2006-12-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Blir väl lätt så, när Italiens bästa lag spelar i Serie B.
Trodde det var Inter för tillfället?
Citera
2006-12-17, 00:19
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Trodde det var Inter för tillfället?

Det är en vanlig missuppfattning.

Men saken är den att Juventus och Milan är de stora klubbarna i Italien. Själv hejar jag på Milan. Juventus har jag aldrig gillat.
Till nästa år är nog ordningen återställd, och Juventus och Milan gör upp. Även om man börjar undra angående Milan. En bekant hade en poster på årets Milan, och en sak man insåg var att det var ett jäkligt dåligt Milan. Helt ok lag, mer ganska dåligt för att vara Milan standard. Offensivt har de egentligen bara Kaka.
Citera
2006-12-17, 00:53
Medlem
Citat:
Det är en vanlig missuppfattning.

Men saken är den att Juventus och Milan är de stora klubbarna i Italien. Själv hejar jag på Milan. Juventus har jag aldrig gillat.
Till nästa år är nog ordningen återställd, och Juventus och Milan gör upp. Även om man börjar undra angående Milan. En bekant hade en poster på årets Milan, och en sak man insåg var att det var ett jäkligt dåligt Milan. Helt ok lag, mer ganska dåligt för att vara Milan standard. Offensivt har de egentligen bara Kaka.

Baserar du det på att Gilardino och Pippo inte har eller har haft någon målfarlighet?

Jag är av motsatt åsikt, nämligen att Milans uppställning detta året ser lika starkt ut som det brukar, men att de inte fått spelat att stämma på planen.
Citera
2006-12-17, 11:22
Medlem
Nisse76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Baserar du det på att Gilardino och Pippo inte har eller har haft någon målfarlighet?

Jag är av motsatt åsikt, nämligen att Milans uppställning detta året ser lika starkt ut som det brukar, men att de inte fått spelat att stämma på planen.
Milan har ju glömt att föryngra laget och står där med massa spelare som börjar närma sig 40, känns det som. Erfarenhet räcker inte när spelarna inte är hungriga.
Citera
2006-12-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse76
Milan har ju glömt att föryngra laget och står där med massa spelare som börjar närma sig 40, känns det som. Erfarenhet räcker inte när spelarna inte är hungriga.

Det är en "sanning" som tidningar och "experter" upprepat så många gånger att den nu tas för givet. Maldini tycker jag har varit Milans bästa spelare denna säsongen. Nesta, Kaladze och Jankulovski är i sin bästa ålder ( ca trettio för backar). Pirlo och Gattuso ( ca 27 - 28 år) har har flera år kvar, medan Kaka och Gourcuff har många år kvar. Gilardino och Borriello är 24 år medan Oliveira är 26 år.

Att man sedan kan spetsa till dessa med Inzaghi, Seedorf, Cafu, Costacurta osv visar bara på en styrka. En toppforward bredvid Gilardino som kan ta över Pippos roll, och en riktigt bra back är de enda förstärkningar som är nödvändiga på kort sikt.

Sedan handlar det om att få dessa spelare att prestera. Alla vet vad en Nesta, Pirlo, Kaka, Gilardino osv kan utföra då de är i form. När dessa spelare spelar som de brukar är de bäst i världen på sina positioner.
Citera
2006-12-17, 13:42
Medlem
Inte Pirlo och definitivt inte Gilardino. Däremot Kaka och Nesta kan vara de bästa i världen när de är i form. Iofs vann Italien VM så jag vete fan vad det betyder.

Icy din avundssjuka jävel, gå och lägg dig.
Citera
2006-12-17, 17:55
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sbsd
Icy din avundssjuka jävel, gå och lägg dig.

Avundsjuk. jag?
På vem är jag avundsjuk? På Inter?
Och varför skulle jag vara det?
Jag hade gärna sett Milan vinna ligan, men avundsjuk? Är du säker på att du vet vad avundsjuk betyder?

Tycker det är rätt kul att det går bra för Zlatan, han fortsätter att producera. När det gäller Zlatan tycker jag som så, när han är i form är han riktigt bra, är han ur form så är han riktigt usel. Killen har inget mellanläge.
Citera
2006-12-17, 17:58
Medlem
icys avatar
Citat:
Det är en "sanning" som tidningar och "experter" upprepat så många gånger att den nu tas för givet. Maldini tycker jag har varit Milans bästa spelare denna säsongen. Nesta, Kaladze och Jankulovski är i sin bästa ålder ( ca trettio för backar). Pirlo och Gattuso ( ca 27 - 28 år) har har flera år kvar, medan Kaka och Gourcuff har många år kvar. Gilardino och Borriello är 24 år medan Oliveira är 26 år.

