2022-11-12, 22:17
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Men va i h. Det är väl inte rätt hus Lärkgatan...
Om man står på Lärkgatan så ser man baksidan av JJs hus.
Citera
2022-11-12, 22:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Genuin fundering, kommer JJ få ett mildare straff för att hon ser ut som hon gör? Såg någon artikeln häromdagen att kvinnor som är snygga får högre betyg i skolan tack vare det. Känns också otroligt ovanligt att 8+ tjejer begår denna typ av brott.
Det var det dummaste jag hört!
Citera
2022-11-12, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Men för böveln, under den tiden T pluggade i Linköping pluggade o bodde AW i Växjö.
Ingen av dom bodde alltså i Vetlanda under denna tid o JJ bodde hos pappa ute i Nye.

Stämmer detta så kan ni väl lägga ner den diskussionen!

Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Men va i h. Det är väl inte rätt hus Lärkgatan...

Det är gatan bakom storgatan 71, gör en 180° och zooma...
https://www.google.se/maps/place/L%C...crwynw93?hl=sv
Citera
2022-11-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av costermonger11
Nej - med tillfälligheter menar jag att jag råkar vara på plats, samtidigt som mgm, att jag ser bråket och inte är i iväg och beställer en öl, att jag råkar ha mobil och spela in det etc - inte att det inträffat vid flera tillfällen om det var det du menade.

Du har alltså ett av bråken inspelat??? ladda upp tack
Citera
2022-11-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Jo det har dem om du syftar på McD

Ok lägg gärna fram en källa från polisen om detta tack
Citera
2022-11-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Ursäkta men det var väl den "mannen" utanför McD som JJ kallade för bästa vän som hörde av sig med att säga att dom absolut inte var bästa vänner och han hade sagt att JJ hade konstig verklighetsuppfattning?
hittar inte vart han sa det just nu och orkar inte söka just nu. kan göra det senare om tid finnes.

Jag vill ha en källa att personen är avskriven! Det är viktigast . En trovärdig källa eller polisens anteckningar
Citera
2022-11-12, 22:24
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Ok lägg gärna fram en källa från polisen om detta tack
Lägg fram fakta om att polisen söker dessa personer?
Du irrar runt i tråden och bortser från fakta
Citera
2022-11-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Du har alltså ett av bråken inspelat??? ladda upp tack
Ja, mellan JJ och MH. MEN, vad skulle du få ut av det? Vadå TACK? Polisen ska ha det, inte du.
Citera
2022-11-12, 22:27
Medlem
Det är ytterst märkligt tycker jag att ingen vet någonting. Jag kommer själv från en småstad som dessutom råkar vara större än Vetlanda och en sådan här grej hade knappats gått någon obemärkt förbi. Det är klart att hade inte detta fruktansvärda inträffat så är det väl knappast någon som hade brytt sig om denna konflikt, men när ett eventuellt mord sker, ja, då borde snacket leta sig fram mellan både bekantskapskretsar och generationer. Trots det är det ingen som vet någonting, vilket jag inte vill tro.

Som en annan användare var inne på för många sidor sedan tror jag också att folk absolut visst vet, men vill inte spä på kritiska kommentarer riktade mot pojkvännen. Det är ändå rimligt att tro att det rörde sig om svartsjuka, och stämmer dessutom ganska väl överens i tid (eller?) då kompisgänget delades i två och när T skulle enligt uppgift blivit tillsammans/dejtat med A.

Samtidigt förstår jag er som känner till vad konflikten handlade om men som inte vill berätta. Pojkvännen har nog det fruktansvärt vid det här laget. Men med det sagt så tror jag det vore bäst för alla om sanningen om denna konflikt ändå kom fram. Vilda teorier och spekulationer fungerar bara som bensin på elden och för dessutom med sig ett och annat troll. Jag tror ni gör bäst, ni som vet, att istället berätta. För allas bästa.
Citera
2022-11-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ja, mellan JJ och MH. MEN, vad skulle du få ut av det? Vadå TACK? Polisen ska ha det, inte du.

Men, vill du säga vad dom bråkade om? I korta drag. Skulle vara intressant att veta mer om MH.
Citera
2022-11-12, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Jag tycker att din teori är fascinerande. Utgick du från din förståelse av MH eller JJ när du tänkte ut den?
Jag tycker mig kunna leva mig in i och förstå JJs handlande eftersom jag känner personer med personlighetsproblematik som skulle kunna vara i linje med JJs, och jag tror inte att den personlighetsproblematiken är speciellt ovanlig bland kvinnor internationellt sett. Den där Hamp*s som du skrev om har nog fått smaka på både det ena och det andra, men det är inte händelser som män är stolta över att prata om. Dörrbranden var med all säkerhet bara toppen av ett isberg.
Antidepressiva mediciner kan förändra personligheter men jag tror fortfarande att MH bara varit ett vittne till ett brott och inget annat. Rimligtvis var hon i passivt chocktillstånd så fort TT avlidit. Angående din hållhake-teori ovan, har du erfarenhet att liknande saker har gjorts gentemot andra personer förut?

.

Jag har vänner och familj i Vetlanda och alla säger likadant . Både JJ och hennes pappa är helt psyko i huvudet. Det är så dom beskrivs .
JJ ska tydligen också skrivit saker på en tjejs bil.
Ja det är som du säger . Det är toppen på ett isberg.

Jag har varit nära gängkriminalitet och hur den skyddar varandra i döden. Och också hur man dras in i skiten och sen tar man sig inte ut igen pga av hot att allt ska avslöjas. Ju mer saker personen gör, ju mer ångest får personen och ju mer hållhakar har andra på hen.
Om det nu är narkotika så måste ångesten vara brutal och speciellt i ett pingsthem.
Om nu MH bara har vistats i knarkmiljöer och detta kommer ut. Skulle verkligen inte vara bra. Var inte mhs pappa präst eller nåt högre i pingstkyrkan?

Jag tror definitivt JJ har en hållhake på MH . Ingen ställer upp frivilligt att hjälpa nån att döda en annan och sen göra sig av med liket och blåneka i en ensam cell.

Nej jag tror något större än vi kan ana ligger bakom detta . Både svartsjuka , avundsjuka , rädsla , ångest, skuld , skam, droger , alkohol, tidigare ex mm mm .
Citera
2022-11-12, 22:31
Medlem
Citat:
Vadå polisen ska ha det? Hade du haft film så hade du redan gett den till polisen när T försvann om du är som du ska....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in