Citat:
Ursprungligen postat av zach
Men Zidanes skalle och dobbar som nyttjades är ingredienser som gör spelare till världsbästa? Eller Maradonas knarkande?
Du är laziale och det märks. Ta och analysera Di Canes psykiska status istället, eller skriv en bibel om trogna babyblå kaptener, hur man om och om igen ser till att fuska sig till minuspoäng eller hur förbannat duktiga Toffolo och idioterna i CN är.
Hela "Tottiincidenten" är så förbaaaaaaannat uppförstorad. Tragiskt att den ens diskuteras.
Totti bäst genom tiderna?
Förbannat tveksamt. En av de 10 bästa tiorna kanske. Och en av de 5 bästa de senaste 10 åren. Synd, hans talang borde räckt längre än så.
Enligt mitt (visserligen högst subjektiva) omdöme tycker jag att Totti är en väldigt osympatisk spelare, vars karaktär inte går att jämföra med Zidanes. Jag är säker på att du kan rabbla upp Zidanes lista på fulheter genom hans karriär, och dom är säkert heemskt många fler än Spottis.
Men min åsikt kvarstår: jag kan älska Tottis spel när han spelar ut och allt går vägen för honom, men så nästa match visar han upp den här småsinta personlighetsstörningen som mest påminner mig om den knattelagsstjärnan som va dålig förlorare. (och då menar jag inte ett hat mot att förlora, utan en verkligt dålig förlorare)
Och en sådan spelare skulle aldrig kunna dribbla sig in i mitt hjärta (vilken poesi mina damer o herrar!

), och därmed inte finnas med på någon sådan lista vi pratar om.