Att man sedan kan spetsa till dessa med Inzaghi, Seedorf, Cafu, Costacurta osv visar bara på en styrka. En toppforward bredvid Gilardino som kan ta över Pippos roll, och en riktigt bra back är de enda förstärkningar som är nödvändiga på kort sikt.

Sedan handlar det om att få dessa spelare att prestera. Alla vet vad en Nesta, Pirlo, Kaka, Gilardino osv kan utföra då de är i form. När dessa spelare spelar som de brukar är de bäst i världen på sina positioner.

Jag tycker inte Seedorf är en höjdare, killen är expert på att få ett anfall att stanna av och att sänka tempot. Pirlo tycker jag är aningen överreklamerad. Så lite mittfältare skulle behövas också.
Citera
2006-12-17, 18:13
Medlem
Citat:
Jag tycker inte Seedorf är en höjdare, killen är expert på att få ett anfall att stanna av och att sänka tempot. Pirlo tycker jag är aningen överreklamerad. Så lite mittfältare skulle behövas också.

Angående Seedorf är jag böjd att hålla med dig. Pirlo däremot tycker jag är ett unik. Det finns ingen med hans spelförståelse och känsla i passningsspelet. Han kan styra tempo och taktik på ett fantastiskt sätt. Mittfältet bestående av Pirlo, Gattuso, Gourcuff och Kaka, med möjlighet att sätta in Ambrosini för att döda en match, behövs inte förstärkas.
Citera
2006-12-17, 18:31
Medlem
icys avatar
Citat:
Angående Seedorf är jag böjd att hålla med dig. Pirlo däremot tycker jag är ett unik. Det finns ingen med hans spelförståelse och känsla i passningsspelet. Han kan styra tempo och taktik på ett fantastiskt sätt. Mittfältet bestående av Pirlo, Gattuso, Gourcuff och Kaka, med möjlighet att sätta in Ambrosini för att döda en match, behövs inte förstärkas.

Jag förmodar att du är ganska insatt, jag har själv inte sett så mycket italiensk fotboll i år, då jag inte har rätt tv-kanaler. Vad är det som går så snett med Milan. Det är en sak att förlora mot Inter, med de spelar oavgjort och förlorar mot bottengäng. Läste i tidningen, att de bara vunnit en av de åtta senaste matcherna. Det är ju enormt dåligt.

Är det någon som vet om det finns någon tv-kanal som vissa italiensk fotboll som man kan få in gratis med parabol?
Citera
2006-12-17, 18:46
Medlem
MeatAbstracts avatar
Säg mig nångång de senaste två decenierna Milan inte haft ett ålderstigit lag?

Än en gång visar Materazzi vem som är bäst
Citera
2006-12-17, 18:47
Medlem
Citat:
Jag förmodar att du är ganska insatt, jag har själv inte sett så mycket italiensk fotboll i år, då jag inte har rätt tv-kanaler. Vad är det som går så snett med Milan. Det är en sak att förlora mot Inter, med de spelar oavgjort och förlorar mot bottengäng. Läste i tidningen, att de bara vunnit en av de åtta senaste matcherna. Det är ju enormt dåligt.

Är det någon som vet om det finns någon tv-kanal som vissa italiensk fotboll som man kan få in gratis med parabol?

Man skyller på allt möjligt. De vanligaste är att man sålde Shevtjenko och inte värvade någon ny toppspelare och att de spelare man har är för gamla. Jag håller med om att Shevtjenko naturligtvis är en stor förlust, men Gilardino, Pippo och Kaka är fortfarande ett urstarkt anfall.

Ändra ursäkter är att försäsongen blev störd då de plötsligt blev tvungna att avbryta för CL-kval. Några skyller på att då de låg åtta poäng efter redan vid start och sedan tappade några poäng så förstod man att man inte kunde vinna ligan längre, vilket gjorde att deras motivation sjönk. Några skyller på Ancelotti, att hans taktik och förmåga att motivera spelarna är usel. Osv...

Personligen tror jag det är en kombination av motivering ( spelare med många titlar i bagaget, bl a VM-guld), och form. Kunnandet finns där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in