2021-09-25, 08:21
Medlem
NickeNicknames avatar
Från och med 1/9 så kostar det tydligen 39 kr för alla kunder att vara kund hos dom, dom kallar det vardagspaketet som tidigare krävts för att kunna betala räkningar föra över pengar mm
Låter väl trevligt
Synpunkter ?
Citera
2021-09-25, 08:47
Medlem
Jordgubbes avatar
Hur ser din jämförande analys ut, vad tar de andra?
Citera
2021-09-25, 08:47
Medlem
Hackenbush55s avatar
Detta är normalt, bankerna vill ha betalt för de tjänster vi utför själva. De vill helst inte göra något annat än att tjäna pengar.
Citera
2021-09-25, 08:53
Medlem
Kortbetalning är också bra, då tjänar de pengar på varje köp. Heja bankerna! Mycket vill ha mer.

Vad händer om man inte vill betala denna avgiften varje år?
Kan inte tänka mig att de hellre vill att kunder försvinner.
Citera
2021-09-25, 09:00
Medlem
Enzymes avatar
Swedbank klipper 39 SEK från min transaktionskonto varje månad. det är vad mitt medlemskap där kostar. Minns inte när jag var på ett bankkontor senast. Bulken av mina pengar finns dock hos en annan bank. Lönen rullar in på swedbank (en skitbank egentligen men det är samma med nordea, seb osv)
Citera
2021-09-25, 09:04
Medlem
airbuds avatar
Vilken bank rekommenderar ni att man ska ha då om man vill slippa avgifter likt denna?
Citera
2021-09-25, 09:05
Bannlyst
Vilken bank tar inte ut en avgift och samtidigt tillber både internetbank och hela kalaset?
Citera
2021-09-25, 09:20
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Från och med 1/9 så kostar det tydligen 39 kr för alla kunder att vara kund hos dom, dom kallar det vardagspaketet som tidigare krävts för att kunna betala räkningar föra över pengar mm
Låter väl trevligt
Synpunkter ?
ÄR det per månad eller per år?
Citera
2021-09-25, 09:31
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Per månad såklart
Citera
2021-09-25, 09:33
Medlem
airbuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp

Månad. I dagsläget ligger avgiften på 24KR. Det är i alla fall vad de drar från mig, och vad jag vet så har jag inga tilläggstjänster. "Vardagspaket Månadspris kort" står det i transaktionshistoriken.
Citera
2021-09-25, 09:59
Medlem
25 kr per månad tar shb. Men då ingår kort som de tidigare tog 240 per år för.
Citera
2021-09-25, 10:06
Medlem
Att ta betalt för att kunna göra betalningar och att ha ett debetkort är inget nytt bland bankerna. Ibland kan man slippa dylika avgifter om man har ett stort engagemang hos banken (fonder, försäkringar etc). Vill man minska sina utgifter får man helt enkelt ta sig tid och jämföra olika bankers villkor.

Jag har exempelvis valt att ha betalkort hos PFC istället för hos den vanliga banken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in