2007-01-29, 23:20
Medlem
petsetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tror att det blir ett getingbo om tredje- och fjärdeplatsen. Milan ligger bara tre poäng efter Lazio, och jag tror (sticker ut hakan lite) att Milan blir bland de fyra bästa. Samtidigt ligger Palermo nio poäng före Lazio, men kommer att sakna Amauri ett bra tag framöver. Inte omöjligt att Lazio lyckas klättra förbi Palermo. Samtidigt så har inte Fiorentina gett upp hoppet. Men Lazio har onekligen en bra chans att ta en kvalplats till CL.

Tror nog att Milan tar fjärdeplatsen trots dåligt spel emellanåt.
Snart med nyförvärvet Ronaldo så kan dem komma på en fjärdeplats tror jag
Citera
2007-01-31, 23:18
Medlem
En ganska bra match mellan Roma och Milan, som blev lite avslagen mot slutet. Uppställningarna visade på att Roma ställde upp med bästa laget medan Milan lät bl a Cafu, Simic, Costacurta och Ambrosini spela från start. Mycket riktigt var Milans försvar skakiga, vilket Roma utnyttjade. Två lag som ville anfalla, men där Roma var bättre. Ett rättvist resultat.

Chippen fick hoppa in då några minuter återstod.
Citera
2007-02-01, 20:29
Medlem
zachs avatar
Ja visst var det rättvist. Roma vs Inter i final, verkligen inget snack om vilka två klubbar som är italiens bästa. Eller minst dåliga, hur man nu vill se på det...

Glädjande för oss nordbor och inte minst chippen själv att nämnde svensk fick så varmt välkomnande när han byttes in. Ett jävla drag på curva sud föresten. Tacka vet jag Rais sändningar som får lite av stämningen att flytta hem i mitt vardagsrum!

Pizarro och Tottis förspel till 3-1-målet..... MMMMMmmm. Såg ut som Cassano och Totti då tjockisen fortfarande sparkade boll. Riktigt upphetsande.

Står fast vid det jag skrev tidigare - kan bli en rolig söndag för oss rödgula (framförallt om Mexes kan spela).

Kvalplatserna till CL tror jag tas av Milan och Viola. Med Palermo som främsta utmanare. Hoppas dock på Catania och Palermo. Florentia Viola ger jag inte mycket för, Milan är och förblir en klubb som myglar och Lazio kan dra åt helvete. Dessutom - jävligt coolt om fattiga södern kan få in två CL-lag. Och det upp på allt från samma sketna ö.
Citera
2007-02-01, 22:50
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
...och Lazio kan dra åt helvete...

Jag säger bara 3-0...
Citera
2007-02-01, 22:55
Medlem
Matchen Inter mot Sampdoria blev en ganska avslagen historia. Inter ställde upp med b-laget och några primavera-spelare. Jag tror att den enda som kan få starta mot Roma är Burdisso. Inter bör väl därmed ha en fördel inför matchen mot Roma eftersom man har ett utvilat lag. För Roma lär inte Mexes starta, annars finns det några småskavanker på ett antal spelare, men inget som jag hört ska kunna hindra spel till helgen.

Serie A kan avgöras till helgen, en match som i alla fall jag ser fram emot med stora förväntningar.
Citera
2007-02-01, 22:56
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Jag säger bara 3-0...

Jag säger bara 2:a plats i tabellen, 16 poäng före Lazio...
Citera
2007-02-01, 22:58
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killswitch
Jag säger bara 2:a plats i tabellen, 16 poäng före Lazio...

Grattis. Jag vet att 3-0 svider mer än vad ledningen känns bra.
Citera
2007-02-02, 12:58
Medlem
I Aftonbladet angående chippen!

Kristina Kappelin skriver idag i aftonbladet om hur populär chippen har blivit i rom etc.

det som får mig att fundera är hur hon avslutar artikeln...

"Så bra att Inters Mancini håller ögonen på Wil. Enligt rykten skulle Roma kunna göra en swap nästa säsong, behålla David Pizarro som de samäger med Inter, och ge Inter Chippen i utbyte. Men ännu så länge vill alla ha honom kvar i Roma."

Jag vet att Chippen bara är utlånad till Roma, då kan ju inte Roma byta honom mot någon spelare i inter, han tillhör ju Nantes!

Eller är det så att Roma har en option på att köpa honom till en viss summa?
Jag har inte hört om någon sådan option i alla fall...

Nåja..bara en liten tanke...
Citera
2007-02-02, 13:20
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaffyTaffy
Kristina Kappelin skriver idag i aftonbladet om hur populär chippen har blivit i rom etc.

det som får mig att fundera är hur hon avslutar artikeln...

"Så bra att Inters Mancini håller ögonen på Wil. Enligt rykten skulle Roma kunna göra en swap nästa säsong, behålla David Pizarro som de samäger med Inter, och ge Inter Chippen i utbyte. Men ännu så länge vill alla ha honom kvar i Roma."

Jag vet att Chippen bara är utlånad till Roma, då kan ju inte Roma byta honom mot någon spelare i inter, han tillhör ju Nantes!

Eller är det så att Roma har en option på att köpa honom till en viss summa?
Jag har inte hört om någon sådan option i alla fall...

Nåja..bara en liten tanke...

Har för mig att Roma hade en option på 27 mille.
Citera
2007-02-02, 15:04
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Grattis. Jag vet att 3-0 svider mer än vad ledningen känns bra.

Vill du säkert hävda. Derbyförlust är onekligen inte bra men CL kontra en säsong utan CL betyder typ 200 miljoner. Byter Lotito det mot 3-0-vinsten? Tror du de få som är så dum nog att gå på Lazios matcher byter? Säg så här... Miccoli, Fiore och Grosso kontra en derbyförlust.

Vi har en stoltare historia, bättre samvete, mindre idioter på läktaren, snyggare ledning, en kapten värd namnet, ett marknadsvärde, bättre ekonomi, bättre lag, bättre ungdomsverksamhet, bättre rykte.

Vad har ni?

En derbyvinst?!? EN! Herregud, vi har väl vunnit i runda slängar 40% av alla derbyn. Tror du vi är avundsjuka?
Den värsta smällen har vi kommit över... kvar finns bara, gentemot er, vår totala överlägsenhet.
Citera
2007-02-02, 15:47
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Vill du säkert hävda. Derbyförlust är onekligen inte bra men CL kontra en säsong utan CL betyder typ 200 miljoner. Byter Lotito det mot 3-0-vinsten?

Nu är det ju så att Lazio i CL innan den här säsongen i stort sett var en utopi. Så joo, en derbyvinst betyder en hel del. Sen ligger ju också Lazio på CL-plats för stunden. Förövrigt är min pappa starkare än din.
Citera
2007-02-02, 19:05
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Förövrigt är min pappa starkare än din.

Nähädu, min är skitstark. Och polis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto