2022-10-15, 08:09
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Swedbank har också en elräkning att betala.

(FB) SEB höjer priserna 1 april.
(FB) Nordea inför obligatorisk 39:- avgift för kunder
(FB) Handelsbanken chockhöjer i smyg avgift för vanligt banksparande från 0 till 300 kr/år
Knappast på 4,7 miljarder va? Det var nämligen så mycket dom gick i vinst 2021.
Finns ingen anledning att höja nånting.
Citera
2022-10-15, 08:19
Medlem
Andymeeks avatar
Detta påminner mig om en polare som ville fixa så han kunde skicka sina pengar från sitt swedbank konto till sitt chilenska bank konto.
Han studerar utomlands ska tilläggas så han vill kunna göra utlandstransaktioner helt enkelt. Men han fick inte det för han använder inte swedbankkortet tillräckligt. Enda trafiken som sker är när csn betalar in till honom eller när han kanske måste använda kortet i en butik i chile lite då och då. Men varje gång han använder kortet så kostar det en avgift.
Det blir dyrt i längden. Men nope aja baja sa dom.
Citera
2022-10-15, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covf33f
Skandiabanken är nog ensam med gratis bankkonto + bankid och swish
Sen finns det flera olika gratis kort du kan använda, jag har själv använt Lunar, P.F.C och Klarna, men norwegian är säkert också bra

Japp. Skandiabanken är gratis. Använd inte deras kort bara. Jag begriper inte varför folk använder kort som kostar pengar, när det finns gott om kreditkort som är gratis. Preem, Komplett, OKQ8, och så vidare...
Citera
2022-10-15, 08:52
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Har Swedbank och är nöjd, de få gånger om året jag behöver kontakta dom via telefon har det varit 1-2 minuters väntetid och jag har fått den hjälp jag vill ha.
ICA-banken är det runt en timmes väntetid och jag får inte rätt hjälp utan behöver återkomma ett par gånger till innan det blir rätt. Totalt sett har jag sparat pengar och tid och har avslutat ICA-banken.
Citera
2022-10-15, 09:11
Byta bank, det låter som att byta från Comhen till Telia, det är bara en tidsfråga tills man får en ny kalldusch.
Eller kanske som att rösta på ett annat parti ?
Citera
2022-10-15, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Efter allt skit man läser om Swedbank, hur fan kan folk använda dem?

Jag använder Swedbanks tjänster för att den lokala Sparbanken jag har konto i använder deras tjänster. Annars har jag Nordea och de är lika vidriga med alla avgifter hit och dit.
Citera
2022-10-15, 09:45
Medlem
Länsförsäkringars höjning är oändlig. Var gratis för pensionärer. Blev hux flux 375 för internetbank (som krånglar nästan dagligen) jämte kort.
Citera
2022-10-15, 10:14
Medlem
BearMonks avatar
Viva la kontanter!
Citera
2022-10-15, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Gör inte samma misstag som jag gjorde. Var inte dumsnåla. Att byta bank för att spara liten avgift är att vara dumsnål. Ni kommer inte att bli rika på det.

Det handlar mest om markering och inte om de små avgifterna. Då bör de även höja Sparräntan
Citera
2022-10-15, 10:29
Medlem
Har just lämnat Swedbank vilket inte var alldeles enkelt. Men inte beroende på den
aktuella kontohöjningen utan mera på deras attityd gentemot småsparare.

Inte alldeles lätt att kommunicera med dem. Rekommenderar alla att skriva till
Swedbank och begära utdrag gällande de uppgifter om en själv de lagrar. Kanske
kan störa dem lite grand.

Ungefär som nedanstående med hänvisningen speciellt.

"Hej!

Jag vill härmed utöva min rätt att få tillgång till mina personuppgifter och kompletterande information (registerutdrag) med stöd av artikel 15 i dataskyddsförordningen.

Ni kan hitta information om era skyldigheter som personuppgiftsansvarig på Integritetsskyddsmyndighetens webbplats (www.imy.se).

Jag ser fram emot ert svar på min begäran så snart som möjligt, senast inom en månad.

Ni får gärna kontakta mig om ni har några frågor.

Med vänliga hälsningar"
Citera
2022-10-15, 10:31
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
Håller med, snart kommer den digitala valutan och digitala ID som Klaus Schwab och grabbarna vill införa sedan är det godnatt med friheten som vi känner den. Om inte ni fårskallar förstår vad som händer i världen just nu så tycker jag riktigt synd om er bäbäbäbäbä......
Japp, börjar bli mer och mer orolig för detta också. Är väl något bra som tyskarna gör iaf med att hålla hårt i cashen. När väl alla transaktioner görs digitalt är vi helt i händerna på de som håller i transaktionen (banken i det här fallet och kortleverantören). Dessutom finns alla köp lagrade så anonymiteten är borta den med.

Jag gillar också att betala med kort då det är smidigt MEN jag betalar så ofta jag kan kontant och från vad jag har sett på Flashback är jag förvånad över att många accepterar bankernas övertagande av alla transaktioner. Dessutom är bankID också ett oligopol där bankerna gått samman. Staten måste ordna ett eget program snarast, man ska inte behöva vara i händerna på banker för att legitimera sig.
Citera
2022-10-15, 10:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eko-nomen
Du betalar väl för tjänsten att kunna betala räkningar genom bankens system samt att kunna handla med bankkort som banken erbjuder

Testa lev med kontanter endast och försök betala din hyra och annat i bara cash, så kommer du snabbt märka att ”Hmm, det var visst inte så dumt med kort och Internetbank ändå!”

Därtill, om du inte idag har bankens ”Nyckelkund” så kostar det dig 3,58kr mer i månaden än vad du idag betalar- slå till!

Jag betalar och behöver tjänsterna ja. Men tror du att det kostar Swedbank 300kr om året att tillhandahålla dessa tjänster till mig? Skulle gissa att 299kr är ren vinst för dem och då har man väl LITE jävla rätt att sura över detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in