2007-01-23, 01:31
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikhul
Enligt mitt (visserligen högst subjektiva) omdöme tycker jag att Totti är en väldigt osympatisk spelare, vars karaktär inte går att jämföra med Zidanes. Jag är säker på att du kan rabbla upp Zidanes lista på fulheter genom hans karriär, och dom är säkert heemskt många fler än Spottis.
Men min åsikt kvarstår: jag kan älska Tottis spel när han spelar ut och allt går vägen för honom, men så nästa match visar han upp den här småsinta personlighetsstörningen som mest påminner mig om den knattelagsstjärnan som va dålig förlorare. (och då menar jag inte ett hat mot att förlora, utan en verkligt dålig förlorare)

Och en sådan spelare skulle aldrig kunna dribbla sig in i mitt hjärta (vilken poesi mina damer o herrar! ), och därmed inte finnas med på någon sådan lista vi pratar om.

Då är jag nyfiken på vad du tycker om Paolo DiCanio?
Citera
2007-01-23, 11:08
Bannlyst
Di Canio har jag inte väldigt mycket till övers för, trots att man som laziale förväntas älska honom. Men det gör inte jag. Jag har skämts många gånger för hans beteende. Det som ger honom pluspoäng är ju han kärlek till klubben, men han är nog inte heller vad jag skulle kalla sympatisk spelare, även om jag tycker att han ska ha creds för att han är en fighter.
Citera
2007-01-23, 11:11
Bannlyst
Di Canio är en Kung, den kärlek han har till klubben är obetalbar, Att se honom spela en derby match mot Roma är en upplevelse i sig,
Citera
2007-01-23, 12:43
Medlem
Shuyins avatar
Nu blev det klart att Massimo Oddo lämnar Lazio för Milan. Ett naturligt nyförvärv av Milan, men frågan är om inte Oddo lämnade Lazio i fel läge? Hade det varit i sommras så hade det varit positivt ifrån båda parter men nu har Lazio gått bra under året.

Men jag är ändå övertygad om att Oddo har gjort rätt val, Milan är på gång nu och kommer komma fyra i tabellen, kanske trea om Palermo saknar Amuari tillräckligt mycket.
Citera
2007-01-23, 14:50
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Nu blev det klart att Massimo Oddo lämnar Lazio för Milan. Ett naturligt nyförvärv av Milan, men frågan är om inte Oddo lämnade Lazio i fel läge? Hade det varit i sommras så hade det varit positivt ifrån båda parter men nu har Lazio gått bra under året.
.
Oddo är oerhört viktig för Milan. De gånger Milan har fungerat riktigt bra är oftast när de har haft en riktigt farlig offensiv ytterback. Kaladze var grym som vänsterback när de vann champions league, senare har Cafu och Serginiho varit väldigt viktiga.

I och med att Milan spelar med tre innermittfältare och utan yttermittfältare måste man helt enkelt ha en ytterback med offensiv förmåga för att få balans i laget
Citera
2007-01-23, 16:24
Medlem
Madchilds avatar
Citat:

Men jag är ändå övertygad om att Oddo har gjort rätt val, Milan är på gång nu och kommer komma fyra i tabellen, kanske trea om Palermo saknar Amuari tillräckligt mycket.

Som läget utvecklat sig är Lazio trots allt vinnare i affären. Eftersom det länge varit så gott som klart att han i slutändan lämnar och sitter på ett kontrakt som snart går ut så är 8 miljoner euro + Foggia mycket bra betalt.

Sen vet jag inte om Milan 'är på gång'. Mot Lazio i helgen var de ju helt usla trots att Lazio avvarade just Oddo. Men i ett längre perspektiv är det såklart större chans på bucklor i Milano.
Citera
2007-01-23, 19:04
Medlem
Ahruons avatar
Tycker Milan borde värva lite yngre spelare. Framförallt backar...
Citera
2007-01-23, 19:22
Bannlyst
Citat:

håller med! då skulle vi sluppit alla dom dumma kommentarer om affären som massimo uttalat.
att påstå att ett stort skäl till att flytta till milan är att få chansen i CL är ju en förolämpning mot Lazio, i o med att vi vid den punkten hade fjärdeplatsen (nästan säker), istället för att inge hopp om en CL-plats åt laget, och kämpa för att sluta fyra.

nä, jag kommer alltid att gilla oddo starkt, men han har gjort bort sig i klubben lite efter sommaren, och det är lika bra att han lämnar. han skulle inte ha förtroende hos supportrarna.

tycker för övrigt att de silvestri bör prövas som ersättare.
Citera
2007-01-23, 19:36
Medlem
Calleponken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krstajic
Di Canio är en Kung, den kärlek han har till klubben är obetalbar, Att se honom spela en derby match mot Roma är en upplevelse i sig,
Vilken kärlek? Är det därför han har spelat i så många andra lag att man lätt tappar räkningen?
Lazio, Ternana, Juventus, Napoli, Milan, Celtic, Sheffield Wednesday, West Ham, Charlton och Cisco Roma.

Klubbkänslan?

C`è solo un Capitano
----> Francesco Totti
Citera
2007-01-23, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calleponken.
Vilken kärlek? Är det därför han har spelat i så många andra lag att man lätt tappar räkningen?
Lazio, Ternana, Juventus, Napoli, Milan, Celtic, Sheffield Wednesday, West Ham, Charlton och Cisco Roma.

Klubbkänslan?

C`è solo un Capitano
----> Francesco Totti

hah, det där är ju så jävla larvigt argument... tror du på självaste allvar att han inte har en ofantligt kärlek till Lazio?
Citera
2007-01-23, 19:55
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calleponken.

Klubbkänslan?

Dessutom slog han väl världsrekord i antal kyssta klubbmärken...?

Håller dock med någon innan att Totti för ofta beter sig som en bortskämd treåring. Jävla barnunge! Dock har han kammat tills sig betänkligt på senare år, vilket iof säger mer om hans tidigare år än om hur han nu sköter sig. Eller snarare missköter sig.

C´`e solo un capitano?

Di Bartolomei och Giannini. Där har vi grabbar som spelar i en annan division. faktum är fan i mig att Totti inte ens bör nämnas i samma andetag som dem. Dock är han underskattad och precis som någon understrykte - framförallt i Sverige. Och även jag som rödgul Totti-"hatare" måste medge att han kan ju inte vara helt utan lojalitet eftersom han fortfarande är kvar.

Och ja, jag var ironisk. Maradona var kung, trots knarket. Zidane detsamma trots dobbarna. Och Totti trots att han knuffade sin polare (varför fattar ingen att Vita Scala HALKADE - precis som han själv SAGT? Är det mer tillfredsställande att skylla all dynga på Totti?!?).

Milan?

Oddo är bra, inget mer. Och vill Milan bli bäst i världen så räcker väl för fan inte det? Dessutom så är backlinjens snittålder fortfarande på dryga 45. Idiotiskt! Bra affär av Lazio dock.

Men Oddo........ Lazios kaptener är ju bara fööööör underbara!
Citera
2007-01-23, 21:51
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Dessutom slog han väl världsrekord i antal kyssta klubbmärken...?

Håller dock med någon innan att Totti för ofta beter sig som en bortskämd treåring. Jävla barnunge! Dock har han kammat tills sig betänkligt på senare år, vilket iof säger mer om hans tidigare år än om hur han nu sköter sig. Eller snarare missköter sig.

C´`e solo un capitano?

Di Bartolomei och Giannini. Där har vi grabbar som spelar i en annan division. faktum är fan i mig att Totti inte ens bör nämnas i samma andetag som dem. Dock är han underskattad och precis som någon understrykte - framförallt i Sverige. Och även jag som rödgul Totti-"hatare" måste medge att han kan ju inte vara helt utan lojalitet eftersom han fortfarande är kvar.

...

Ironi hoppas jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in