, frivilligt gå fram till andra vänner som befinner sig på platsen. Denna händelse säger mycket om den MT psyke, med tanke på det som hänt nyligen.

Under denna tid tillbringar den andre MT i bostaden tillsammans med en död vän som denne deltagit i att mörda.

Varför stannar MT kvar i bostaden kan man undra.

Vad gör MH när JJ är på MCD?

Här finns tre alternativ som jag ser det.

1. MH är alldeles tagen och upprörd över det som precis hade skett och klarar inte att agera normalt

2. MH gör förberedelser inför transport och sedermera dumpning av BO

3. MH påbörjar städning av blodspår mm.

Om uppgifter om att MH varit ”utbränd” och fortfarande har en pågående depression, så har hon sannolikt en lägre stresströskel som gör att hon inte förmår lösa svåra situationer. Hon kan varken organisera, planera eller genomföra ett projekt - vilket det hon står mitt uppe i.

Vet naturligtvis inte varför TT hamnade i bostaden från första början, men det är bekräftat enligt uttalande i media att hon de facto befunnit sig där.

Huruvida tidslinjen i trådstart är korrekt, så har TT inte varit i bostaden någon längre stund innan överfall sker.

Överlag sker allting väldigt snabbt, överfall, transport, dumpning, ritt, arbete, häktning mm.

När har MT haft tid för städning - tänker framförallt vid eventuell blodvite. Inte mycket tid alls skulle jag vilja påstå, därav stärkt misstanke. Blodspår är som sagt omöjligt att städa bort…

Detta var mina personliga reflektioner bäst att tillägga.
Citera
2022-11-13, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eleo
Jag har läst och läst, men hittar inte någonting.
Finns det någon sammanställning på vad man har fått fram för information i tråden, samt obekräftade uppgifter?

Vänliga hälsningar

Här ska nog allt intressanta finnas, bekräftade uppgifter obekräftade, rykten osv. Läs det greven lagt ut du får rulla upp och ner. GrevensFB sammanfattning rulla till klockslaget 11:36 då han la upp den nyaste.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Senast redigerad av maximilian25 2022-11-13 kl. 00:55.
Citera
2022-11-13, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
menar du att dom skulle hivat ut tove genom fönstret från taket eller? låter väldigt långsökt. Tyvärr går det ju inte att se om stegen va skadad innan heller för google maps gjorde ju precis sin uppdatering och tillbaka i tiden går det inte att göra precis på den gatan bakomhuset heller tyvärr, annars går det ju att se tillbaka nåt år mellan.

Det går inte att gå tillbaka eftersom det var första gången man körde den gatan, lärkgatan, veckan innan mordet. Lyssnade på podden del 4, där snackar man om denna stege, och att det finns avtryck nedanför den. Hårda slag mot den metallstegen skulle nog låta som när någon klappar till metallräcket i trappuppgången, det har nog många hört hur sådant fortplantar sig genom en kåk. Långsökt, jo, men noterbart med dessa avtryck...
Citera
2022-11-13, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
I grannen unders vittnesmål, finns ju en riktning för både dunsarna (golvet ovanför) och senare även slagen (inifrån lägenheten till vänster om ytterdörren). Vad det vittnesmälet sedan är värt är en annan femma.

Ja, en del anser att dessa vittnesmål är motstridiga i mycket.
Citera
2022-11-13, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Det går inte att gå tillbaka eftersom det var första gången man körde den gatan, lärkgatan. Lyssnade på podden del 4, där snackar man om denna stege, och att det finns avtryck nedanför den. Hårda slag mot den metallstegen skulle nog låta som när någon klappar till metallräcket i trappuppgången, det har nog många hört hur sådant fortplantar sig genom en kåk. Långsökt, jo, men noterbart med dessa avtryck...

Avtrycken borde dom finnas kvar efter hyfsad lång tid nu? sen kan det ju ha vart vad som helst, en bil som backat in kanske när dom renoverade huset, någon skylift för att få upp tunga saker till vindsvåningarna, eller som ibland byggarna gör när dom renoverar och ska ut med skräpet hivar ut det genom fönstrena tex, eller en container som dom slängt skräp i, tro absolut inte JJ och MH har något med det att göra speciellt inte att kasta ut TT låter för jäkla långsökt, skulle va intressant att få veta när stegen blev böjd och vad som kan ha orsakat det? stegen bak är väl gjord av järn är väl inget man börjer till hur lätt som helst?
Citera
2022-11-13, 01:06
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ja, en del anser att dessa vittnesmål är motstridiga i mycket.
Det har jag inte sett. Tycker att de framstår som tydliga, logiska. Skulle man däremot sätta igång och greja med brandstegen, undrar väl alla grannar om det är inbrott på G utanför. Sedan vet jag inte vad JJ skulle ha brandstegen till efteråt. Hon är ju ingen leopard, som bär sitt byte upp och ner för den. Verkar totalt osannolikt.
Citera
2022-11-13, 01:10
Medlem
Citat:
Det går inte att gå tillbaka eftersom det var första gången man körde den gatan, lärkgatan, veckan innan mordet. Lyssnade på podden del 4, där snackar man om denna stege, och att det finns avtryck nedanför den. Hårda slag mot den metallstegen skulle nog låta som när någon klappar till metallräcket i trappuppgången, det har nog många hört hur sådant fortplantar sig genom en kåk. Långsökt, jo, men noterbart med dessa avtryck...

Har skickat meddelande till den som är ansvarig för podden försvunnen och frågat om bilderna och om man kan se dom någonstans eftersom dom skulle väl fota dom om jag inte hörde fel i sista avsnitten av podden? får se om man får något svar
Citera
2022-11-13, 01:14
Medlem
Citat:
Veckan innan skrev jag, det fanns ingen streetview av lärkgatan när det fanns av Storgatan, den kom precis efter för den var där och snurrade, och andra bilden togs efter av Avel. Du reagera anmärkningsvärt starkt på dessa uppgifter, undrar varför... Har man rent mjöl i påsen finns inget att frukta!

DRA ÅT HANDBROMSEN! "du"?? "rent mjöl i påsen"??? du sitter förfan precis och anklagar mig för att vara en misstänkt i brottet!

jag säger till dig att du ska komma med bevis! Har du inget exakt datum så har du inget bevis för ditt påstående!
nu får du ge dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in