Citat:
Ursprungligen postat av
slut-kant
Jag tycker att din teori är fascinerande. Utgick du från din förståelse av MH eller JJ när du tänkte ut den?
Jag tycker mig kunna leva mig in i och förstå JJs handlande eftersom jag känner personer med personlighetsproblematik som skulle kunna vara i linje med JJs, och jag tror inte att den personlighetsproblematiken är speciellt ovanlig bland kvinnor internationellt sett. Den där Hamp*s som du skrev om har nog fått smaka på både det ena och det andra, men det är inte händelser som män är stolta över att prata om. Dörrbranden var med all säkerhet bara toppen av ett isberg.
Antidepressiva mediciner kan förändra personligheter men jag tror fortfarande att MH bara varit ett vittne till ett brott och inget annat. Rimligtvis var hon i passivt chocktillstånd så fort TT avlidit. Angående din hållhake-teori ovan, har du erfarenhet att liknande saker har gjorts gentemot andra personer förut?
.
Jag har vänner och familj i Vetlanda och alla säger likadant . Både JJ och hennes pappa är helt psyko i huvudet. Det är så dom beskrivs .
JJ ska tydligen också skrivit saker på en tjejs bil.
Ja det är som du säger . Det är toppen på ett isberg.
Jag har varit nära gängkriminalitet och hur den skyddar varandra i döden. Och också hur man dras in i skiten och sen tar man sig inte ut igen pga av hot att allt ska avslöjas. Ju mer saker personen gör, ju mer ångest får personen och ju mer hållhakar har andra på hen.
Om det nu är narkotika så måste ångesten vara brutal och speciellt i ett pingsthem.
Om nu MH bara har vistats i knarkmiljöer och detta kommer ut. Skulle verkligen inte vara bra. Var inte mhs pappa präst eller nåt högre i pingstkyrkan?
Jag tror definitivt JJ har en hållhake på MH . Ingen ställer upp frivilligt att hjälpa nån att döda en annan och sen göra sig av med liket och blåneka i en ensam cell.
Nej jag tror något större än vi kan ana ligger bakom detta . Både svartsjuka , avundsjuka , rädsla , ångest, skuld , skam, droger , alkohol, tidigare ex mm mm .