2022-10-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Stämmer det att Handelsbanken och SEB tillåter insättningar (om inte rentav även betalningar) från krypto exchanges som tex Coinbase? I så fall, vilken av dem är att föredra?

Det är också något värt att ha i åtanke i valet av bank. LF och ICA (eller swedbank för den delen) tillåter tydligen inte detta.
Jag skulle bli chockad om Handelsbanken tillåter något som har med krypto att göra. Det är hängslen och livrem x1000, på gott och ont.

Seb däremot, dom har varit i framkant tidigare, så är det någon storbank som jag tror kan acceptera krypto skulle det vara dom.

Nordea och Swedbank tror jag ligger lågt gällande krypto också, Nordea förbjöd tex sina anställda att handla med krypto för ett par år sedan.
Citera
2022-10-21, 09:22
Medlem
avcs avatar
Är man nyckelkund påverkas man inte, som sagt. Pris 39 kr/mån.

Vill man inte betala kan Marginalen I'm Yours (gratis bankkort och swish) plus Skandia (gratis bankID) vara ett alternativ. Man förlorar dock vissa saker såsom ID-skydd och kreditkort jämfört med Nyckelkund

Även Swedbanks kreditkort (Entercard) har höjd ränta från 11.2 till 11.7%. Hela 4 kr/mån per lånade 10 000 kr.
Citera
2023-11-22, 19:23
Medlem
Krimkolls avatar
När drar Swedbank avgifterna för kort och internetbanken då?

Det står att det sker per kvartal, men exakta datum då? Så man vet när man ska ha summan inne och inte står på 0 just den dagen. Någon som är kund hos Swedbank och vet detta?
Citera
2023-11-22, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
När drar Swedbank avgifterna för kort och internetbanken då?

Det står att det sker per kvartal, men exakta datum då? Så man vet när man ska ha summan inne och inte står på 0 just den dagen. Någon som är kund hos Swedbank och vet detta?
Undrar jag med. Har ej sett det har dragits idrån mig på evigheter.
Citera
2023-11-22, 23:36
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1
Undrar jag med. Har ej sett det har dragits idrån mig på evigheter.

Vad märkligt. Ingen som vet? Är det 1 januari, 1 april, 1 juli och 1 oktober eller hur räknar man på Swedbank? Måste ju finnas kunder här hos banken som vet detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in