2022-10-18, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tzuika
Att skaffa ett konto, eller ett kontokort, där BankID inte funkar är bortom idiotiskt.

Insåg inte att man måste kolla upp om Bank-id ingår, trodde det var självklart. Men Marginalen skriver, undangömt på kundforum:
"Vi är inte utgivare av BankID som det ser ut idag. Önskar du skaffa ett BankID så ber vi dig vända dig till någon av storbankerna för att få hjälp med det."

Själv har jag Ica-banken som har Bank-id. Bankkortet kostar 25 kr/mån, i övrigt inga kostnader.
Citera
2022-10-18, 02:10
Medlem
Bankirerna på Swdbank behöver finansiera miljarder i böter för sitt mygel.

Du betalar, med diverse "avgifter".

https://www.expressen.se/ekonomi/swe...ordhoga-boter/

De gnuggar alltid händerna, med sitt giriga flin.
Citera
2022-10-18, 03:20
Medlem
Porrstjarnas avatar
Hejdå Swedbank, klart igår!
Jävla tattare...
Citera
2022-10-18, 09:27
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Att vara nyckelkund kostar 620 kr/året ordinarie pris.
Shit vilken bra deal...NOT!
Nej, det kostar 620 om man inte är nyckelkund, är man nyckelkund kostar det 468 kr (39kr/månad)
Citera
2022-10-18, 09:35
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Läs hela meningen retard.

620 kr/år ordinarie pris.

Att dom just nu har ett erbjudande för 468 kr/år är inte ordinarie pris.

Svensk skola är i totalt förfall.

620 är om man har tjänsterna separat, 468 om man är nyckelkund....

Citat:
Som Nyckelkund betalar du 39 kronor per månad (468 kronor per år) som dras i förskott från ditt konto varje månad. Ordinarie pris är 52 kronor per månad (620 kronor per år) om de avgiftsbelagda tjänster köps separat.
Citera
2022-10-18, 12:43
Medlem
Soperents avatar
Swedbanks anledning till höjda avgifter.

Varför justerar vi priserna?
Priset för bankkort Mastercard och internetbetalningar har under många år varit oförändrade trots ökade kostnader. Vid årsskiftet justerar vi därför priset på dessa produkter, och efter justeringen kommer vi att ha samma prisnivå som flera andra fullservicebanker.

Nu byter jag till ICA, hejdå Swedbank.
Citera
2022-10-18, 23:29
Medlem
Nordoxens avatar
Har haft Swedbank hela livet och har funderat ett par gånger förut att byta i samband med skandalen och de senaste IT störningarna men aldrig orkat ta tag i det. Men tror detta är droppen. Nya avgifterna skulle innebära en årskostnad på 600kr för min del. Absurt när man enkelt kan halvera den kostnaden genom att byta till ICA banken eller nåt.

Synd bara att de flesta alternativ har så fula layouts och färgteman i sina internetbanker och appar bara..

Edit: Efter att ha läst på lite så lutar det mot att byta till Länsförsäkringar som har 0 i avgift om man skippar deras betalkort (vilket ändå bara skulle kosta 275 per år). Istället kan man köra med Norwegian eller något annat kreditkort som man dessutom får lite cash back på (dock är det en nackdel med kreditgränser och lite svårare att hålla koll på utgifterna löpande men brukar oftast ändå betala via klarna fakturor online ändå).

Alternativet är väl ICA banken men då får man pröjsa 300 per år. Ingen jättesumma men när det finns gratisalternativ så känns det ju lite onödigt?
Senast redigerad av Nordoxen 2022-10-18 kl. 23:51.
Citera
2022-10-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soperent
Swedbanks anledning till höjda avgifter.

Varför justerar vi priserna?
Priset för bankkort Mastercard och internetbetalningar har under många år varit oförändrade trots ökade kostnader. Vid årsskiftet justerar vi därför priset på dessa produkter, och efter justeringen kommer vi att ha samma prisnivå som flera andra fullservicebanker.

Nu byter jag till ICA, hejdå Swedbank.

Välkommen, jag har haft Ica banken i 3 år nu. Nöjd!
Citera
2022-10-19, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soperent
Någon som vet om LF och ICA-Bankens appar har funktionen att scanna in pappersfakturor?
Jag är kund hos dom flesta större banker, bland annat LF och Icabanken, alla har funktionen att scanna fakturor.
Citera
2022-10-19, 17:35
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Edit: Efter att ha läst på lite så lutar det mot att byta till Länsförsäkringar som har 0 i avgift om man skippar deras betalkort (vilket ändå bara skulle kosta 275 per år). Istället kan man köra med Norwegian eller något annat kreditkort som man dessutom får lite cash back på (dock är det en nackdel med kreditgränser och lite svårare att hålla koll på utgifterna löpande men brukar oftast ändå betala via klarna fakturor online ändå).
I min stad kan man inte skippa kortet hos Länsförsäkringar men däremot hos Skandiabanken, jag kör med P.F.C. utan kredit som avgiftsfritt kort.
Citera
2022-10-19, 18:47
Medlem
TonyMeltdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Alternativet är väl ICA banken men då får man pröjsa 300 per år. Ingen jättesumma men när det finns gratisalternativ så känns det ju lite onödigt?
När något inte kostar brukar värdet vara noll.
Alternativt kostar det indirekt.
Citera
2022-10-19, 22:49
Medlem
Nordoxens avatar
Stämmer det att Handelsbanken och SEB tillåter insättningar (om inte rentav även betalningar) från krypto exchanges som tex Coinbase? I så fall, vilken av dem är att föredra?

Det är också något värt att ha i åtanke i valet av bank. LF och ICA (eller swedbank för den delen) tillåter tydligen inte detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in